Hvad skal lædersæder behandles med
Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 07-06-04 10:25

Hej Gruppe

Hvad behandler I jeres lædersæder med, det skal nævnes, at det er originale
BMW lædersæder og de er sorte?

Hilsen

Claus

Fra : JA

Dato : 07-06-04 11:00

Jeg vil gætte på at man kan behandle dem lige som lædermøbler, og til dem
bruger jeg sæbespåner.

Mvh.
Jonas Andersen

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> wrote in
message news:40c43462$0$3069$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 07-06-04 12:03

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40c43462$0$3069$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej Gruppe
>
> Hvad behandler I jeres lædersæder med, det skal nævnes, at det er
> [...]
Hej Claus.
Det afhænger helt af hvor medtagne dine sæder er. Er de meget medtagne gøres
det sådan:
1. Vaskes med saddelsæbe
2. Tørres helt, 2-3 døgn
3. Farves med narvfarve
4. Tørres helt, nogle timer indtil farven ikke smitter af
5. Indsmøres i rigelig læderfedt
6. Står et døgn
7. Overskydende fedt aftørres
8. Poleres med tørre rene klude
Hvis læderet ikke er meget nedbrudt vil du nu have sæder som ser ud som nye.
God arbejdslyst.
Hilsen
Per

Fra : TGD

Dato : 07-06-04 19:14

> [...]
> Hej Gruppe
>
> Hvad behandler I jeres lædersæder med, det skal nævnes, at det er

Der er mange ting du kan bruge...

Men søg du på Leths gør det selv råd inden på DR.dk.

Men læderfedt med bivoks gør underværker.

Kan du ikke finde Leths sider så drøn i Matas de har alt udstyret.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-06-04 19:27

On Mon, 7 Jun 2004 11:24:57 +0200, "Claus & Lene Viborg-Larsen"
<ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> wrote:

>Hvad behandler I jeres lædersæder med, det skal nævnes, at det er originale
>BMW lædersæder og de er sorte?

Som en anden skriver er der flere måder at gøre det på. Hér følger
Mark's vedligehold af sine Buffalo-lædersæder i en BMW M5:

1. Afrensning i 50/50 acetone og sprit, med en blød og godt fugtet
klud, med lette strøg.
2. Spray med læderfarve på de mest solafblegne og tørre steder.
3. Alt læder indgnides med læderrenovator med farve.
4. Lad det tørre og hærde i en uges tid.
6. Alt læder påføres og indgnides med lædercreme.
7. Dagen efter poleres det hele op med et ren blød og tør klud.

Det er hårdt arbejde og koster ca. 1000 Kr. i materialer for en
komplet behandling til en hel bil. Sæder, dørsider, greb,
instrumentbord, kardanbox og gearmanchet m.m. Omkring det halve i
pris, hvis det kun er sæderne der skal behandles.

Det hele står derefter som spritnyt læder, og jeg mener som spritnyt.
Derefter kan det løbende vedligeholdes med lædercreme efter behov.

Jeg købte det fornødne og fik ovennævnte fremgangsmåde hos:
http://juhlin.dk/

/Mark.

/Mogens
som bruger sæbespåner i min '95 Alfa Romeo 164 Q4
samt '91 Opel Omega 3000 24V

Fra : Mark Sandberg

Dato : 07-06-04 21:29

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Jeg købte det fornødne og fik ovennævnte fremgangsmåde hos:
> http://juhlin.dk/

Ja, nemlig, ja, jaja....!

Resultatet var alle sveddråberne værd. En tilsvarende behandling ville havde
kostet i omegnen af 10 jyske kilo ved en proff

/Mark.