Skygger på skærmen
Fra : peter hansen

Dato : 14-06-04 15:11

En Copy/Paste fra samme spørgsmål jeg har på eksperten.dk:

Jeg går ikke så vitterligt op i skærmkort mm såååeh jeg købte et ATI Radeon
9200 her for nogle dage siden. Jeg spiller ikke så kravene er ikke de vilde
(arbejder med med grafik som ikke er specielt tungt)

Men der er satme skygger på alt efter jeg har installeret den medfølgende
software (og dermed også drivere) - alt har fået fire fem skygge-streger -
fx på et normalt vindue hænger der fire til fem skyggestreger en cm fra
venstre mod højre og det er pisse irriterene og hindre mit grafiske arbejde
temmelig meget. Skyggen var der ikke i starten (Windows-driverne) men efter
at have installeret alt det andet software til styrring af TV er det blevet
utåleligt... jeg fjernede softwaren igen men det hænger åbentbart ved...

Sååeh lige her på falderebet: hvis en af Jer kender til problemet så kom
lige med løsningen. Af overflødige oplysninger kan jeg sige at jeg sidder på
en 22" Phillips Brilliance 202P4 og køre 1920*1440 i 75Hz. Jeg kan
yderligere oplyse at hvis jeg går ned i skærmopløsning så reduceres
skyggerne... Grænsen er på 1280*960

// Peter

Fra : /Ole

Dato : 16-06-04 10:27

> [...]

> en 22" Phillips Brilliance 202P4 og køre 1920*1440 i 75Hz. Jeg kan
> yderligere oplyse at hvis jeg går ned i skærmopløsning så reduceres

Det eneste jeg lige kan komme på, er, at du kan prøve at sætte den lidt ned
i Hz, jeg går ud fra, du har opdateret driveren til dit grafikkort. Det er
jo ikke verdens højst ydende kort du har, så det kæmper jo nok en kamp for
at holde den høje opløsning.

Men held og lykke med det, for det må sguda være træls at se på.

/Ole

Fra : peter hansen

Dato : 16-06-04 14:55

[CUT]
> [...]
> jo ikke verdens højst ydende kort du har, så det kæmper jo nok en kamp for

Jeg har sat Hertzen ned til 60 og det hjalp minimalt men jeg hader 60 Hz.
som genere mit syn.
Desuden havde jeg et ringere kort før og det virkede udemærket - monitoren
fejler som sådan ikke noget så jeg er lidt på bar bund

> Men held og lykke med det, for det må sguda være træls at se på.
>
> /Ole

Hehe... jo tak - og ja. Det er træls - meget endda

// Peter

Fra : Henrik Dissing

Dato : 16-06-04 13:28

On Mon, 14 Jun 2004 16:11:18 +0200, peter hansen wrote:

> [...]
>software (og dermed også drivere) - alt har fået fire fem skygge-streger -

Mit bedste bud er at dit monitorkabel ikke er af tilstrækkelig høj kvalitet
eller at det ligger for tæt på power-kablet eller noget andet som genererer
et magnetfelt.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)