Skærme
Fijala 3554
DVI i BIOS og under opstart
Fra : Jesper Hede

Dato : 13-06-04 15:53

Hejsa,

Jeg har en DELL 2001 FP skærm og et Creative 3D Blaster FX5900 Ultra.

Der er monteret DVI kablet mellem skærm og kort, men jeg får sort skærm,
indtil windowsdriveren
er loadet. Dvs. jeg kan ikke se BIOS, jeg har prøvet med det analoge kabel
og der kommer billede
under hele opstarten.

Nogle der kender til denne problem stilling ?

P.S. Jeg har prøvet med 2 forskellige Creative 3D Blaster FX5900 Ultra
grafik kort.

Hilsen

Jesper

Fra : Peter

Dato : 13-06-04 20:03

Jeg har set folk andet steds anbefale at opdatere BIOSen på bundkortet(samt
sandsynligvis grafikkortets BIOS). Har desværre ikke et link.
Har du kigget i BIOS indstillingerne efter relevante indstillinger?

Du kan evt. prøve at spørge på Creatives forum:
http://be.europe.creative.com/support/forums/forum.asp?foru=32

Forresten det Creative FX5900 understøtter det officielt 1600x1200 over
DVI(og virker det rent faktisk?)?. Jeg er bare nysgerrig fordi jeg snart
selv køber en Dell 2001FP, og der er en god chance for at mit creative 4600
kort ikke kan kører 1600x1200. Tilfældigvis er Creatives FX5900( non-ultra
godt nok) lige præcis det billigste af slagsen, men jeg vil gerne være
sikker på at det rent faktisk overholder DVI standarden(dvs. 1600x1200 over
DVI) inden jeg spilder penge på det :)

Peter

Fra : Jesper Hede

Dato : 13-06-04 22:16

Hej Peter,

Tak for dit svar,

Jeg har kigget i BIOS uden held. Måske jeg skulle et helt andet kort med DVI
udgang.
Jeg ved jo ikke om det er skærmen eller kortet.

Jesper

Fra : Peter Tiedemann

Dato : 14-06-04 09:32

Hmmm, der står ikke noget med DDC monitor detection eller noget der minder
om det?

I din situation ville jeg helt klart opdatere BIOS'en på både bundkort og
grafikkort.

Ellers ville det måske være godt at spørge på Dells forum:
http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=dim_monitor
(jeg tror ikke der er danske fora).

Der er også mange Dell 2001fp ejere her:
http://www.firstadopter.com/forums/showthread.php?threadid=157

Og eller så prøv også hos creative som jeg linkede til ovenfor.

Forresten, du har ikke stadig VGA kablet tilsluttet vel?

Sidst og ikke mindst er der jo den helt vanvittige løsning at ringe til
Dells support eller til den forretning der solgte dig grafikkortet :)

Jeg vil meget gerne høre hvad du finder ud af, da jeg sagtens kan komme til
at løbe ind i det samme problem!

Peter