Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Tyan Radeon 9800 PRO Passiv køling?
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 14-06-04 13:42

Jeg har sådan en Zalman ZM80-HP -
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775 - liggende.

Kan jeg godt bruge den på mit 9800 PRO, når jeg ikke har specielt godt
airflow? (92mm ud for GFX ved lav hastighed og en 80mm bagpå, som suger ud,
osse ved nedsat hastighed).

Kortet er, og skal, ikke overclockes.

Hilsen
Lasse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-06-04 14:28

> Kan jeg godt bruge den på mit 9800 PRO, når jeg ikke har specielt godt
> airflow? (92mm ud for GFX ved lav hastighed og en 80mm bagpå, som suger ud,
> osse ved nedsat hastighed).

Nej !
Du skal anvende ZM-OP1 oveni - specielt hvis du har ringe airflow i dit
kabinet.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Svend

Dato : 14-06-04 14:39

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Nej !
> Du skal anvende ZM-OP1 oveni - specielt hvis du har ringe airflow i dit
> kabinet.

har tyan ikke en sensor ? Jeg ville starte uden, jeg har selv et 9700
clocket til 9700 pro passivt kølet.

--
Svend

Fra : Nikolaj W.

Dato : 21-06-04 21:22

> [...]

> Nej !
> Du skal anvende ZM-OP1 oveni - specielt hvis du har ringe airflow i dit

Jeg har bare Zalmans 92mm blæser til at side ud for, og det giver næsten
samme bench i 3dmark03

Fra : Mads

Dato : 14-06-04 14:29

On Mon, 14 Jun 2004 14:41:50 +0200, "Lasse Nygaard"
<someone@microsoft.com> wrote:

> [...]
>airflow? (92mm ud for GFX ved lav hastighed og en 80mm bagpå, som suger ud,

Hej

Det er da et forsøg værd. Jeg har selv et Radeon 9600XT som er passivt
kølet på den måde og jeg har ingen blæser ud for grafik kortet sådan
som du har. Kun en enkelt ekstra 80mm blæser på 7 volt der suger luft
ud lige under PSU'en.

Prøv det og hvis dit grafikkort bliver for varmt, så kan du jo
anskaffe den Zalman blæser der passer på siden af køleren.
Den er, så vidt jeg har hørt, meget stille.

mvh Mads