ABS-lampe lyser
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 06-06-04 09:15

Hmm...

Nogen ka' måske huske at undertegnedes Lupo blev 10cm kortere
tidligere på året da bremserne svigtede.

Her for 15 mins siden da jeg kørte på arbejde (ja, arbejde, jeg har
ikke været heldig i dette liv) lyste ABS-lampen en 3-4 sek. længere
end normalt da jeg startede bilen (det plejer at være generatorlampen
der slukker sidst).
Nå, det er jo elektronik og den har vel sit rutinecheck den skal
igennem så det kan vel variere..

Vel rundt i den første rundkørsel, ud og ned til næste lyskryds og
bremse - og siden har den bare lyst konstant - omend bilen til forskel
fra sidst, rent faktisk stoppede

Så er det man siger godt den alligevel skal på værksted i morgen og få
fikset en parkeringsskade...

Den lyser kun gult nu, hvis jeg trækker sikringen til den lyser den
rødt. Er der nogen der har en idé om hvor forskellen på de to farver
ligger (udover lige farven)?

Har i øvrigt trukket sikringen til den ud nu, da jeg hellere vil køre
uden ABS end ende i en situation som sidst.

(den får kun lov at køre mig de 800m hjem og så op til værkstedet i
morgen)

Kæmper i øvrigt stadig med forsikringen. Sidste jeg snakkede med dem,
var de blevet enige om "delt skyld" - vel og mærke mellem mig og den
forankørende (repetition: jeg kom kørende, forankørende bremsede fordi
en foran ham skulle svinge, jeg bremser, intet sker og jeg rammer ham
istedet) - hvordan det så end kan lade sig gøre.

De er virkelig fantastiske derinde og faktisk ikke til at snakke med.

Skade på Lupo: 22232,-
Skade på forankørende Skoda: 5023,-

Så ka' man lære det.

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-06-04 09:34

> (den får kun lov at køre mig de 800m hjem og så op til værkstedet i
> morgen)

Øhhh - sidder du og siger at du starter en dieselbil og kører 800 m på
arbejde - og så hjem igen ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 06-06-04 09:38

>Øhhh - sidder du og siger at du starter en dieselbil og kører 800 m på
>arbejde - og så hjem igen ??

Når det regner og jeg egentlig ikke gider på arbejde ja ;)
Egentlig var planen at jeg senere skulle hente kæresten fra arbejde
15km væk, men det har jeg ikke lyst til med de bremser.

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-06-04 11:05

Andreas Frøsting <andreas@phpwizard.dk> skrev :

> [...]
>forankørende (repetition: jeg kom kørende, forankørende bremsede fordi
>en foran ham skulle svinge, jeg bremser, intet sker og jeg rammer ham

Det lyder absurd at den forankørende skal have halvdelen af skylden
for at du ikke kan bremse.

>..... - hvordan det så end kan lade sig gøre.

Hvis du er tvivl om det, bør du da vist aflevere dit kørekort ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 06-06-04 11:16

>Det lyder absurd at den forankørende skal have halvdelen af skylden
>for at du ikke kan bremse.

Det sagde jeg også til forsikringsgutten, hvorefter han sagde noget om
at "det havde jeg selv sagt". Aha, interessant, men han kunne ikke
dokumentere det.

Nogen gode råd til hvor man søger hjælp?
Findes der en slags "hotline" man kan ringe til?

>Hvis du er tvivl om det, bør du da vist aflevere dit kørekort ;)

Baaaaah! Det var forsikringsselskabet jeg betvivlede
Apropos kørekort, om to uger minus to dage har jeg haft det et år...
Skræmmende ;)

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Deaster

Dato : 06-06-04 18:09

Andreas Frøsting wrote:

> [...]
> istedet) - hvordan det så end kan lade sig gøre.
>
> De er virkelig fantastiske derinde og faktisk ikke til at snakke med.

Øhhm, måske er det mig der ikke fatter det, men hvorfor i alverden skal
den forankørende have nogen som helst skyld ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 06-06-04 19:39

>Øhhm, måske er det mig der ikke fatter det, men hvorfor i alverden skal
>den forankørende have nogen som helst skyld ?

Præcis - det var blot noget forsikringen var blevet enig med sig selv
om...

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk