Olie Xj 600
Fra : Claus Due

Dato : 14-06-04 12:10

Hej Ng

Da jeg aktuelt er langt fra min manual/instruktionsbog til min xj 600
vil jeg lige benytte mig af jeres viden, en yamaha xj 600 fra 2001
hvilken olie skal jeg købe til den??

VH Claus Due

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-06-04 12:20

> Da jeg aktuelt er langt fra min manual/instruktionsbog til min xj 600
> vil jeg lige benytte mig af jeres viden, en yamaha xj 600 fra 2001
> hvilken olie skal jeg købe til den??

En fuldsyntetisk/semisyntetisk 10W-40/10W-50. Så går du ikke helt galt i
byen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ronni Jensen

Dato : 14-06-04 12:30

Dette er bare en test, sorry lads :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-06-04 13:43

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> En fuldsyntetisk/semisyntetisk 10W-40/10W-50. Så går du ikke helt galt i
> byen.

Hold lige hestene - MotoBase siger 20W-40 til 92 - 97 årgangene ligesom
manualerne til min og fruens gamle (198x) luftkølede Yamahaer. Der er folk
der har haft problemer med koblingen ved mere tyndtflydende olie på (i hvert
fald) FJ1200 før.

Om motoren er ændret væsentligt fra '97 til 2001 tvivler jeg på, men det ved
Claus sikkert selv.

vh
Torben

Fra : Klynder

Dato : 15-06-04 03:08

"Claus Due" <claus_due@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Da jeg aktuelt er langt fra min manual/instruktionsbog til min xj 600
> vil jeg lige benytte mig af jeres viden, en yamaha xj 600 fra 2001

Heh, ifølge manualen kommer det lidt an på vejret/temperatur:

-10 til 35 = 10W-30
-10 til 45 = 10W-40
0 til 45 = 15W-40
5 til 45 = 20W-40
5 til 50 = 20W-50

.... jaeh... som jeg læser den, er det vist lidt ligemeget hvad man
putter i... :)

Man kan i hvert fald sige at alle temperatur-intervallerne falder ind
under det vejr vi går og nyder lige for tiden...?! Værkstedet havde
valgt at putte 10W-40 i min.

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N