/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC på gule plader
Fra : john doe


Dato : 13-06-04 18:33

Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret på gule
plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !



 
 
Martin Poll (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Poll


Dato : 13-06-04 18:41

john doe wrote:
> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret
> på gule plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !
Ja du skal gå til den lokale politistation og love at du ikke køre på
grundlovsdage efter kl12.00.

MVH
Martin Poll




john doe (13-06-2004)
Kommentar
Fra : john doe


Dato : 13-06-04 18:50

Jeg har en importeret MC. Ved du om der er forskle på registreringsafgiften
på hhv. hvide og gule plader ?

"Martin Poll" <mpoll@FJERRNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc91ad$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> john doe wrote:
> > Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret
> > på gule plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !
> Ja du skal gå til den lokale politistation og love at du ikke køre på
> grundlovsdage efter kl12.00.
>
> MVH
> Martin Poll
>
>
>



Carsten (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 13-06-04 18:44

john doe wrote:

> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret på gule
> plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !

Skattefar anerkender ikke 2-hjulede som erhvervsmæssigt køretøj. Vistnok
noget med at de overhovedet ikke kan forestille sig hvad sådan nogen kan
bruges til i erhvervsmæssig sammenhæng (bortset fra pizza udbringning).

Carsten


Steen Gruby (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 13-06-04 19:11

On Sun, 13 Jun 2004 17:44:16 +0000 (UTC),
zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Carsten) wrote:

Hej.
>
>Skattefar anerkender ikke 2-hjulede som erhvervsmæssigt køretøj. Vistnok
>noget med at de overhovedet ikke kan forestille sig hvad sådan nogen kan
>bruges til i erhvervsmæssig sammenhæng (bortset fra pizza udbringning).
>
Det har de faktisk gjort tidligere.
Der fandtes MC med sidevogn til erhvervsmæssigt brug tilbage i
1950-60'erne, sågar med pappegøjeplader (sort/gule).
Jeg kan ikke huske om postvæsnets Nimbus havde gule plader?
Så hvorfor ikke prøve, bare for spøgens skyld ?


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Rene Hansen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Rene Hansen


Dato : 13-06-04 22:54

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> (AT) skrev:
>On Sun, 13 Jun 2004 17:44:16 +0000 (UTC),
>zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk
>(Carsten) wrote:
>
>Hej.
>>
>>Skattefar anerkender ikke 2-hjulede
>>som erhvervsmæssigt køretøj.

For et par aar siden laeste jeg i (vistnok) Touringnyt om en
makker som indregistrerede en Nimmer, godtnok med sidevogn, paa
gul plade.
Det var ikke nemt, for Bent Betjent kendte ikke reglerne, og synes
at det var nemmere hvis ham makkeren bare glemte alt om det gule...
Naa, vores helt var staedig, og det lykkedes ham faktisk til sidst
at faa sagen igennem.
Der er nogle begraensninger, det eneste jeg kan huske lige nu, er
at der maa ikke vaere passagersaede paa maskinen.
Jeg er paa arbejde lige nu, hvilket betyder at jeg sidder paa et
skib i Victoria, Canada saa jeg har ikke lige mulighed for at
finde artiklen frem.
Men helt grundlaeggende, saa tror jeg ikke at du kan faa
en "bekvemmelighedsplade" bare for at spare penge, men Hey! Saa
dyr er vaegtafgiften heller ikke, det er forsikringsselskaberne
der er de virkelige tyve og roevere...

Ren
PS, undskyld "ae'rne, oe'rne og aa'erne" men jeg arbejder for et
engelsk rederi og jeg har ikke kunne overtale dem til at indfoere
mere civiliserede bogstaver....


anders majland (14-06-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 14-06-04 00:03

>> Skattefar anerkender ikke 2-hjulede som erhvervsmæssigt køretøj.
> Det har de faktisk gjort tidligere.

Jeg er desværre kommet til samme konklusion
Jeg kører en del erhversmæssigt og havde min arbejdsgiver med på ideen
(mere end 90% af min kørsel er enten til fra arbejde eller i
arbejdstiden - De sidtste kilometre er sjovest da det er til km-takst


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Freddy Lang (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 14-06-04 23:19

Carsten wrote:
> john doe wrote:
>
>> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret
>> på gule plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !
>
> Skattefar anerkender ikke 2-hjulede som erhvervsmæssigt køretøj.
> Vistnok noget med at de overhovedet ikke kan forestille sig hvad
> sådan nogen kan bruges til i erhvervsmæssig sammenhæng (bortset fra
> pizza udbringning).

