H7 pære
Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-06-04 12:56

Da jeg nu har erfaret at Biltemas H7 pærer holder under 5000km, må jeg
finde noget andet. Hvor i Aalborg kan man købe et par billige og gode
H7?

--

Flemming

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-06-04 13:11

Flemming Jensen (slet 295AU) wrote:
> Da jeg nu har erfaret at Biltemas H7 pærer holder under 5000km, må jeg

Pærer holder ikke i km, de holder i antal tændte timer stærkt
begrænset af antal tænd/sluk-operationer.

> finde noget andet. Hvor i Aalborg kan man købe et par billige og gode
> H7?

De kloge her siger de ikke findes billige og gode.
Jeg ville nok købe en fra Osram eller Bosch.
Jeg har til tider købt noget billigt der hedder Narva og de har virket ok.
Du skal holde dig fra de kulørte/super-duper, de holder ikke nær så længe.

--
Roberto Saldo

Fra : Flemming Jensen

Dato : 07-06-04 13:20

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev:

>Pærer holder ikke i km, de holder i
>antal tændte timer stærkt
>begrænset af antal
>tænd/sluk-operationer.

ok, men da der ikke er timetæller i min bil, er afstanden det
bedste mål jeg kan give. De Philips der sad i den før holdt næsten
50.000km Jeg er skuffet over Biltema.

>De kloge her siger de ikke findes
>billige og gode.
>Jeg ville nok købe en fra Osram eller Bosch.
> [...]

De fleste vil gerne sælge "super-duper extra-blue No-Name" ...Mon
der er penge i skidtet? ;)

Hvor er der Osram/Bosch/Philips til rimelig pris? (i Aalborg)

--

Flemming

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 07-06-04 14:13

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/varegruppe/varenr.asp?n=60105&Produkt=h7

Fra : Sune

Dato : 07-06-04 22:57

"Jakob Houkjær" <jaho@YYYYmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Flemming Jensen (slet PKA4Y)" <fl_j@PKA4Yc.dk> skrev i en meddelelse

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/varegruppe/varenr.asp?n=60105&Produkt=h7

Dem har jeg kørt med et stykke tid. ca. 25 kr. stykket.
De holder ikke så lang tid, som de lidt dyrere, men lang tid nok til at jeg
sparer en _masse_ penge ved at bruge dem (kører ca. 70.000km/år)

--
Vh Sune http://dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250

Fra : Flemming Jensen

Dato : 08-06-04 21:34

>http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncomm
>erce/varegruppe/varenr.asp?n=60105&Produkt= h7

Tak, det var et svar jeg kunne bruge.

--

Flemming

Fra : Brian Albertsen

Dato : 10-07-04 10:37

On 08 Jun 2004 20:34:08 GMT, Flemming Jensen <fl_j@YERG2c.dk> (slet
YERG2) wrote in <10867269920.234007501805944@dtext.news.tele.dk>:

>Tak, det var et svar jeg kunne bruge.

En kollega har oplevet smeltet fatning i lygtehuset efter brug af de
billige pærer fra Harald-Nyborg/Jem og Fix.

Ved ikke om det var fordi de var "blålige" eller de ikke er anti-UV
behandlede.

I min bils instruktionsbog saår der ihvertfald at pærerne der
benyttes skal være anti-UV behandlede, det er de bille pærer i HN
ikke.

Fra : Basil

Dato : 07-06-04 14:39

Hej.
Normalt afholder jeg mig fra moralske opstød, men kunne ikke lade være her.

De Philips der sad i den før holdt næsten
> 50.000km Jeg er skuffet over Biltema.

Du har fået nøjagtigt det du har betalt for. Nogen gange er man heldig med
billigere varer, nogen gange ikke. Det kan være dyrt at satse på det
billige.

> Hvor er der Osram/Bosch/Philips til rimelig pris? (i Aalborg)

Det handler om 2 pærer til en bil, gætter jeg ?
Man giver 100-200 dask for dem, og så lyser de i 2-3 år.
Det handler om at blive set af andre, altså sikkerhed for dine
medtrafikanter, så lad være med at gå efter at spare en masse penge, og se
at få skiftet dine pærer, hvis de er gået. De kan normalt købes på enhver
tank, både i Aalborg, og resten af landet
Kai

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-06-04 14:50

Basil wrote:

> [...]
> og se at få skiftet dine pærer, hvis de er gået. De kan normalt købes
> på enhver tank, både i Aalborg, og resten af landet

Det er vel ikke forbudt at købe dem der hvor de er billigst?
Manden går jo netop efter kvalitetspærer, men gider ikke blive taget i røven
af en tankpasser/bagermester, hvis de fås til halv pris et andet sted!

/Jakob

Fra : N/A

Dato : 07-06-04 20:25

Fra : tnf

Dato : 07-06-04 20:25

Hej.

Jeg henter altid reservedele på Pajo.

Der ligger en mellem skalborg og svendstrup.
www.pajo.dk

tnf