/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR gik i stå på motorvej
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 13-06-04 12:35

Hej folkens

Lige her før maskinen skal til service i næste uge (har ventet ~ 1 måned på
en knastkædestrammer fra Honda - afsindigt ringe det kan tage så langt tid)
kørte jeg i går en tur fra KBH til Majbølle på Lolland med tøsen bag på (+
proppet tanktaske + telt). Efter ca 70km på motorvejen (med, æææhh, 'rask'
kørsel) sætter motoren ud og vil ikke starte igen i mens jeg triller, så vi
triller ind i nødsporet og prøver at starte den igen. Den nægter flere
forsøg uden choker, men med choker starter den. Dog kører den med ~4000
omdrejninger i stedet for 2000, som den plejer med choker. Vi kører igen...
Efter et stykke tid hakker motoren i det igen og går i stå - samme procedure
gentages - ud og køre igen - gå i stå igen - vi lader maskinen stå i 5
minutter og prøver igen, denne gang lykkedes det at køre den resterende vej
uden at gå i stå - jeg kører meget stille og roligt med ca 100km/t, da jeg
mener at kunne føle at den lider mest når den skal trække hårdt (accelerere
eller tage en bakke).
Jeg havde sat en pda til mc batteriet og tog den af efter den først gik i
stå, for at se om det var den der gjorde det - prøvede også at køre uden lys
et stykke. Selvom den ikke gik i stå senere var følelsen at den reagerede
sløvt på gassen. Første gang den gik i stå var i øvrigt under dagens eneste
lille byge.
På hjemturen i dag skete præcis det samme, nåede dog alle 130km hjem (det
sidste stykke med 80-90km/t i røven på en trailer - sjette gear, ~ 4k
omdrejninger), men nogen rar tur var det ikke.

Er der nogen der har nogen ide om hvad det kan være? Forkert luftblanding?
Tændrørsfejl? Bliver det fixet under stor service (fortæller selvfølgelig
samme historie til mekanikeren)?

Jeg har dælme ikke lyst til at opleve samme cirkus i syd EU her om 16 dage,
så hjælp din broder newbie i nød med kloge forslag

PS. Mens vi holdt i nødsporet kørte adskillige mc'er forbi og kiggede meget,
men stoppede ikke - næsten gang tænder jeg dælme et bål

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



 
 
Elbarto (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 13-06-04 13:15

>
> Jeg har dælme ikke lyst til at opleve samme cirkus i syd EU her om 16
dage,
> så hjælp din broder newbie i nød med kloge forslag
>
> PS. Mens vi holdt i nødsporet kørte adskillige mc'er forbi og kiggede
meget,
> men stoppede ikke - næsten gang tænder jeg dælme et bål
>
> --
> Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444
>
>

Syntes da ellers MCer normalt er gode til at stoppe hvis en anden 2 hjuler
er i problemer har sågar selv oplevet det når det har været scooter og
knallert der har været problemer med.
SKAM jer der er kørt forbi

Elbarto Simpsoniac



Armand (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-06-04 18:02


Mikkel Hansen <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en
news:40cc3c91$0$428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> ............. Efter ca 70km på motorvejen (med, æææhh, 'rask'
> kørsel) sætter motoren ud og vil ikke starte igen i mens jeg triller, så
vi
> triller ind i nødsporet og prøver at starte den igen. Den nægter flere
> forsøg uden choker, men med choker starter den. Dog kører den med ~4000
> omdrejninger i stedet for 2000, som den plejer med choker. Vi kører
igen...
> Efter et stykke tid hakker motoren i det igen og går i stå - samme
procedure
> gentages - ud og køre igen - gå i stå igen - vi lader maskinen stå i 5
> minutter og prøver igen, denne gang lykkedes det at køre den resterende
vej
> uden at gå i stå -
> På hjemturen i dag skete præcis det samme, nåede dog alle 130km hjem

Tilstoppet luftudligning til tanken (indbygget i dækslet, eller siddende som
et rør (med slange på) der stikker bagud/nedefter på tanken?)?
Blokeringen kan godt hænge sammen med regn og en tanktaske henover dækslet,
eller klemning af gummislangen ved given montering af tanktasken :-/
Bedste måde at detektere tilstanden, er ved at åbne tankdækslet hurtigt
efter driftsstop og høre efter om der kommer et *svup* p.g.a.
trykudligning!!'

--
Armand.



