/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Min Passat nær totalskadet af en andens ba~
Fra : JK


Dato : 08-06-04 09:11

Hej

Vil I høre om en skrækkelig oplevelse ? her er historien:

Min kone og jeg havde pakket passat'en for via Sjælland Odde at tage 1
uge i sommerhus ved Vesterhavet i Nordjylland.

Bilen var pakket med diverse, bl. a. dyner og 1 racercykel.

Vi ankommer efter en del fredagsmylder til Odden i god tid før afgang.
Jeg holder helt stille ca. 6 m bag en Modeo Stationcar med hånden på
gearstangen og snakker med min kone, om vi holder i den rette bås.
Pludselig foretager bilen foran lidt drejning med forhjulet og fræser
så i bakgear med fuld fart op i højre hjørne på min bil. Da han
bakkede meget hurtigt røg Modeo'en en del op på min bil (den havde
lidt dykkende front p.gr.a. hurtig bakning).

Nå men, skaderne på min bil var omfattende: motorhjelm bukket op,
frontgitter smadret (glasfiber), 1 skærm krøllet, 1 lygte-par smadret.

Er det ikke en ualmindelig kvajet køremåde ?

Han indrømmede selvfølgelig blankt sin skyld.

Værkstedet vurderer skaderne til 33 tusinde, og taksator var svær at
overtale til ikke at totalskade. Der skal anvendes en ophugger
motorhjelm og en ophugger front, for at få det under rammen på 65% af
taksatorens værdi. Den bliver repareret !

Med hans bil skete der ikke meget. Han måtte give lidt gas for at
trække bilen af. Herved knækkede en plastikbolt på hans kofanger. så
den hang lidt skævt.

Om vores bil: dens stelnummer er fra 93, men den er indregistreret
første gang i marts 95. Dette hjælper jo ikke på taksatorens
tabelaflæsning af værdien. 180.000 km, 2.0 l motor, fin stand, ingen
rust.

Vi mente ikke, at vi kunne køre rundt i Nordjylland med det i en uge.
Lyset er jo ikke lovligt.

Ventede 1 time på Falck. 2 timer yderligere efter var vi hjemme igen.

Næste dags middag drog vi afsted igen i en Avis Golf. Det kostede 3500
kr. af egen lomme at leje den, når rabat via Falck var udnyttet.



Dette ved jeg ikke helt, om jeg kan overtale skadevolderen til at
betale. Hvad synes I ?



Han er direktør i et større dansk firma, og de er selvforsikrede. Det
var en firmabil.

Vi kunne da godt have politianmeldt ham for groft uforsvarlig kørsel
efter min mening. Det var næsten hærværk, men ikke med vilje. Det var
som en ond drøm. Da jeg vågnede næste dag, tænkte jeg: det er noget
jeg har drømt. Men nej, den stod stadig og så forfærdelig ud.

hilsen

John



 
 
Ukendt (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-04 09:26


"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke en ualmindelig kvajet køremåde ?
>
Det er ikk kørsel, det er hærværk, hvad var undskylningen?. Jeg ville have
anmeldt han for spritkørsel.

> Dette ved jeg ikke helt, om jeg kan overtale skadevolderen til at
> betale. Hvad synes I ?
>
Hans forsikring har aben, det er jo ikke frivilligt du lejer en vogn .
>
>
> Han er direktør i et større dansk firma, og de er selvforsikrede. Det
> var en firmabil.
>
Bad-will for firmaet hvis de ikke er MEGET forstående. Fortæl venligst
hvilket ).

> Vi kunne da godt have politianmeldt ham for groft uforsvarlig kørsel
> efter min mening.

Har jeg svaret på, manden er jo til fare for sine omgivelser hvis han er så
uopmærksom,fraværende.



Olesen (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-06-04 15:08


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:40c577fd$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Jeg ville have anmeldt han for spritkørsel.

Lugtede han af øl/spiritus ?



Ukendt (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-04 07:23


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Lugtede han af øl/spiritus ?
>
Hvordan kan jeg vide det, når jeg er "not forknølet".



Per Thomsen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 09-06-04 13:25


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40c5c858$0$208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:40c577fd$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg ville have anmeldt han for spritkørsel.
>
> Lugtede han af øl/spiritus ?
>
Ellers kan man da ikke bakke 7 m (afstand til bagvedholdende + 1 m)

Per



Peter G C (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-06-04 09:33

"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:v4rac0thl52a0heklh8qtot55bv6s3k6r7@4ax.com...

[klip]

> Er det ikke en ualmindelig kvajet køremåde ?

Pjat

> Han indrømmede selvfølgelig blankt sin skyld.

Flot.

[klip]

> Næste dags middag drog vi afsted igen i en Avis Golf. Det kostede 3500
> kr. af egen lomme at leje den, når rabat via Falck var udnyttet.
>
>
>
> Dette ved jeg ikke helt, om jeg kan overtale skadevolderen til at
> betale. Hvad synes I ?

Prøv da at gøre kravet gældende.

>
> Han er direktør i et større dansk firma, og de er selvforsikrede. Det
> var en firmabil.

Større dansk firma, hvor man ikke tegner ansvarsforsikring? Da kan det kun
være en off. ansat. Alle danske biler har en ansvarsforsikring. Du kan
anmelde dit erstatningskrav hos modpartens eller hos eget
forsikringsselskab, der så hjælper dig med sagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Mogens Knudsen (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 08-06-04 19:46

On Tue, 8 Jun 2004 10:33:03 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Alle danske biler har en ansvarsforsikring.

Hvis bilen tilhører en offentlig virksomhed, er der ikke nogen
ansvarsforsikring, som du kender det fra dine egne forhold.
Den offentlige virksomhed er nemlig selvforsikrende...

/Mogens

Peter G C (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-06-04 19:56

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:j82cc0tmrq5e2d8251bkp3er5d0nkknimv@4ax.com...

[klip]

> Hvis bilen tilhører en offentlig virksomhed, er der ikke nogen
> ansvarsforsikring, som du kender det fra dine egne forhold.
> Den offentlige virksomhed er nemlig selvforsikrende...

Jow jow - læs nu lige hvad jeg skriver .... så kan du se vi to er enige -
igen igen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Dennis Pedersen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-04 13:20


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:j82cc0tmrq5e2d8251bkp3er5d0nkknimv@4ax.com...
> On Tue, 8 Jun 2004 10:33:03 +0200, "Peter G C"
> <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>
> >Alle danske biler har en ansvarsforsikring.
>
> Hvis bilen tilhører en offentlig virksomhed, er der ikke nogen
> ansvarsforsikring, som du kender det fra dine egne forhold.
> Den offentlige virksomhed er nemlig selvforsikrende...

Hvad er 'fidusen' ved at være selvforsikrede?
Som jeg ser det bliver de da ruineret hvis der sker en skade (evt. med
personer indblandet) - eller?



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 13:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40c6ffe3$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Hvad er 'fidusen' ved at være selvforsikrede?

Det er billigere, hvis der ikke sker skader .....

> Som jeg ser det bliver de da ruineret hvis der sker en skade (evt. med
> personer indblandet) - eller?

Næh da - staten står jo bag --> der er masser af kroner i kassen for både du
og jeg skal betale.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 11:34

Peter G C wrote:
>
> Større dansk firma, hvor man ikke tegner ansvarsforsikring? Da kan
> det kun være en off. ansat.

Svjv findes der da også private firmaer, som er selvforsikrede.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 13:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40c6e778$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Svjv findes der da også private firmaer, som er selvforsikrede.

Nix.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 13:32

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40c70189$0$298$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Nix.

Altså i relation til bilansvarsforsikringer.

/Peter



Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 14:43

Peter G C wrote:
>
>> Svjv findes der da også private firmaer, som er selvforsikrede.
>
> Nix.
>

Svjh var det større danske firma jeg engang var ansat i selvforsikret.
Men det er snart 10 år siden, så måske det har ændret sig siden da ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 14:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40c713e8$0$457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Svjh var det større danske firma jeg engang var ansat i selvforsikret.
> Men det er snart 10 år siden, så måske det har ændret sig siden da ?

Man kan jo undlade at tegne forsikring, men det bevirker ikke at man anses
for selvforsikringet - se Erstatningsansvarsloven. Det er kun staten, der
kan den slags.

Ingen ændringer dér.

/Peter



Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 14:59

Peter G C wrote:
>
> Man kan jo undlade at tegne forsikring,

Det tror jeg nu ikke de havde gjort, det er et temmeligt stort firma

> men det bevirker ikke at man
> anses for selvforsikringet - se Erstatningsansvarsloven. Det er kun
> staten, der kan den slags.
>
> Ingen ændringer dér.
>

OK, så er det nok bare min hukkommelse der (igen) har spillet mig et puds


--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 15:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40c717b9$0$501$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Det tror jeg nu ikke de havde gjort, det er et temmeligt stort firma

Meget store selskaber kan have en fordel af at lave et forsikringsselskab


/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 15:24

Peter G C wrote:
>
> Meget store selskaber kan have en fordel af at lave et
> forsikringsselskab
>

OK, det kan være at det var det de havde gjort så, jeg er ret sikker på at
vi blev "belært" med at de var "selvforsikret".
Så det kan jo ha' været det de mente så.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 16:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40c71d95$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> OK, det kan være at det var det de havde gjort så, jeg er ret sikker på at
> vi blev "belært" med at de var "selvforsikret".
> Så det kan jo ha' været det de mente så.

Næppe. Jeg tror bare man har vurderet riscisi og set, at det ikke kunne
betale sig at tegne forsikringer..... men hvad ved jeg

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 16:53

Peter G C wrote:
>
> Næppe. Jeg tror bare man har vurderet riscisi og set, at det ikke
> kunne betale sig at tegne forsikringer..... men hvad ved jeg
>

Det kan godt være du har ret, men på det tidspunkt hvor jeg var i firmaet,
havde de (svjh) ca. 700 - 800 biler på de danske veje, så det kunne måske
godt have svaret sig.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Peter G C (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-06-04 17:09

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40c73255$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Det kan godt være du har ret, men på det tidspunkt hvor jeg var i firmaet,
> havde de (svjh) ca. 700 - 800 biler på de danske veje, så det kunne måske
> godt have svaret sig.

Må vi ikke høre, hvem det var du var ansat hos?

Generelt er det umuligt at køre med en bil, der ikke har en alm.
ansvarsforsikring. Kun det off. har en særordning.

/Peter



Mogens Knudsen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 09-06-04 17:25

On Wed, 9 Jun 2004 18:09:26 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Må vi ikke høre, hvem det var du var ansat hos?

Codan

/Mogens

Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 18:08

Mogens Knudsen wrote:
>
> Codan
>

He he, det var nu kun MD Food.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Per Beer Hansen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-06-04 18:06

Peter G C wrote:
>
> Må vi ikke høre, hvem det var du var ansat hos?

Joeh, det må du da godt, det er ingen hemmelighed
Det var såmænd bare det der hed MD Food dengang og som i dag hedder Arla
Food.

>
> Generelt er det umuligt at køre med en bil, der ikke har en alm.
> ansvarsforsikring. Kun det off. har en særordning.

Jeg er helt sikker på at vi fik at vide (både chauffører samt på værkstedet
hvor jeg var ansat) at "vi" var selvforsikrede.
Men hvordan det rent teknisk hængte sammen, det ved jeg ikke, eller om det
bare var en gang "salgsgas" for at formindske/undgå skaderne, det er jeg så
heller ikke sikker på

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Hans L. Jørgensen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 09-06-04 18:42

Per Beer Hansen wrote:
> Peter G C wrote:
>>
>> Må vi ikke høre, hvem det var du var ansat hos?
>
> Joeh, det må du da godt, det er ingen hemmelighed
> Det var såmænd bare det der hed MD Food dengang og som i dag hedder
> Arla Food.
>
>>
>> Generelt er det umuligt at køre med en bil, der ikke har en alm.
>> ansvarsforsikring. Kun det off. har en særordning.
>
> Jeg er helt sikker på at vi fik at vide (både chauffører samt på
> værkstedet hvor jeg var ansat) at "vi" var selvforsikrede.
> Men hvordan det rent teknisk hængte sammen, det ved jeg ikke, eller
> om det bare var en gang "salgsgas" for at formindske/undgå skaderne,
> det er jeg så heller ikke sikker på


Ved ikke om det stadig eksisterer. Tidligere havde landbruget/mejerierne
egen forsikring kan være det var den der blev antaget som "selvforsikring".

Den var iøvrigt ret billig, kravet var blot at man skulle have tilknytning
til jordbrugsrelateret virksomhed.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Morten Fruergaard (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 08-06-04 09:46

JK wrote:
> Er det ikke en ualmindelig kvajet køremåde ?


Jo.

> Han indrømmede selvfølgelig blankt sin skyld.

Kunne han andet... .-)

> Dette ved jeg ikke helt, om jeg kan overtale skadevolderen til at
> betale. Hvad synes I ?

Jeg synes du skal prøve. Du har haft et tab, og kan kræve erstatning for
dette tab.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



JK (08-06-2004)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 08-06-04 10:14

On Tue, 8 Jun 2004 10:45:49 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>JK wrote:
>> Er det ikke en ualmindelig kvajet køremåde ?
>
>
>Jo.
>
>> Han indrømmede selvfølgelig blankt sin skyld.
>
>Kunne han andet... .-)
>
>> Dette ved jeg ikke helt, om jeg kan overtale skadevolderen til at
>> betale. Hvad synes I ?
>
>Jeg synes du skal prøve. Du har haft et tab, og kan kræve erstatning for
>dette tab.

Ok !
Jeg tror, at det må blive som en personlig henvendelse til ham. Mit
forsikringsselskab vil ikke. De siger, at kun i tilfælde af at det er
i forbindelse med arbejde, og at man kan dokumentere, at offentlige
transportmidler ikke kan anvendes, ... så kan man.

Et venligt brev, uden trusler, hvor jeg appellerer til at han anvender
sin kompetance i firmaet til at dække denne udgift, i henhold til
bilag, med oplysning om min bankkonto

Er det ikke måden ?

Jeg har sandsynlig sporet hans korrekte adresse, tlf. og e-mail
v.hj.a. søgninger på nettet. Bilens nummer kan jo ikke pege på
personen. Det er DR.

mvh

John

Jørgen M. Rasmussen (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-06-04 11:06


"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Et venligt brev, uden trusler, hvor jeg appellerer til at han anvender
> sin kompetance i firmaet til at dække denne udgift, i henhold til
> bilag, med oplysning om min bankkonto
>
> Er det ikke måden ?

Du kan prøve, men sådan et offentligt foretagne som DR. har jo ingen
marketingsafd. som kan få dem på andre tanker. Sagen bliver sandsynligvis
"kørt efter bogen" .
>
> Jeg har sandsynlig sporet hans korrekte adresse, tlf. og e-mail
> v.hj.a. søgninger på nettet.

Nice to have, men umiddelbart hjælper det dig ikke. Hvis du havde fået
optaget en politi-rapport, var der kommet lidt mere "rav" i den, ifbm. den
skadesanmeld. jeg ved han skal til at udfylde, den bliver bilag.



