iMac på ADSL Hjælp!!!!!
Fra : Hallin

Dato : 13-06-04 23:06

Hej alle kloge Mac brugere

Jeg har haft Macs i mange år, har nu en gammel PowerMac 6500 men har lige
fået min datters aflagte iMac fra 1999, den er grønlig og har net stik.
Jeg kan ikke finde ud af at få den på nettet.
Vi har 3 PCere som det går udmærket med og jeg ville tro at iMacen også
skulle kunne komme på nettet, men jeg kan som sagt ikke finde ud af det.
Jeg har 4 dynamiske ip'er hos TDC, bruger router og switch og vores interne
net virker fint.
Er der ikke en som kan give mig et fingerpeg om hvordan jeg skal bære mig
ad?

På forhånd tak
Mvh Poul

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-06-04 05:52

Hallin <poul@post4735.dk> wrote:

> [...]
> net virker fint.
> Er der ikke en som kan give mig et fingerpeg om hvordan jeg skal bære mig

1. Er du sikker på at kablet virker ?

2. Kan du pinge den ?

3. Kører den OS 9 ?

4. Kontrolpanel->TCP/IP sæt den til DHCP

5. Kontrolpanel->AppleTalk sæt den til Ethernet

6. Hvis du bruger router, er antallet af IP adresser underordnet

7. Held og lykke

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Hallin

Dato : 14-06-04 14:15

> [...]
>
> 5. Kontrolpanel->AppleTalk sæt den til Ethernet
>
> 6. Hvis du bruger router, er antallet af IP adresser underordnet

Tak for dit hurtige svar men det er ikke lykkedes endnu at komme på nettet.

> 1. Er du sikker på at kablet virker ?
Ja, er taget fra min ene PC

> 2. Kan du pinge den ?
Ved ikke hvad det er

> 3. Kører den OS 9 ?
OS 8.6

> 4. Kontrolpanel->TCP/IP sæt den til DHCP
OK

> 5. Kontrolpanel->AppleTalk sæt den til Ethernet
OK

> 6. Hvis du bruger router, er antallet af IP adresser underordnet
Fint at vide

> 7. Held og lykke
Har jeg brug for

Kan der mangle nogle udvidelser mon?
Er det mig der ikke får browseren (Explorer) til at bruge ethernettet?

En anden ting jeg måske kunne spørge om råd til:

Jeg vil gerne flytte en del filer fra min gamle Mac til iMac'en, men der er
jo ikke diskettedrev i iMac'en.
Jeg har et SyQuest EZ drive 135MB der er sluttet til 6400 'eren kan det evt.
sluttes til iMac med en form for adapter?

Hvordan kan jeg ellers flytte filerne?

Jeg ved at jeg kan sende dem til mig selv, men da jeg ikke kan få iMac'en på
ADSL kan det jo ikke lade sig gøre.

Mvh
Poul

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-06-04 22:34

> [...]
>
> Hvordan kan jeg ellers flytte filerne?
>
> Jeg ved at jeg kan sende dem til mig selv, men da jeg ikke kan få iMac'en på

Hvis du er i Storkøbenhavn, så vil jeg gerne lave det for dig.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Sebastian D

Dato : 28-06-04 09:30

Hejsa

Jesper Haaber Gylling <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote:

> Hvis du er i Storkøbenhavn, så vil jeg gerne lave det for dig.

Er du i Århusområdet, kan jeg måske hjælpe.

Mvh Sebastian (du kan ringe 86 25 10 50)