Det ville da være nærliggende at bruge en motorcykel til lettere
kurér-opgaver, det kunne eks. være hasteudbringning af fortrolige papirer...
tænk bare på Forsvarets motorordonnanser.


--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk



K (13-06-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 13-06-04 18:48


"john doe" <dFDDSADS@Defc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret på
gule
> plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !

Kan det overhovedet lade sig gøre ? hvis det kan må det da være muligt at få
en udenlandsk mc hjem og deraf betale en lavere afgift end hvis det er hvid
plade !

K



Per P. (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 13-06-04 20:21


"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc936d$0$12551$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "john doe" <dFDDSADS@Defc.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret på
> gule
> > plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre ? hvis det kan må det da være muligt at

> en udenlandsk mc hjem og deraf betale en lavere afgift end hvis det er
hvid
> plade !
>
> K

Jeg læser mellem linierne at der er en mulighed for at slippe billigere i
afgift.

HVIS nu det var muligt at få indregisteret en MC med gule plader, altså til
erhvervsmæssigt formål, så skal der nok være nogle private der forsøger at
omgås (læs=fuske) med reglerne og hvor længe mon så der vil gå før gule
plader til MC bliver historie?


--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine
hvor jeg ikke havde lyst til at skubbe fra med
foden for at komme hurtigere frem....



Steen Gruby (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 13-06-04 22:00

On Sun, 13 Jun 2004 21:21:19 +0200, "Per P."
<milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:

Hej Per.
>
>HVIS nu det var muligt at få indregisteret en MC med gule plader, altså til
>erhvervsmæssigt formål, så skal der nok være nogle private der forsøger at
>omgås (læs=fuske) med reglerne og hvor længe mon så der vil gå før gule
>plader til MC bliver historie?

Du har nok ret i den med misbruget - Men:
Hvis du har været i London vil du sikkert have set det store antal MC
bude der færdes i trafikken.
Man kunne jo tænke sig noget lignende i DK - OK, jeg ved godt at
befolkningstallet i London er tre gange DK, men alligevel.
Hvis man nu ville starte noget lignende i DK med solo MC, eller ville
genoptage fordums budtjeneste med sidevogn ville det faktisk kunne
betegnes som en "teknisk handelshindring" at nægte sådanne køretøjer
til reduceret afgift.
Og dermed ryger en sådan sag lige til ØV (EU) der i forvejen har kig
på det danske afgiftssystem.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Per P. (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 14-06-04 19:44


"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:6ffpc0pcr0o97rtl0kcgr0m4qv30oqb4dg@4ax.com...
> On Sun, 13 Jun 2004 21:21:19 +0200, "Per P."
> <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:
>
> Hej Per.
> >
> >HVIS nu det var muligt at få indregisteret en MC med gule plader, altså
til
> >erhvervsmæssigt formål, så skal der nok være nogle private der forsøger
at
> >omgås (læs=fuske) med reglerne og hvor længe mon så der vil gå før gule
> >plader til MC bliver historie?
>
> Du har nok ret i den med misbruget - Men:
> Hvis du har været i London vil du sikkert have set det store antal MC
> bude der færdes i trafikken.
> Man kunne jo tænke sig noget lignende i DK - OK, jeg ved godt at
> befolkningstallet i London er tre gange DK, men alligevel.
> Hvis man nu ville starte noget lignende i DK med solo MC, eller ville
> genoptage fordums budtjeneste med sidevogn ville det faktisk kunne
> betegnes som en "teknisk handelshindring" at nægte sådanne køretøjer
> til reduceret afgift.
> Og dermed ryger en sådan sag lige til ØV (EU) der i forvejen har kig
> på det danske afgiftssystem.

Øhh, jeg skal lige have præciseret min holdning til gule plader. Jeg går
helt bestemt ind for at det bør være muligt for erhvervsdrivende at benytte
en MC med gule plader til erhvervskørsel. Måske det var en opgave for de
nyvalgte parlementsmedlemmer at se nærmere på.


--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat: Har du noget plastisk metal? Jeg har slidt hul på motoren......



Steen Gruby (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-06-04 20:57

On Mon, 14 Jun 2004 20:43:53 +0200, "Per P."
<milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:

Hej Per.
>
>Øhh, jeg skal lige have præciseret min holdning til gule plader. Jeg går
>helt bestemt ind for at det bør være muligt for erhvervsdrivende at benytte
>en MC med gule plader til erhvervskørsel. Måske det var en opgave for de
>nyvalgte parlementsmedlemmer at se nærmere på.

Jeg var ikke et sekund i tvivl om din mening
Resten af indlæget var kun for spøgens skyld.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 21:04

john doe wrote:
> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret
> på gule plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !

Som Carsten skriver:
>Skattefar anerkender ikke 2-hjulede som erhvervsmæssigt køretøj.<

Havde selv undersøgt det for et par år siden - Jeg har arbejdet som
vinduespudser og syns det kunne være sjovt at køre med nimbus + sidevogn
som de jo gjorde dengang i 50´erne.
Men ak ak

Og som Per M. P. er inde på:
>...så skal der nok være nogle private der forsøger at
omgås (læs=fuske) med reglerne og hvor længe mon så der vil gå før gule
plader til MC bliver historie?<

Det er der nok noget om..

Men i princippet kan jeg ikke se hvorfor en MC ikke skulle kunne anvendes
erhvervsmæssigt.
Der er jo vistnok også mange der fusker med gul-plade biler hrm hrm

venstre lab til alle !
- fra en der ikke har forstand nok til at blande sig alt for meget i
forummet her.
Jastrau



Edvard Korsbæk (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 13-06-04 21:43

Jeg har set en nyindregistreret Nimbus med varekasse og gule plader indenfor
det sidste år.
Det kan altså lade sig gøre.
Men jeg tror at det er en tåbelig vej at gå hvis det er for at spare
afgift - Du vil blive kontrolleret igen og igen.
Med mindre du har tænkt dig at bruge den til erhverv med varesidekasse
selfølgeligt...

Edvard


"john doe" <dFDDSADS@Defc.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc8faf$0$246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret på
gule
> plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !
>
>



Ib Jakobsen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-06-04 22:18

"Edvard Korsbæk" wrote:

> Jeg har set en nyindregistreret Nimbus med varekasse og gule plader indenfor
> det sidste år.
> Det kan altså lade sig gøre.
> Men jeg tror at det er en tåbelig vej at gå hvis det er for at spare
> afgift - Du vil blive kontrolleret igen og igen.
> Med mindre du har tænkt dig at bruge den til erhverv med varesidekasse

Jeg har en kammerat der for tyve år siden fik sin Nimbus på gule plader. Den
havde altid kørt på gule plader, men motorkontoret ville lade den køre på hvide.
Men han insisterede og fik sin gule plade. Men sagen har været oppe før med gule
plader. Var det ikke Auto-bang, der kørte møllen igennem med en knallert45, som
han fik på gule plader?.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



K (14-06-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 14-06-04 00:04


"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg tror at det er en tåbelig vej at gå hvis det er for at spare
> afgift - Du vil blive kontrolleret igen og igen.
> Med mindre du har tænkt dig at bruge den til erhverv med varesidekasse
> selfølgeligt...

Det kan jo være breve eller "småpakkepost" som kan være i sidetaskerne eller
topboxen

K



anders majland (14-06-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 14-06-04 00:18

>> Med mindre du har tænkt dig at bruge den til erhverv med
>> varesidekasse selfølgeligt...
>
> Det kan jo være breve eller "småpakkepost" som kan være i
> sidetaskerne eller topboxen

Med sidetasker og topboks kan de nu læsses meget skrammel op. Lidt
håndværktøj, en bærbar computer og lidt stumper så er jeg klar til at
rykke ud ... Det kniver mere med at få plads til en computer til 19"
rackmontering... Men jeg har luret på om ikke man kan lave en let men
samtidig stiv boks i formatet. En rittal bliver jo nok lidt for tung ...
(Men ideerne faldt lidt til jorden da jeg opgav at spare afgift.)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Torben Scheel (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-06-04 12:31

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40cd4b65$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Med mindre du har tænkt dig at bruge den til erhverv med
> >> varesidekasse selfølgeligt...
> >
> > Det kan jo være breve eller "småpakkepost" som kan være i
> > sidetaskerne eller topboxen
>
> Med sidetasker og topboks kan de nu læsses meget skrammel op. Lidt
> håndværktøj, en bærbar computer og lidt stumper så er jeg klar til at
> rykke ud ... Det kniver mere med at få plads til en computer til 19"
> rackmontering... Men jeg har luret på om ikke man kan lave en let men
> samtidig stiv boks i formatet. En rittal bliver jo nok lidt for tung ...
> (Men ideerne faldt lidt til jorden da jeg opgav at spare afgift.)

Pjat med dig. Varekøretøjer er ikke påvirket af vægt - sæt et halvhøjde rack
på, det fylder ikke mere end en gennemsnitlig sweitsers alubokse til
nordkapturen (og langt mindre end en svensk autotransportergoldwingaggregat)


En lille transformer og trådløst net, så kan du flytte live data for folk.

vh
Torben



anders majland (14-06-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 14-06-04 22:55

> Pjat med dig. Varekøretøjer er ikke påvirket af vægt - sæt et
> halvhøjde rack på, det fylder ikke mere end en gennemsnitlig
> sweitsers alubokse til nordkapturen (og langt mindre end en svensk
> autotransportergoldwingaggregat)

Men uden rabat på afgiften kan det være ligemeget ... Oftest kan jeg
klare mig med at sende større ting i forvejen og så bare have det løse
med ... Ligegyldig hvor stor en boks jeg sætter bagpå vil der alligevel
indimellem være noget der ikke kan være der. Det kræver veæ næsten en
goldwing at smide et 2meter højt, 60cm dyb 19" rack bagpå ...

Men mhs til gulplade mc'er. BMW har jo det fine lille bykøretøj C1-200.
Den fåes med en gigant topboks og er så særdeles enpersoners. Med fuld
afgift er dens pris uinteressant (vist omkring 130000kr) men hvis den
kunne beskattes efter reglerne for en gulplade bil ville den måske kunne
være interessant. Jeg har også et billede liggen af en ombygget aprilia
leonardo. Det almindelige sæderum/sæde var erstattet af en kæmpeboks og
et enkeltsæde. For gulplade biler er der en formulering i retning af
køretøjet skal være indrettet til varetransport og det vil jeg bestemt
mene også kan gøres på 2 hjul....

Men jeg kunne godt tænke mig at høre mere om Bangs gulplade mc.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jesper Hedegaard (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 14-06-04 18:37


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:40cd4b65$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Med mindre du har tænkt dig at bruge den til erhverv med
> >> varesidekasse selfølgeligt...
> >
> > Det kan jo være breve eller "småpakkepost" som kan være i
> > sidetaskerne eller topboxen
>
> Med sidetasker og topboks kan de nu læsses meget skrammel op. Lidt
> håndværktøj, en bærbar computer og lidt stumper så er jeg klar til at
> rykke ud ... Det kniver mere med at få plads til en computer til 19"
> rackmontering... Men jeg har luret på om ikke man kan lave en let men
> samtidig stiv boks i formatet. En rittal bliver jo nok lidt for tung ...
> (Men ideerne faldt lidt til jorden da jeg opgav at spare afgift.)
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
>
>
Nu var jeg en tur på Langelinie sidste sommer - fordi netop Lars Bang havde
proklameret en demonstrationsmøde til fordel for vores mc-parkering derude.
De kommunale var ved at kvæle vores parkering da de byggede molehovedet om.
Jeg tog imod hans invitation til kaffe bagefter på en restaurationsskib på
kanalen (fedt skib, forresten). Og der sad han faktisk og "pralede" af at
han havde fået indregistreret en mc med topbox på gule plader. Ikke at det
var let, men det stod åbenbart stadig i loven, så de måtte gi' sig

Mon ikke lidt googlen ku' kaste lys over sagen ?
Måske var det egentligt en scooter.....

--
Jesper
Suzuki GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Soren Lindholt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 14-06-04 09:44


"john doe" <dFDDSADS@Defc.dk> wrote in message
news:40cc8faf$0$246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret på
gule
> plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !

Jeg mener lissom mange andre at der skal en lovændring til... men der
harvist været kigget på det, også i forbindelse med at tillade mc-taxaer

Søren



>
>



Brian Laursen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 14-06-04 22:17

john doe wrote:
> Er der nogen der ved hvad der skal til for at få en MC indregistret
> på gule plader ? (erhvervsmæssig kørsel) !


Når alt kommer til alt, må det nemmeste være at få en Firmacykel, som man
bliver beskattet af. Så har du ingen udgifter til: Forsikring, benzin,
vedligeholdelse, og så må du køre i det hele tiden. Og for eks.2000 om mdr,
eller mindre kan nok få en fed kværn, køre i 3-4 år, og skifte til en ny
igen...? Nogen der har undersøgt det????

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste