Andet multimedie
bentjuul 3670
bitmap til vector?
Fra : Lasse

Dato : 04-05-01 11:19

Hejsa, nu stiller jeg lige endnu et spørgsmål (beklager de mange indlæg
Hvis jeg vil lave eks. bitmap billeder om til vector, hvordan gør jeg det så
bedst muligt?

mvh
Lasse

Fra : Madsen

Dato : 04-05-01 11:47

"Lasse" <ldan97@hotmail.com> skrev:

> Hejsa, nu stiller jeg lige endnu et spørgsmål (beklager de mange indlæg
> Hvis jeg vil lave eks. bitmap billeder om til vector, hvordan gør jeg det så
> bedst muligt?

Ligger din bitmap i Illustrator og så går du ellers igang med dine
tegneværktøjer og genskaber det i vektorgrafik.
Der findes programmer som kan gøre det, eller i det mindste forsøge
at gøre det. Adobe Streamline er et af de bedste til det, men stadig
er det langt fra så godt som man selv kan gøre det. (I langt de fleste
tilfælde.)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Micki

Dato : 05-05-01 11:26

Jeg har lidt det samme spørgsmål:
Man kan konventere bitmap til vektor i Illustrator. Jeg har bare glemt
hvordan!

Nogen der kan huske hvor funktionen befinder sig?!?

- Micki

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 14:30

"Micki" <tusind@hotmail.com> skrev:

> Man kan konventere bitmap til vektor i Illustrator. Jeg har bare glemt
> hvordan!
>
> Nogen der kan huske hvor funktionen befinder sig?!?

Object => Rasterize

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Ninzen

Dato : 05-05-01 14:54

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> Object => Rasterize

Det er da vist det stik modsatte.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 15:06

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev:

> Det er da vist det stik modsatte.

Undskyld. Min hjerne kokser :(
Selvfølgelig er det da ikke det.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 05-05-01 17:13

On Sat, 5 May 2001 15:30:03 +0200, Madsen wrote:

>Object => Rasterize

Jeg tror de mener den anden vej rundt, fra raster til
vektor (=objekt?).

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 16:34

"Stephan Henningsen" <stephan@levelout.tisprut.dk> skrev:

> Jeg tror de mener den anden vej rundt, fra raster til
> vektor (=objekt?).

Ja det tror jeg også. Det var en fejl og jeg beklager.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Ninzen

Dato : 05-05-01 14:52

"Micki" <tusind@hotmail.com> skrev

> Man kan konventere bitmap til vektor i Illustrator. Jeg har
bare glemt
> hvordan!

Det kommer selvfølgelig meget an på hvad motivet er, men det er
vel egentlig ret logisk at det ikke er lige til at trække et
vektor-motiv
ud af en bitmap, der er trods alt en del valg man skal foretage
for at
beslutte hvor stregen skal gå!

> Nogen der kan huske hvor funktionen befinder sig?!?

Du tænker nok på Auto Trace, som ligger i værktøjskassen
sammen med Blend værktøjet (lige under spejling)
- jeg har aldrig kunnet bruge det til noget, men det kan jo
være mig, der ikke er nået dertil endnu...

Så er der jo Adobes Streamline, men efter min mening kan man
bruge
det til at få nogle effekter og sjældent til hjælp med at
genskabe bitmap
i vektor.

Der er kun den hårde, tidskrævende og ganske sjove vej, som
Madsen beskrev.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Lasse

Dato : 05-05-01 22:42

Tak for alle de mange svar! Så er det vist i gang med tegneværktøjet!
God weekend til jer alle

Der er forøvrigt kommet en plug in update til PS 6, godt nok med en
overtitel som hedder Pentium 4 upgrade, men den er også effektiv til
tidliger Pentium+AMD!
(adobe.com/support/downloads) - bare hvis I ikke har opdaget det endnu

Mvh
Lasse

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 22:59

"Lasse" <ldan97@hotmail.com> skrev:

> Der er forøvrigt kommet en plug in update til PS 6.

Tak for tippet :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)