Mikkel Hansen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 13-06-04 19:31

Armand wrote:
> Mikkel Hansen <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en
> news:40cc3c91$0$428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
[snip - min klagesang]

> Tilstoppet luftudligning til tanken (indbygget i dækslet, eller
> siddende som et rør (med slange på) der stikker bagud/nedefter på
> tanken?)?
> Blokeringen kan godt hænge sammen med regn og en tanktaske henover
> dækslet, eller klemning af gummislangen ved given montering af
> tanktasken :-/
> Bedste måde at detektere tilstanden, er ved at åbne tankdækslet
> hurtigt efter driftsstop og høre efter om der kommer et *svup* p.g.a.
> trykudligning!!'

Armand - du er gud! Det var præcis sådan en lyd jeg hørte, da jeg fyldte
benz på i dag, før vi kørte hjem - *svup*! Hrm... jeg har haft tanken
afmonteret, da jeg sidst besøgte Kantana MC og så at der da var en (hvad jeg
troede var) overløbsslange fra tanken der endte i ingenting.
Hvis det ikke er mere end det, kan den kære mekaniker helt sikkert udbedre
det ved service i næste uge, hvilket jo er rart. Et andet forslag jeg har
fået er at luftfiltret måske skulle renses, men det ville jo heller ikke
noget slemt!

Men lyder til du ramte præcist plet med din teori - at det var omtalte
slange under tanken der er bøjet eller tilstoppet. Er ret sikker på at den
slange opfylder omtalte funktion - det ville være fjollet hvis jeg ikke
kunne ha' tanktaske på, bare fordi den dækkede dækslet

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 21:23


Mikkel Hansen skrev i meddelelsen
<40cc9e10$0$494$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Armand wrote:
>> Mikkel Hansen <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en
>> news:40cc3c91$0$428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>[snip - min klagesang]
>
>> Tilstoppet luftudligning til tanken (indbygget i dækslet, eller
>> siddende som et rør (med slange på) der stikker bagud/nedefter på
>> tanken?)?

>Armand - du er gud! Det var præcis sådan en lyd jeg hørte, da jeg
fyldte
>benz på i dag, før vi kørte hjem - *svup*!

Og sådan er det med nyere Honda'er, udluftningsslangen behøver ikke engang
at være "stoppet" med andet end benzin fra en overfyldt tank Benzinen
kan blive stående som en "stang" i slangen, og dermed slipper luften ikke
ind i tanken. Jeg har rearrangeret slangeføringen på VTR'en, men den er
stadig ikke helt fri for problemet.

>Men lyder til du ramte præcist plet med din teori - at det var omtalte
>slange under tanken der er bøjet eller tilstoppet. Er ret sikker på at den
>slange opfylder omtalte funktion - det ville være fjollet hvis jeg ikke
>kunne ha' tanktaske på, bare fordi den dækkede dækslet


Ja moderne tankdæksler er helt tætte....

mvh
Orla
>
>--
>Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444




Armand (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-06-04 16:35


Mikkel Hansen <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en
news:40cc9e10$0$494$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Mikkel Hansen <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> skrev i en
> > news:40cc3c91$0$428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >>
> [snip - min klagesang]
>
> > Tilstoppet luftudligning til tanken

> Armand - du er gud!

:*-)

> > Bedste måde at detektere tilstanden, er ved at åbne tankdækslet
> > hurtigt efter driftsstop og høre efter om der kommer et *svup* p.g.a.
> > trykudligning!!'
>
> Det var præcis sådan en lyd jeg hørte, da jeg fyldte
> benz på i dag, før vi kørte hjem - *svup*! Hrm... jeg har haft tanken
> afmonteret, da jeg sidst besøgte Kantana MC og så at der da var en (hvad
jeg
> troede var) overløbsslange fra tanken der endte i ingenting.
> Hvis det ikke er mere end det, kan den kære mekaniker helt sikkert udbedre
> det ved service i næste uge,

Årh, hva' - Kig da lige selv under tanken engang og få en ahaa-oplevelse(tm)
ved at rette problemet selv :-|

--
Armand.



Jan (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 13-06-04 22:05


"Mikkel Hansen" <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote in message
news:40cc3c91$0$428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> PS. Mens vi holdt i nødsporet kørte adskillige mc'er forbi og kiggede
meget,
> men stoppede ikke - næsten gang tænder jeg dælme et bål

> Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444

Hej Mikkel.

De folk som kørte forbi uden at stoppe tænkte uden tvivl, at du bare var
stoppet for at få en smøg e.l... Normalt ser man jo ikke en CBR i omtalte
situation

Mvh. Fætteren
"Fejeblad"



Mikkel Hansen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 13-06-04 22:16

Jan wrote:

> De folk som kørte forbi uden at stoppe tænkte uden tvivl, at du bare
> var stoppet for at få en smøg e.l... Normalt ser man jo ikke en CBR i
> omtalte situation
>
> Mvh. Fætteren
> "Fejeblad"

Det såmænd sandt nok, stod heller ikke og vinkede eller noget. Meeeen, det
er da ikke helt almindeligt at stoppe i nødsporet for en smøg? Er altså
også kun bitter på mig selv fordi jeg ikke leverede en god køreoplevelse den
dag (og nervøs fordi det ikke må ske på ferie)... men hun tog det nu med et
smil, min dejlige passager

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



Jan (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 13-06-04 22:31



>
> Det såmænd sandt nok, stod heller ikke og vinkede eller noget. Meeeen, det
> er da ikke helt almindeligt at stoppe i nødsporet for en smøg?
Kommer vel an på hvor smøgsyg man er *G*

Er altså
> også kun bitter på mig selv fordi jeg ikke leverede en god køreoplevelse
den
> dag (og nervøs fordi det ikke må ske på ferie)... men hun tog det nu med
et
> smil, min dejlige passager

I henhold til resten af tråden kunne det være du skal ha følgende råd: Lad
være med selv at pille ved cyklen inden turen *sorry* ... så skal alt
nok gå uden problemer på en cykel af den kaliber

Mvh. Fætteren
(som selv glæder sig til turen til Assen og videre ned til middelhavet på
sin nye "touringcykel" *G*)
*CBR 929 RR*




Mikkel Hansen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 14-06-04 10:26

Jan wrote:

> I henhold til resten af tråden kunne det være du skal ha følgende
> råd: Lad være med selv at pille ved cyklen inden turen *sorry*
> ... så skal alt nok gå uden problemer på en cykel af den kaliber

Aah, det ikke helt fair - har aldrig skilt noget ad selv, uden en partner
der havde forstand på mekanik overså det. Ellers har kun mekanikeren rodet
ved den. Men nu må vi hellere se præcis hvori problemet ligger, før der
peges fingre?

>
> Mvh. Fætteren
> (som selv glæder sig til turen til Assen og videre ned til
> middelhavet på sin nye "touringcykel" *G*)
> *CBR 929 RR*


--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



Anders Christensen (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 15-06-04 13:20

Mikkel Hansen wrote:

> Jan wrote:
>
>
>>De folk som kørte forbi uden at stoppe tænkte uden tvivl, at du bare
>>var stoppet for at få en smøg e.l... Normalt ser man jo ikke en CBR i
>>omtalte situation
>>
>>Mvh. Fætteren
>>"Fejeblad"
>
>
> Det såmænd sandt nok, stod heller ikke og vinkede eller noget. Meeeen, det
> er da ikke helt almindeligt at stoppe i nødsporet for en smøg? Er altså
> også kun bitter på mig selv fordi jeg ikke leverede en god køreoplevelse den
> dag (og nervøs fordi det ikke må ske på ferie)... men hun tog det nu med et
> smil, min dejlige passager

Da jeg kørte fra Kolding til Århus i madkasse i formiddags stod der en
mand 1200 meter syd for rastepladsen ved Ejer Bavnehøj og pissede...
Man kan så undre sig over at han ikke kunne holde sig det lille stykke
længere og så komme på et toilet i stedet for at udsætte sig selv for
unødvendig fare i nødsporet....

--
Mvh Anders Christensen
Som med lidt held har tid til at tage mc-pap sidst på sommeren.

Tony Lorentzen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-04 22:37

Jan wrote:

> De folk som kørte forbi uden at stoppe tænkte uden tvivl, at du bare
> var stoppet for at få en smøg e.l... Normalt ser man jo ikke en CBR i
> omtalte situation

Akkurat - eller måske har de tænkt at der var styr på situationen.

Vil man have hjælp må man sætte katastrofeblinket på og/eller fægte lidt med
armene

--
Tony
Fazer 1000



Søren Madsen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Madsen


Dato : 13-06-04 22:21

Havde engang en gs450 hvor jeg i lang tid bøvlede med noget der ligner.
Baksede med det under en måned lang europatur. Viste sig da jeg kom hjem at
være membranen i åben/luk-hanen under tanken der var i stykker. Er ikke klar
over om din mc har en lignende membran.

Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste