Interface til BMW (carsoft)
Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 07-06-04 19:27

Hej Gruppe

Jeg har fundet et diagram over en OBD II adapter, er her nogen der har
erfaring med at lave en sådan? Eller kan man købe den for rimelige penge?
Jeg skal bruge den til min 330d e46 sammen med denne software
http://www.carsoftinternational.com/carsoftbmw.htm
(har den, hvis nogen skulle være int.)

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-06-04 19:31

On Mon, 7 Jun 2004 20:26:45 +0200, "Claus & Lene Viborg-Larsen"
<ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har fundet et diagram over en OBD II adapter, er her nogen der har
>erfaring med at lave en sådan?

Een af gruppens skribenter (momentan "væk") har erfaringen:
http://vwfanatic.dk/Info/OBD2.html

Startside:
http://vwfanatic.dk

/Mogens

Fra : ENN

Dato : 07-06-04 19:55

Hvor får du softwaren fra? jeg er også intereseret.

320d og 330d er ikke OBD2 eller OBD E kompatible - bare så du ved det (har
prøvet det) først fra 2005 skal Dieseler være OBD E kompatible.

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40c4b35d$0$9358$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 07-06-04 20:03

ENN wrote:
> [...]
>
> 320d og 330d er ikke OBD2 eller OBD E kompatible - bare så du ved det
> (har prøvet det) først fra 2005 skal Dieseler være OBD E kompatible.

Hej

Er du helt sikker på det?
Mener ellers at kunne læse det på http://www.tachoware.de/sericegeraete.htm

/Claus

Fra : ENN

Dato : 07-06-04 20:08

Ja tacometeret kan ændres da det er samme kombiinstrumenter som på andre E46
men motorstyring og protokol er anderledes end benz. E46 - jeg har prøvet
med flere OBD2 og OBD E læsere - og talt med BMW - de kræver en speciel
protokol - Carsoft laver et program med det koster 30.000 kr +

Kan du imidlertid skaffe Carsoft softwaren - så kan jeg lave en adapter -
det er det mindste - - men uden den specielle software fra BMW eller Carsoft
går det ikke.

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40c4bbe4$0$9316$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 07-06-04 20:10

ENN wrote:
> [...]
> i en meddelelse news:40c4bbe4$0$9316$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>>> det (har prøvet det) først fra 2005 skal Dieseler være OBD E

Jeg har softwaren..........

/CLaus

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 07-06-04 20:04

ENN wrote:
> [...]
>
> 320d og 330d er ikke OBD2 eller OBD E kompatible - bare så du ved det
> (har prøvet det) først fra 2005 skal Dieseler være OBD E kompatible.

Skriv lige til mig , hvis du vil have softwaren...

/Claus

Fra : M.Madsen

Dato : 08-06-04 08:28

Jeg vil meget gerne have fat i den software.

Michael

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 08-06-04 08:57

M.Madsen wrote:
> Jeg vil meget gerne have fat i den software.

> [...]

JAmen, så kontakt mig på mail..

/CLaus