Arrgh, hvem har skiftet batterier på ham?
Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-06-04 10:26

Det lyder som endnu et politisk budskab fra batterimanden René la Cour Sell

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2455342/

/Mark.

Fra : Thomas H.

Dato : 06-06-04 11:21

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som endnu et politisk budskab fra batterimanden René la Cour
Sell

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2455342/

Ak ja, det er alt alt for billigt, lad os håbe at Socialkammeraterne kommer
på næste gang, de går jo til valg på at hæve de lave danske
registreringsafgifter

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 13:32

> Det lyder som endnu et politisk budskab fra batterimanden René la Cour
Sell

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2455342/

Har ellers været skrevet en del om netop disse store 4x4 som udgør en
potentiel større risiko for deres medtrafikanter, så set i dette lys
(sikkerhed) er det vel ok at man prøver at begrænse udbredelsen.

--
Tom

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-06-04 13:51

"Tom" <t> skrev i en meddelelse

> Har ellers været skrevet en del om netop disse store 4x4 som udgør en
> potentiel større risiko for deres medtrafikanter, så set i dette lys
> (sikkerhed) er det vel ok at man prøver at begrænse udbredelsen.

Hvad så med microbilerne, som snart skal tilgodeses afgiftmæssigt p.g.a.
deres miljø fordele. Burde de ikke istedet belægges med en strafafgift,
grundet deres lave sikkerhedsniveau? Nåe nej - det er jo ren
socialdemokratisk misundelse batterimanden her lufter

/Mark.

Fra : tnf

Dato : 06-06-04 13:56

Hej.

Hvad så med os der har brug for en stor bil?
Skal vi så bare punge endnu mere ud?

I mit tilfælde kører vi meget med hestetrailer. Vi kommer tit steder hvor 4
hjulstrækket er et must.

Måske man skulle ligge lidt afgift på de hurtige biler. De dræber vel lige
så mange mennesker som de store.

Martin Jeppesen

Fra : Peter Weis

Dato : 06-06-04 15:47

"tnf" <tnf@buffernetNOSPAM.dk> wrote in

> Hej.
>
> Hvad så med os der har brug for en stor bil?
> Skal vi så bare punge endnu mere ud?

Ja da.

> I mit tilfælde kører vi meget med hestetrailer. Vi kommer tit
> steder hvor 4 hjulstrækket er et must.

Jeg betaler også selv for min hobby.

Hvis du endda havde foreslået rabat på store biler til familier med
mange børn, så havde der været ræson i det. Børnene skal trods alt
forsørge os når vi bliver gamle, og det kniber desværre med
reproduktiviteten.

mvh
Peter

Fra : Basil

Dato : 06-06-04 15:58

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
> "tnf" <tnf@buffernetNOSPAM.dk> wrote in

> Ja da.

Klogt skrevet, lige mine ord.

> Jeg betaler også selv for min hobby.

Me2, og hobbyer koster. Folk med campingvogne (ikke jeg) kunne også have
fordele af en Hummer, men må også selv punge ud, hvis der skal andet en
Polo'en til at trække skidtet.

> [...]
> mange børn, så havde der været ræson i det. Børnene skal trods alt
> forsørge os når vi bliver gamle, og det kniber desværre med

Både og, jeg kan godt se dit synspunkt, men det er lidt lige som med
hobby'en. Mange børn er folk selv skyld i, der er gummi, p-piller og alt
muligt andet opfundet, og det har været der i mange år.

> mvh
> Peter

Undskyld, at jeg blandede mig, det var ikke noget der vedkom mig, jeg havde
bare lyst til at kommentere det.
Kai

Fra : Peter Weis

Dato : 06-06-04 20:50

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

> [...]
> med hobby'en. Mange børn er folk selv skyld i, der er gummi,
> p-piller og alt muligt andet opfundet, og det har været der i

Samfundsøkonomisk betragtes børn ikke som en hobby. Derfor har man
valgt at støtte reproduktionen, bl.a. med delvis betaling af
børnehaver, gratis skoler etc.

> Undskyld, at jeg blandede mig, det var ikke noget der vedkom mig,
> jeg havde bare lyst til at kommentere det.

Sådan har vi det allesammen. Så velkommen i klubben.

mvh
Peter

Fra : Jan Vennike

Dato : 06-06-04 17:20

> [...]

> mange børn, så havde der været ræson i det. Børnene skal trods alt
> forsørge os når vi bliver gamle, og det kniber desværre med

Hørt

Med 4 unger, er vi nået over den "magiske" grænse på 5 personer, hvor en bil
bliver dyr og hvis den skal være brugt, svær at få fat i.

Og her mener jeg en ægte 6 personers, ikke en stationcar med 2
side/bagudvendte sæder.

Først på det seneste er der begyndt at komme rimelige billige 6/7 personers
køretøjer frem.

Fiat Doblo Family er vist rimelig billig, 190.000 for en 7 personers -
selvom jeg skal meget grueligt igennem, før jeg køber en Fnat

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-06-04 17:19

On Sun, 6 Jun 2004 14:56:05 +0200, "tnf" <tnf@buffernetNOSPAM.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Hvad så med os der har brug for en stor bil?
Brug for ? For at overleve ? For at komme til og fra arbejde ?

>Skal vi så bare punge endnu mere ud?
Ja, det skal vil alle hvis vi ikke vil (selvtilliden kan ikke klare
sig uden) nøjes med den mindste/billigeste/langsomme form for
transport der er mulig.

>I mit tilfælde kører vi meget med hestetrailer. Vi kommer tit steder hvor 4
>hjulstrækket er et must.
Heste kan transporteres på anden vis end 4-hjulstræk og hestetrailer.
Heste har vist også godt af at gå selv.
At have en hobby kan koste mange penge. Valget er nu engang dit eget.
Og jeg vil ikke være med til at betale for at du/andre kan trille
rundt og sløve traffikken med din/jeres hest(e).

>Måske man skulle ligge lidt afgift på de hurtige biler.
Ja. (læg afgift på den type bil jeg ikke har)

>De dræber vel lige så mange mennesker som de store.
En påstand der komme fra dig, og som du ikke har undersøgt ?

Der er jo ikke noget bedre end at kigge ind i sin egen navle og have
ond af sig selv.
Der er også en vis befrielse i at få luftet sine tanker.

/Hans

Fra : tnf

Dato : 06-06-04 20:04

> Brug for ? For at overleve ? For at komme til og fra arbejde ?

Ikke nødvendigvis for at overleve, men bruger også bilen i mit arbejde....
Og ja for at komme frem og tilbage.

> Ja, det skal vil alle hvis vi ikke vil (selvtilliden kan ikke klare
> sig uden) nøjes med den mindste/billigeste/langsomme form for
> transport der er mulig.

Ja, nu har jeg jo gennemlæst hele mailen inden jeg svarer. Mener du skriver
længere nede at
man skal ligge en afgift på, men bare ik på den type bil du har.
Er du så en skid bedre end mig???????

> [...]
> Og jeg vil ikke være med til at betale for at du/andre kan trille
> rundt og sløve traffikken med din/jeres hest(e).

Jeg må køre 70 på landevejene og 80 på motorvejen. På motorvejen kan du bare
overhale.
Og på landevejene....mon ikke du har godt af at se lidt natur...

> Ja. (læg afgift på den type bil jeg ikke har)

For at citerer dig selv....

> [...]
Der er også en vis befrielse i at få luftet sine tanker.

> En påstand der komme fra dig, og som du ikke har undersøgt ?

Hvor mange 4x4 er der iforhold til brianbiler????