Reino Andersen (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 08-06-04 11:22

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Nice to have, men umiddelbart hjælper det dig ikke. Hvis du havde fået
> optaget en politi-rapport, var der kommet lidt mere "rav" i den,
> ifbm. den skadesanmeld. jeg ved han skal til at udfylde, den bliver
> bilag.

Der bliver ikke optaget politirapport i sådan en sag.

--
Reino



Ukendt (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-04 11:34


"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

> Der bliver ikke optaget politirapport i sådan en sag.
>
Det kommer da an på årsagen til uheldet, om det var en simpel
betjeningsfejl, sprit, sygdom eller medicin.... whatever. Voldsomheden peger
på han fik et "blackout".



Ukendt (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-04 11:46


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
>
> > Der bliver ikke optaget politirapport i sådan en sag.
> >
> Det kommer da an på årsagen til uheldet, om det var en simpel
> betjeningsfejl, sprit, sygdom eller medicin.... whatever. Voldsomheden
peger
> på han fik et "blackout".
>
Jeg kan sige så meget, at hvis der er en af forsvarets biler impliceret i et
uheld "ude i byen", kommer der auditør på med det samme.



JK (08-06-2004)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 08-06-04 11:56

On Tue, 8 Jun 2004 12:45:54 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

>
>"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
>> "Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
>>
>> > Der bliver ikke optaget politirapport i sådan en sag.
>> >
>> Det kommer da an på årsagen til uheldet, om det var en simpel
>> betjeningsfejl, sprit, sygdom eller medicin.... whatever. Voldsomheden
>peger
>> på han fik et "blackout".
>>
>Jeg kan sige så meget, at hvis der er en af forsvarets biler impliceret i et
>uheld "ude i byen", kommer der auditør på med det samme.
>

Han var da også meget hurtig til at fordufte sporløst fra stedet. Vi
kom til at tænke på tvivlsspørgsmålet om billejen ca. 5 minutter
efter, men han var ikke at finde. Det værste var næsten, at han kørte
frem i den samme kø igen, som han var bakket ud fra. Der var en Århus
færge lige efter, og muligvis kom han på i sidste minut. Det var måske
derfor han var ved at blive konfus.

Ja, forsvarets biler kører altid mægtig pænt, ifølge min erfaring.
Overholder ikke mindst hastigheder meget pænt.

mvh

John

Ukendt (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-04 12:57


"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han var da også meget hurtig til at fordufte sporløst fra stedet.

Klog af skade skulle I have anmeldt ham, så han blev stoppet når han kørte
fra borde, Politiet plejer at tage det seriøst v. mistanke om sprit.
Og terrænkøretøjer har ikke noget valg, de er ikke hurtigere .



Leonard (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-06-04 14:42

JK <junk@mail.dk> wrote:

>Ja, forsvarets biler kører altid mægtig pænt, ifølge min erfaring.
>Overholder ikke mindst hastigheder meget pænt.

Jeg ser ellers mange personbiler og små busser fra forsvaret, der
kører hurtigere end tilladt på motorvejen. Men de er jo også mennesker
og kører som de fleste andre bilister.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Brizz (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 08-06-04 15:55

> Jeg ser ellers mange personbiler og små busser fra forsvaret, der
> kører hurtigere end tilladt på motorvejen. Men de er jo også mennesker
> og kører som de fleste andre bilister.

Jo hurtigere man kører jo kortere tid er man på vejene. Kort tid på
vejen=mindre risiko for uheld

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Carsten Holck (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 08-06-04 15:59

Heldigvis faldt Brizz <nogen@microsoft.com> over tastaturet og
skrev følgende i news:40c5d352$0$3053$14726298@news.sunsite.dk:

>> Jeg ser ellers mange personbiler og små busser fra forsvaret, der
>> kører hurtigere end tilladt på motorvejen. Men de er jo også
>> mennesker og kører som de fleste andre bilister.
>
> Jo hurtigere man kører jo kortere tid er man på vejene. Kort tid på
> vejen=mindre risiko for uheld

Det er sådan de kører i Tel-Aviv


--
/carsten



Carsten Matzon (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 08-06-04 17:58


> Ja, forsvarets biler kører altid mægtig pænt, ifølge min erfaring.
> Overholder ikke mindst hastigheder meget pænt.

Som tideligere ansat i det store verdensfirma "Forsvaret" så kan jeg kun
give dig ret i at folk nok skal køre pænt i forsvarets reklamebiler..
Har oplevet en ex kollega lavede en ikke særlig smart overhaling og gav
damen en finger som tak for hun var et fjols.Da han landede på kasernen stod
han inde ved Chefen for derefter at få en røffel hos Regimentchefen.Manden
var hurtigt ude af forsvaret... :)

---

Carsten



Dennis Pedersen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-06-04 13:21


"Carsten Matzon" <carstenmatzon@spam.dk> wrote in message
news:Femxc.1955$HI5.1680@news.get2net.dk...
>
> > Ja, forsvarets biler kører altid mægtig pænt, ifølge min erfaring.
> > Overholder ikke mindst hastigheder meget pænt.
>
> Som tideligere ansat i det store verdensfirma "Forsvaret" så kan jeg kun
> give dig ret i at folk nok skal køre pænt i forsvarets reklamebiler..
> Har oplevet en ex kollega lavede en ikke særlig smart overhaling og gav
> damen en finger som tak for hun var et fjols.Da han landede på kasernen
stod
> han inde ved Chefen for derefter at få en røffel hos Regimentchefen.Manden
> var hurtigt ude af forsvaret... :)

Nå det er SÅDAN man kommer ud derinde fra før tid ;)



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Reino Andersen (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 08-06-04 16:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:

>> Det kommer da an på årsagen til uheldet, om det var en simpel
>> betjeningsfejl, sprit, sygdom eller medicin.... whatever.
>> Voldsomheden peger på han fik et "blackout".

I 9 ud af 10 tilfælde kommer de slet ikke ud til stedet.

Og lad nu være med at skrive, at man bare skal sige, at han lugter af
spiritus, hvis det ikke er tilfældet - det er falsk anklage.

> Jeg kan sige så meget, at hvis der er en af forsvarets biler
> impliceret i et uheld "ude i byen", kommer der auditør på med det
> samme.

Og hvis en politibil er impliceret i et uheld kommer politiet også ud...

--
Reino



Claus Fabritius (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 08-06-04 17:08

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
news:eAkxc.1303$Um1.972@news.get2net.dk...

> Og hvis en politibil er impliceret i et uheld kommer politiet også ud...

Ikke altid. Så en gang to politibiler køre sammen. De skyndte sig bare at
køre deres vej i stedet for at vente på at der kom andre og kiggede :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges



Ukendt (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-04 07:28


"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse >
> Og hvis en politibil er impliceret i et uheld kommer politiet også ud...
>
Og nu det er DR. sender de sikkert pejlevognen, som har et crew fra
TvDanmark lige efter sig .



Deaster (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-06-04 10:15

JK wrote:

> Hej
>
> Vil I høre om en skrækkelig oplevelse ? her er historien:
>
> Min kone og jeg havde pakket passat'en for via Sjælland Odde at tage 1
> uge i sommerhus ved Vesterhavet i Nordjylland.
>
> Bilen var pakket med diverse, bl. a. dyner og 1 racercykel.
>
> Vi ankommer efter en del fredagsmylder til Odden i god tid før afgang.
> Jeg holder helt stille ca. 6 m bag en Modeo Stationcar med hånden på
> gearstangen og snakker med min kone, om vi holder i den rette bås.
> Pludselig foretager bilen foran lidt drejning med forhjulet og fræser
> så i bakgear med fuld fart op i højre hjørne på min bil. Da han
> bakkede meget hurtigt røg Modeo'en en del op på min bil (den havde
> lidt dykkende front p.gr.a. hurtig bakning).

