dæk til pajero sport årg. 2003 ??
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 07-06-04 16:54

Hejsa, da min fader's pajero nu har kørt 40.000 km på Bridgestone Dueler 689
245/70-16 107s må man sige at de trænger til at blive skiftet :)
De er lovlige men ikke mere end til.
han kører ca. 85 % asfalt og resten grus og mark.
Den bruges ikke til rigtigt offroad, kun transport.
Er der andre dæk som er bedre til dette eller skal han vælge samme dæk igen
?
vi kender ikke så meget til holdbarhed på 4x4 så ved ikke om de 40.000 km er
meget godt eller hvordan det hænger sammen.

Hvis der er noge der har lidt erfaringer ville det være dejligt.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : TGD

Dato : 07-06-04 19:09

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den bruges ikke til rigtigt offroad, kun transport.
> Er der andre dæk som er bedre til dette eller skal han vælge samme dæk

Der findes sikkert dæk der billigere og bedre, tjek de forskellige
dækpushere, se evt. www.tyretest.com

> vi kender ikke så meget til holdbarhed på 4x4 så ved ikke om de 40.000 km
er
> meget godt eller hvordan det hænger sammen.

Ikke at jeg har forstand på dæk til 4x4 men rent "fysik" burde de have
længere levetid end andre dæk, da de jo skal trille rundt flere gange end
alm. dæk for at slide - altså de burde holde længere end alm. dæk grundet
omkredsen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-04 22:32

Lars Bisgaard wrote:
> [...]
> Den bruges ikke til rigtigt offroad, kun transport.
> Er der andre dæk som er bedre til dette eller skal han vælge samme

Principelt, så er der vel ingen grund til at skifte model, hvis han er
tilfreds med det han har...

> vi kender ikke så meget til holdbarhed på 4x4 så ved ikke om de
> 40.000 km er meget godt eller hvordan det hænger sammen.

40.000 km er ikke meget for et dæk i den størrelse...

> Hvis der er nogen der har lidt erfaringer ville det være dejligt.

Jeg har masser af erfaring...
Og for ikke at lege Henrik N, som gør jeg hermed opmærksom på at jeg har
tætte forbindelse til CF Offroad...

Men han kan godt finde billigere og mindst lige så gode alternativer, fx. BF
Goodrich Radial Long Trail eller Macadam...
http://cfoffroad.dk/daek/bf_goodrich.htm

BF Goodrich er ikke vildt kendt for "normale" mennesker, men størstedelen er
folk i Danmark der går op i deres 4x4, kører med BFG.

Tag evt. et kig her, hvor du kan finde billeder og beskrivelse af de fleste
dæk til 4x4...
http://cfoffroad.dk/daek/daek.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard