Punto JTD - Chip / boks ?
Fra : Ken Sørensen

Dato : 07-06-04 23:45

hej ng..

ja - chip eller boks i min punto jtd fra 2001? (hvilken/hvem hvor)

hvad valget end falder på - ja så GLÆDER JEG MIG SOM ET LILLE BARN

moment får man aldrig nok af :)

Fra : Peter G C

Dato : 08-06-04 07:32

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej ng..

Hej

> ja - chip eller boks i min punto jtd fra 2001? (hvilken/hvem hvor)

Jeg har købt en box fra http://www.fgamotorsport.dk - der er også en til din
bil. Jeg kan varmt anbefale firmaet. En box er meget nem og lige til at gå
til - du får dog et bedre resultat ved en egentlig chipning.

> hvad valget end falder på - ja så GLÆDER JEG MIG SOM ET LILLE BARN
>
> moment får man aldrig nok af :)

Nja.... spørgsmålet er dog hvor momentet ligger altså ved hvilke
omdrejninger....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-06-04 09:41

Peter G C wrote:
> "Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Nja.... spørgsmålet er dog hvor momentet ligger altså ved hvilke
> omdrejninger....

Og om koblingen synes det er sjovt...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 08-06-04 19:32

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvad valget end falder på - ja så GLÆDER JEG MIG SOM ET LILLE BARN
>
> moment får man aldrig nok af :)

Og hvor meget er det så, du ikke får nok af?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 10:16

Ken Sørensen wrote:
> hej ng..
>
> ja - chip eller boks i min punto jtd fra 2001? (hvilken/hvem hvor)
>
> hvad valget end falder på - ja så GLÆDER JEG MIG SOM ET LILLE BARN
>
> moment får man aldrig nok af :)

Jeg har gode erfaringer med Landberg som huserer i gruppen her - han kan
sælge dig en box der virker.

Du skal dog være opmærksom på, at koblingen i en Punto JTD ikke holder ret
længe til det forhøjede moment - og det er ikke en specielt billig operation
at få den skiftet. Så overvej om du har råd til dét også om et års tid....

/J

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-06-04 17:23

On Wed, 9 Jun 2004 11:16:05 +0200, "Jesper Thomsen"
<x9jepHOSThomsen.mail.dk> wrote:

>Du skal dog være opmærksom på, at koblingen i en Punto JTD ikke holder ret
>længe til det forhøjede moment

Dette må være afhængig af køremåde og brug?
Ved hård tempokørsel med mange mellemaccelerationer på motorvejen er
der næppe problemer?

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 17:31

Mogens Knudsen wrote:

> Dette må være afhængig af køremåde og brug?

Selvfølgelig..

> Ved hård tempokørsel med mange mellemaccelerationer på motorvejen er
> der næppe problemer?

Jeg har hørt om flere der har måttet skiftet kobling efter tuning
af den model, og om andre der har skruet ned for kræfterne for
at beholde standardkoblingen. Jeg kan jo kun svare for mig selv,
men har bilen kræfterne, skal de også bruges.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Landberg

Dato : 09-06-04 18:40

> Selvfølgelig..

Ikke helt. Faktisk er det ofte dem der køre pænest der få koblingen til at
glide, fordi koblingen ikke bliver "slidt frisk". Det er typisk ved
accelerationer i 5. gear fra 80km/t at koblingen glider og ikke når man
hamrer til bilen ud af et lyskryds.
Det er i øvrigt helt korrekt, at koblingen i 80hk JTD ikke er ret stærk.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 18:42

Landberg wrote:
> [...]
> typisk ved accelerationer i 5. gear fra 80km/t at koblingen glider og
> ikke når man hamrer til bilen ud af et lyskryds.

Tak for korrektionen..

> Det er i øvrigt helt korrekt, at koblingen i 80hk JTD ikke er ret
> stærk.

Godt så..