Mjaa, ligger bakgearet ikke lige ved siden af 1 gearet på sådan en
Mondeo.

>
> Nå men, skaderne på min bil var omfattende: motorhjelm bukket op,
> frontgitter smadret (glasfiber), 1 skærm krøllet, 1 lygte-par smadret.
>
> Er det ikke en ualmindelig kvajet køremåde ?
>
> Han indrømmede selvfølgelig blankt sin skyld.
>
> Værkstedet vurderer skaderne til 33 tusinde, og taksator var svær at
> overtale til ikke at totalskade. Der skal anvendes en ophugger
> motorhjelm og en ophugger front, for at få det under rammen på 65% af
> taksatorens værdi. Den bliver repareret !

Hmm, den skal nu bare under 75% for at den kan laves, 65% reglen
betyder bare at du får muligheden for kontanterstatning istedet for
reparation.



--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Roberto Saldo (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 08-06-04 10:25

Deaster wrote:
> JK wrote:

> Mjaa, ligger bakgearet ikke lige ved siden af 1 gearet på sådan en
> Mondeo.

Der er da en krave man hiver i.

Det er jo ikke nogen gammel Yoda (bakgearet er under 5. og totalt
usynchroniseret)

Manden er totalt tumbet.

....
>>Værkstedet vurderer skaderne til 33 tusinde, og taksator var svær at
>>overtale til ikke at totalskade. Der skal anvendes en ophugger
>>motorhjelm og en ophugger front, for at få det under rammen på 65% af
>>taksatorens værdi. Den bliver repareret !
>
>
> Hmm, den skal nu bare under 75% for at den kan laves, 65% reglen
> betyder bare at du får muligheden for kontanterstatning istedet for
> reparation.

Altså om bilen 45 elle 50.000 'værd' er jo ikke nogen stor forskel.

Jeg er ikke sikker på jeg ville kræve den repareret billigt, den kan
jo være skæv osv.

--
Roberto Saldo

Thunderbird [7100] (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 08-06-04 12:39

On 08 Jun 2004 09:15:23 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>> Værkstedet vurderer skaderne til 33 tusinde, og taksator var svær at
>> overtale til ikke at totalskade. Der skal anvendes en ophugger
>> motorhjelm og en ophugger front, for at få det under rammen på 65% af
>> taksatorens værdi. Den bliver repareret !
>
>Hmm, den skal nu bare under 75% for at den kan laves, 65% reglen
>betyder bare at du får muligheden for kontanterstatning istedet for
>reparation.

75%+ altid totalskade

65-74% Mulighed for at få det lavet, men med det forbehold at evt
følgeskader ikke kan gøres gældendel. Det eller kontakt udbetaling af
erstatning og totalskadning

Under 65% reparation
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Deaster (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-06-04 12:48

Thunderbird [7100] wrote:

>>
> 75%+ altid totalskade
>
> 65-74% Mulighed for at få det lavet, men med det forbehold at evt
> følgeskader ikke kan gøres gældendel.

Hvor ser du det henne ?



--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Thomas Strandtoft (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 09-06-04 19:06

Deaster wrote:

> Mjaa, ligger bakgearet ikke lige ved siden af 1 gearet på sådan en
> Mondeo.

Det gør det i min Volvo, men jeg er sgutte 6 meter om at opdage at
jeg har ramt forkert og det går bagud i stedet for fremad..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Per Thomsen (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 10-06-04 08:43

>
> > Mjaa, ligger bakgearet ikke lige ved siden af 1 gearet på sådan en
> > Mondeo.
>
Det gør det nu ikke. Det ligger ved siden af 4. gear, og med en knop du skal
trække i.

> Det gør det i min Volvo, men jeg er sgutte 6 meter om at opdage at
> jeg har ramt forkert og det går bagud i stedet for fremad..
>
> --
Det må være fordi manden var påvirket af alkohol. Under alle omstændigheder
burde kortet ryge.

Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste