Hej folkens
Lige her før maskinen skal til service i næste uge (har ventet ~ 1 måned på
en knastkædestrammer fra Honda - afsindigt ringe det kan tage så langt tid)
kørte jeg i går en tur fra KBH til Majbølle på Lolland med tøsen bag på (+
proppet tanktaske + telt). Efter ca 70km på motorvejen (med, æææhh, 'rask'
kørsel) sætter motoren ud og vil ikke starte igen i mens jeg triller, så vi
triller ind i nødsporet og prøver at starte den igen. Den nægter flere
forsøg uden choker, men med choker starter den. Dog kører den med ~4000
omdrejninger i stedet for 2000, som den plejer med choker. Vi kører igen...
Efter et stykke tid hakker motoren i det igen og går i stå - samme procedure
gentages - ud og køre igen - gå i stå igen - vi lader maskinen stå i 5
minutter og prøver igen, denne gang lykkedes det at køre den resterende vej
uden at gå i stå - jeg kører meget stille og roligt med ca 100km/t, da jeg
mener at kunne føle at den lider mest når den skal trække hårdt (accelerere
eller tage en bakke).
Jeg havde sat en pda til mc batteriet og tog den af efter den først gik i
stå, for at se om det var den der gjorde det - prøvede også at køre uden lys
et stykke. Selvom den ikke gik i stå senere var følelsen at den reagerede
sløvt på gassen. Første gang den gik i stå var i øvrigt under dagens eneste
lille byge.
På hjemturen i dag skete præcis det samme, nåede dog alle 130km hjem (det
sidste stykke med 80-90km/t i røven på en trailer - sjette gear, ~ 4k
omdrejninger), men nogen rar tur var det ikke.
Er der nogen der har nogen ide om hvad det kan være? Forkert luftblanding?
Tændrørsfejl? Bliver det fixet under stor service (fortæller selvfølgelig
samme historie til mekanikeren)?
Jeg har dælme ikke lyst til at opleve samme cirkus i syd EU her om 16 dage,
så hjælp din broder newbie i nød med kloge forslag
PS. Mens vi holdt i nødsporet kørte adskillige mc'er forbi og kiggede meget,
men stoppede ikke - næsten gang tænder jeg dælme et bål
--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 »
http://dfmc.dk/444