/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stoppet af politiet.
Fra : Flemming Kold


Dato : 13-06-04 11:28

Så er jeg omsider blevet stoppet af politiet på min Kawasaki ZZR 1100.

Egentlig havde jeg regnet men noget mere konsekvens når jeg nu engang skulle
stoppes.

Efter en overhaling i forholdsvis lav gear, kommer jeg lige op i røven på en
flot politibil... Kan se manden inde i bilen peger mig over til siden. Han
stiger ud, og jeg slukker cyklen. "Hvaaaa" siger han "kom du ikke lidt
hurtigt rundt om de blier?". "Jo" siger jeg "jeg vil jo ikke genere den
modkørende trafik". Så snakkede vi lidt om cyklen og så ville han se mit
kørerkort. Sagen afsluttet, UDEN BØDE og jeg har stadig mit kørekort.....
Farvel og tak.

Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel sagtens
kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var det
ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......

F. Kold

--
Everything goes wrong...



 
 
Kenn H. Jensen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 13-06-04 11:41

Flemming Kold skrev i meddelelsen
news:40cc2c46$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Egentlig havde jeg regnet men noget mere konsekvens når jeg nu engang
> skulle stoppes.

De har jo ikke haft en måling at forholde sig til


> Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
> sagtens kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense.

Det er der nok ikke mange der er i tvivl om at sådan en MC er i stand til.


> Selvfølgelig var det ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!!
> Hmmmmm.......

Noget helt andet er at jeg ikke selv ville fortælle højt om det i et åbent
forum som her.


--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk



Kim S. Hansen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim S. Hansen


Dato : 13-06-04 12:15

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message
news:40cc2f3d$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Noget helt andet er at jeg ikke selv ville fortælle højt om det i et åbent
> forum som her.

Når det nu ikke var ham, som gjorde det ;)

--
/Kim



Hekto (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-06-04 12:16

Flemming Kold wrote:

> Så er jeg omsider blevet stoppet af politiet på min Kawasaki ZZR 1100.
>
> Egentlig havde jeg regnet men noget mere konsekvens når jeg nu engang skulle
> stoppes.
>
> Efter en overhaling i forholdsvis lav gear, kommer jeg lige op i røven på en
> flot politibil... Kan se manden inde i bilen peger mig over til siden. Han
> stiger ud, og jeg slukker cyklen. "Hvaaaa" siger han "kom du ikke lidt
> hurtigt rundt om de blier?". "Jo" siger jeg "jeg vil jo ikke genere den
> modkørende trafik". Så snakkede vi lidt om cyklen og så ville han se mit
> kørerkort. Sagen afsluttet, UDEN BØDE og jeg har stadig mit kørekort.....
> Farvel og tak.
>
> Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel sagtens
> kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var det
> ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......
>

Måske regnede han (naivt?) med at du ville tænke dig om næste gang? ;0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Claus Rittig (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-06-04 12:38

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40cc37a7$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
sagtens
> > kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var
det
> > ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......

> Måske regnede han (naivt?) med at du ville tænke dig om næste gang? ;0)

HÆ, ja, det vasr også min første tanke, men så tænkte jeg "Nah, hvis man er
ansvarsløs nok til at køre 220 med både medkørende og modkørende trafik, så
kan der sgu ikke være den store chance for hverken omtanke eller almindelig
anstændighed".

Rittig



Flemming Kold (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Kold


Dato : 13-06-04 13:51


--
Everything goes wrong...
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:cahe7l$fuj$1@news.dansketelecom.com...
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:40cc37a7$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > > Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
> sagtens
> > > kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var
> det
> > > ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......
>
> > Måske regnede han (naivt?) med at du ville tænke dig om næste gang? ;0)
>
> HÆ, ja, det vasr også min første tanke, men så tænkte jeg "Nah, hvis man
er
> ansvarsløs nok til at køre 220 med både medkørende og modkørende trafik,

> kan der sgu ikke være den store chance for hverken omtanke eller
almindelig
> anstændighed".
>



Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!

Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet galt...



Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 16:14

> Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
>
> Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet galt...

Nåeja, det var derfor, at du (i det første afsnit) skrev: "jeg vil jo ikke
genere den modkørende trafik"...
LOL.

Det kan godt ske, at vi lynhurtigt (og uvidende) kom ned på motorvejen i det
efterfølgende afsnit... Jeg kan umiddelbart ikke se din pointe... hvis der
overhovedet er en pointe, der kan fattes?

Men lad ny lyde et positivt ord herfra: "Jeg er simpelhen himmelhenrykt
over, at din Kawasaki ZZR 1100 sagtens kan køre 220 km/t hele vejen fra
Horsens til Odense, men at du ikke lige gjorde det i går aftes... klap,
klap"... er du nu en glad og tilfreds mand?

Charles Dawin levede ikke forgæves, så pas lige på!

Hilsen
Lars



Klaus Kristensen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Kristensen


Dato : 13-06-04 16:25

Flemming Kold wrote:

>>
>
>
>
>
> Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
>
> Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet galt...
>
>

det er set før, og jeg har personligt ikke lyst til at sidde på MC med
220 km/t, hvis der kommer en spøgelsesbilist.

Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 16:27

> > Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
> >
> > Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet galt...
> >
> >
>
> det er set før, og jeg har personligt ikke lyst til at sidde på MC med
> 220 km/t, hvis der kommer en spøgelsesbilist.

Det ville jeg heller ikke med 110 km/t...

Hilsen
Lars



Klaus Kristensen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Kristensen


Dato : 13-06-04 20:23

Lars T. Thomsen wrote:
>>>Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
>>>
>>>Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet galt...
>>>
>>>
>>
>>det er set før, og jeg har personligt ikke lyst til at sidde på MC med
>>220 km/t, hvis der kommer en spøgelsesbilist.
>
>
> Det ville jeg heller ikke med 110 km/t...
>
> Hilsen
> Lars
>
>
har alt andet lige en bedre chance for at reagere + at når man kører 110
er man som regel i højre vognbane mens jeg formoder man holder meget
kraftigt til venstre ved 220 km. og det spøgelsesbilister også holder
til højre, ender de jo med at køre i den venstre vognbane...

Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 20:38

> > Det ville jeg heller ikke med 110 km/t...

> har alt andet lige en bedre chance for at reagere + at når man kører 110
> er man som regel i højre vognbane mens jeg formoder man holder meget
> kraftigt til venstre ved 220 km. og det spøgelsesbilister også holder
> til højre, ender de jo med at køre i den venstre vognbane...

Stadigvæk: Jeg har ikke lyst til det!

Hilsen
Lars



Elbarto (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 14-06-04 02:36


"Klaus Kristensen" <joesmokem@stenere.dk> skrev i en meddelelse
news:40cca898$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars T. Thomsen wrote:
> >>>Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
> >>>
> >>>Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet galt...
> >>>
> >>>
> >>
> >>det er set før, og jeg har personligt ikke lyst til at sidde på MC med
> >>220 km/t, hvis der kommer en spøgelsesbilist.
> >
> >
> > Det ville jeg heller ikke med 110 km/t...
> >
> > Hilsen
> > Lars
> >
> >
> har alt andet lige en bedre chance for at reagere + at når man kører 110
> er man som regel i højre vognbane mens jeg formoder man holder meget
> kraftigt til venstre ved 220 km. og det spøgelsesbilister også holder
> til højre, ender de jo med at køre i den venstre vognbane...


Man kune jo nok nå at komme enten den ene eller anden vej rundt om ham
Ham franskmanden Pescal eller hvad han nu hed sagde at var der 1 meter
luft var der plads .. oss med over 200kmt hvor han jo normalt cruisede
rundt

Elbarto Simpsoniac



Jante (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 14-06-04 04:51


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev:
>
> Man kune jo nok nå at komme enten den ene eller anden vej rundt om ham
> Ham franskmanden Pescal eller hvad han nu hed sagde at var der 1 meter
> luft var der plads .. oss med over 200kmt hvor han jo normalt cruisede
> rundt
>

Lad mig prøve en gang, om jeg har forstået det korrekt:

Det er mørkt, du kører 220 km/t, og en modkørende spøgelsesbillist
i samme spor kører 110 km/t. Altså en relativ hastighed på 330 km/t.

Med en reaktionstid på op mod 1 sek. - incl. analyse af denne
nærmest utænkelige situation - og planlægning af undvigemanøvre,
ca. 1 sek. til at orientere dig, og til at udføre manøvren, herudover
ca. 1/2 sek. nødvendigt overhead, bla. pga. at vi regelmæssigt
blinker med øjnene - ialt altså ca. 2.5 sek. - plus din 'franske meter'.

Det giver en relativ tilbagelagt distance på 300 m. At konstatere -
i mørke - at en modkørende befinder sig i samme spor som dig
på 300 m. afstand, vil jeg anse for at være fysisk umuligt - selv om
i begge benytter fjernlys, hvilket der slet ikke er nogen garanti for.
Husk at de fleste blænder ned uden først at sænke hastigheden!
Og hvor langt er det nu lige, nærlyset rækker...


Mvh. J.L


Denise (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 14-06-04 11:11

Elbarto wrote:
> "Klaus Kristensen" <joesmokem@stenere.dk> skrev i en meddelelse
> news:40cca898$0$23875$14726298@news.sunsite.dk...
>> Lars T. Thomsen wrote:
>>>>> Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
>>>>>
>>>>> Hvis der er modkørende trafik der, er der nok et eller andet
>>>>> galt...
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> det er set før, og jeg har personligt ikke lyst til at sidde på MC
>>>> med 220 km/t, hvis der kommer en spøgelsesbilist.
>>>
>>>
>>> Det ville jeg heller ikke med 110 km/t...
>>>
>>> Hilsen
>>> Lars
>>>
>>>
>> har alt andet lige en bedre chance for at reagere + at når man kører
>> 110 er man som regel i højre vognbane mens jeg formoder man holder
>> meget kraftigt til venstre ved 220 km. og det spøgelsesbilister også
>> holder til højre, ender de jo med at køre i den venstre vognbane...
>
>
> Man kune jo nok nå at komme enten den ene eller anden vej rundt om ham
> Ham franskmanden Pescal eller hvad han nu hed sagde at var der 1
> meter luft var der plads .. oss med over 200kmt hvor han jo normalt
> cruisede rundt
>
> Elbarto Simpsoniac

Hmmm, ja, var det ikke netop det han døde af.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel



Claus Rittig (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-06-04 17:24

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
news:40cd79cc$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > Man kune jo nok nå at komme enten den ene eller anden vej rundt om ham
> > Ham franskmanden Pescal eller hvad han nu hed sagde at var der 1
> > meter luft var der plads .. oss med over 200kmt hvor han jo normalt
> > cruisede rundt

> Hmmm, ja, var det ikke netop det han døde af.

Jo.

Rittig



K (13-06-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 13-06-04 17:23


"Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!

Ja og mig bekendt er der to skilte, et til højre der står 110 km/t og et til
venstre der står 110 km/t på og 110 + 110 = 220, så den er god nok, han har
gjort noget forkert

K



S.G (15-06-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 15-06-04 13:01


"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc7f84$0$12559$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Horsens - Odense = motorvej.....!!!!!!!
>
> Ja og mig bekendt er der to skilte, et til højre der står 110 km/t og et
til
> venstre der står 110 km/t på og 110 + 110 = 220, så den er god nok, han
har
> gjort noget forkert

AHAHAH den vi jeg bruge hvis jeg bliver stopppet af polisen :D (ikke at jeg
kører hurtigt)



K (13-06-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 13-06-04 12:35


"Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
sagtens
> kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var det
> ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......

Jamen så er det da godt at det ikke var "dig" der kørte 220 km/t, den slags
skal man ikke reklamere med, husk på at der formodentlig også er politifolk
der kigger med i denne gruppe, omtalte historie giver ikke MC'ister et bedre
ry !

K



Carl Dragert (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 13-06-04 14:05

K wrote:
> Jamen så er det da godt at det ikke var "dig" der kørte 220 km/t, den
> slags skal man ikke reklamere med, husk på at der formodentlig også
> er politifolk der kigger med i denne gruppe, omtalte historie giver
> ikke MC'ister et bedre ry !

Sådan en lille historie kan da ikke skade vores ry. Alle og enhver er da
godt klar over at den eneste grund til at man giver op mod 250k for en mc -
er for at kunne tøffe ned til cafe'en og lade den beundre.


--
mvh Carl Dragert
FZR 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



m0rt3n (13-06-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 13-06-04 14:44

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc50f6$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sådan en lille historie kan da ikke skade vores ry. Alle og enhver er da
> godt klar over at den eneste grund til at man giver op mod 250k for en
mc -
> er for at kunne tøffe ned til cafe'en og lade den beundre.

hehe, jeg forundres stadig over dem der først spørger mig hvor hurtigt
kawaen kan køre og bagefter spørger om jeg nogensinde har kørt så hurtigt.
"Nej" siger jeg så med høj og klar stemme og mumler derpå "ikke i dag i
hvert fald".
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522



Moller (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-06-04 14:52

m0rt3n wrote:

> hehe, jeg forundres stadig over dem der først spørger mig hvor hurtigt
> kawaen kan køre og bagefter spørger om jeg nogensinde har kørt så hurtigt.
> "Nej" siger jeg så med høj og klar stemme og mumler derpå "ikke i dag i
> hvert fald".

   Du mener jo selvfølgelig at det blev prøvet på AutoBahn, eller på
lukket bane :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

K (13-06-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 13-06-04 17:18


"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en lille historie kan da ikke skade vores ry. Alle og enhver er da
> godt klar over at den eneste grund til at man giver op mod 250k for en
mc -
> er for at kunne tøffe ned til cafe'en og lade den beundre.

Nåeehh ja, Cafe'en hvorfor havde jeg ikke tænkt på den

K



Biker Mike (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 13-06-04 15:34

Nar !

Michael Sørensen



"Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc2c46$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
sagtens
> kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var det
> ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......
>




flemsus (13-06-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 13-06-04 15:51

"Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:cahol1$14qq$1@news.cybercity.dk
> Nar !
>
> Michael Sørensen
>
>
<snip>
Nå så kom den her tråd da endelig op på et højere plan, det var sørme på
tide!


--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Rune \(Bandit600RR\) (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 13-06-04 16:27

Der er godt nok mange velpudsede glorier herinde
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



Mads Stetter (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 13-06-04 16:38

Rune (Bandit600RR) wrote:
> Der er godt nok mange velpudsede glorier herinde

Yeå, jeg sidder også med Brasso og klud fremme!

MVH Mads stetter



Martin Sørensen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-06-04 16:43

> Der er godt nok mange velpudsede glorier herinde

Fordi man ikke synes at 220km/t er forsvarligt at køre, behøver man da
ikke at have en velpudset glorie..

--
signing off.. Martin Sørensen



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 16:51

Martin Sørensen wrote:
>> Der er godt nok mange velpudsede glorier herinde
>
> Fordi man ikke synes at 220km/t er forsvarligt at køre, behøver man da
> ikke at have en velpudset glorie..


Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
har haft maskiner der kunne komme derop.

/Jens (der da har kørt 250 km/t på sin RX1000'er i tidernes morgen)



m0rt3n (13-06-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 13-06-04 18:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc77ef$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
> har haft maskiner der kunne komme derop.

JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon ikke
alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige over at deres
250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt på, ikke kører mere end
145 på en god dag med vind i ryggen?
-m0rt3n zrx1100



Martin Sørensen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-06-04 18:36

>> Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
>> har haft maskiner der kunne komme derop.
> JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon
> ikke alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige
> over at deres 250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt
> på, ikke kører mere end 145 på en god dag med vind i ryggen?

Ja, jeg ved ikke med alle andre herinde, men jeg har ikke rigtigt brug
for meget højere topfart end hvad min XS400 kan præstere.. Hurtigere
acceleration kan man altid bruge, men topfart kan man alligevel ikke
bruge til noget her i Danmark. Hvis man skal sydpå på ferie er det
sikkert rart at kunne køre 200+ km/t, men det har jeg ikke lige planer
om.

--
signing off.. Martin Sørensen



MKS - 74 (13-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 13-06-04 18:39

On Sun, 13 Jun 2004 19:21:21 +0200, "m0rt3n"
<jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:

> Mon ikke
>alle de små tudeprinsesser i virkeligheden

I _din_ virkelighed - jow sikkert

> er lidt misundelige over at deres
>250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt på, ikke kører mere end
>145 på en god dag med vind i ryggen?

Virkelig agurketid....Alle de små trolls og k(n)old(e) har kronede
dage...i virkeligheden (min) kan man undre sig lidt over at nogle
overhovedet gider tage den slags clueless indlæg bare semi-pseudo
seriøst....

--
-Michael

Jacob Larsen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 13-06-04 18:52

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
news:40cc8d07$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:40cc77ef$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det
> > hvis de
> > har haft maskiner der kunne komme derop.
>
> JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget
> væsenligt. Mon ikke alle de små tudeprinsesser i
> virkeligheden er lidt misundelige over at deres 250
> Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt på, ikke
> kører mere end 145 på en god dag med vind i ryggen?
> -m0rt3n zrx1100

Min GS'er kan altså godt køre mere end 145 km/t. Øh... Har jeg hørt...

Jeg går så heller ikke ud fra, at det var mig du mente.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 19:03

m0rt3n wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40cc77ef$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
>> har haft maskiner der kunne komme derop.
>
> JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon
> ikke alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige
> over at deres 250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt
> på, ikke kører mere end 145 på en god dag med vind i ryggen?
> -m0rt3n zrx1100

Misundelse er jo en grim ting, der er da ikke mange af de 12-13 mc'er
jeg har haft i tidens løb hvor jeg ikke har testet topfart af.
Det var lidt svært på mine gamle Kawa'er, de begyndte gerne at woble ved 170

/Jens



m0rt3n (13-06-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 13-06-04 19:17

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc96da$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det var lidt svært på mine gamle Kawa'er, de begyndte gerne at woble ved
170

HOV HOV! JEG MÅ PÅ DET KRAFTIGSTE TAGE AFSTAND FRA DETTE SLET SKJULTE, MEN
SVINSKE ANGREB PÅ UNDERTEGNEDES MC! ^^
-m0rt3n zrx1100



Tony Lorentzen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-04 19:25

m0rt3n wrote:

> HOV HOV! JEG MÅ PÅ DET KRAFTIGSTE TAGE AFSTAND FRA DETTE SLET
> SKJULTE, MEN SVINSKE ANGREB PÅ UNDERTEGNEDES MC! ^^

GRILL!

--
Tony
Fazer 1000 (går fint 260 km/t - så turde jeg ikke mere...)



Steen Egeberg (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 13-06-04 20:09

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc9a2c$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40cc96da$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det var lidt svært på mine gamle Kawa'er, de begyndte gerne at woble ved
> 170
>
> HOV HOV! JEG MÅ PÅ DET KRAFTIGSTE TAGE AFSTAND FRA DETTE SLET SKJULTE, MEN
> SVINSKE ANGREB PÅ UNDERTEGNEDES MC! ^^
> -m0rt3n zrx1100
>
>

*G* nu mener vi måske noget forskelligt med gamle, men jeg bliver da helt
nostalgisk ved at tænke på min '70 Kawasaki Mach 3 500cc 3-cyl to-takter, se
DET var en motorcykel, woblede ufortrødent ved 150+, bremserne kunne ikke
bremse den ned fra topfart, ikke engang fra 160, uden at fade voldsomt,
bremsegrebet gik simpelthen ind til håndtaget, elendige køreegenskaber,
vibrationerne revnede både afgangsrør og potter, og en enkelt gang stellet,
det midterste stempel brændte jævnligt igennem.

Men hvor var den sjov at fyre af - dengang kunne intet følge den fra grønt
lys ! Man kunne næsten heller ikke se den for blå røg ....

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 21:28

m0rt3n wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40cc96da$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det var lidt svært på mine gamle Kawa'er, de begyndte gerne at woble
>> ved 170
>
> HOV HOV! JEG MÅ PÅ DET KRAFTIGSTE TAGE AFSTAND FRA DETTE SLET
> SKJULTE, MEN SVINSKE ANGREB PÅ UNDERTEGNEDES MC! ^^
> -m0rt3n zrx1100

LOL ja det kunne det godt have været, men jeg tænkte nu mere på den
Z1000Z1R og den Z1000J jeg har haft i min vilde ungdom.
Jeg kan ikke forestille mig andet end at din ZRX'er er klippestabil
Det var først da jeg fik min GPZ900R at jeg prøvede hvordan det var
at kører over 200 km/t.

/Jens



Elbarto (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 13-06-04 19:28


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc96da$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> m0rt3n wrote:
> > "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40cc77ef$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
> >> har haft maskiner der kunne komme derop.
> >
> > JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon
> > ikke alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige
> > over at deres 250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt
> > på, ikke kører mere end 145 på en god dag med vind i ryggen?
> > -m0rt3n zrx1100
>
> Misundelse er jo en grim ting, der er da ikke mange af de 12-13 mc'er
> jeg har haft i tidens løb hvor jeg ikke har testet topfart af.
> Det var lidt svært på mine gamle Kawa'er, de begyndte gerne at woble ved
170
>
> /Jens
>
>

HAr til dato ikke haft et køretøj hvor topfarten ikke er blevet testet 2
eller 4 hjul
Da det samme i taxerne når man fik ny vogn så første gang man er på
motorvejen skal den da skydes af
Vil da gerne indrømme at jeg har været over 200kmt mere som engang
Ser det ikke som noget problem at køre så stærkt hvis bare det er forsvarlig
/ at der ikke er for meget trafik


Elbarto Simpsoniac



Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 19:15

> > Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
> > har haft maskiner der kunne komme derop.
>
> JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon ikke
> alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige over at
deres
> 250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt på, ikke kører mere
end
> 145 på en god dag med vind i ryggen?

.... eller blot fordi, at "vi andre" ikke har behov for pleje ego'et udfra
kommentarer som: "Ævbæv, min MC kan køre X km/t mere, end din!" og "de andre
er /helt/ sikkert misundelige".
Men istedet vælger, at tøffe stille rundt (store som små) og kan nyde et par
hyggelige landevejssving i sommerlandet, fremfor at lave
WAAAAAAAAAAAAAUUUUUM ude på motorvejen og tro, at alle andre MC'ister sætter
snøftende blikke efter een?

Jeg vil ærligt indrømme, at min MC ikke er stor (250 ccm), men den har da
været meget sjov og givet en masse gode oplevelser. Og selvom den måske skal
"suppleres", så ser jeg alligevel ikke rigtigt formålet med et sådant 200+
krabat. Dels så er der fartgrænser og dels så kan det gå gruelig galt, hvis
det går galt (skyldige som uskyldige).
Desuden kan jeg ikke se det geniale ved at skulle nyde noget på kortest tid,
men det er jo nok fordi, at man så kan tage hjem til gutterne og sige, at
man dennegang fik viseren helt op på XXX km/t?

Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve med!


Hilsen
Lars



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 21:33

> Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
> med!
>
> Hilsen
> Lars

Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno
Der er altså noget forførende ved at have en god håndfuld
Hk i højre hånd, der er da intet forførende ved en lam motor.

/Jens



Claus Rittig (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-06-04 21:57

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ccb9eb$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
> > med!

> Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
> man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno
> Der er altså noget forførende ved at have en god håndfuld
> Hk i højre hånd, der er da intet forførende ved en lam motor.

Det er kun delvist rigtigt. Jeg HAR fyret de gadecykler af jeg skulle, da
jeg var ung og dum. Det VAR fedt. Men da jeg havde gjort det tilstrækkelig
mange gange, blev det kedeligt. Det gik hurtigt op for mig, at på gaden, er
ham der er hurtigst, typisk også ham der har mindst hjerne (altså ham der
tager de mest hjernedøde chancer. Han slår mig, fordi jeg på et tidspunkt
linder på gassen fordi jeg synes det bliver for uforsvarligt). Så er man
lissom over den fase, og det bliver aldrig rigtig sjovt igen, syns jeg.

Idag nyder jeg min lille elendige 125cc off-roader, netop fordi den skal
tæskes og pines og prygles for at køre stærkt. På off-road turene skal jeg
kæmpe hele vejen, for at hænge på de andre, det er skide sjovt! På den store
off-roader er det let at følge med, og så bliver turene ikke "on the edge",
men mere nærmest hyggeture.

Rittig
(Ofte seriøst underfrankeret på HK kontoen)



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 22:17

>>> Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
>>> med!
>
>> Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
>> man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno
>> Der er altså noget forførende ved at have en god håndfuld
>> Hk i højre hånd, der er da intet forførende ved en lam motor.
>
> Det er kun delvist rigtigt. Jeg HAR fyret de gadecykler af jeg
> skulle, da jeg var ung og dum. Det VAR fedt. Men da jeg havde gjort
> det tilstrækkelig mange gange, blev det kedeligt. Det gik hurtigt op
> for mig, at på gaden, er ham der er hurtigst, typisk også ham der har
> mindst hjerne (altså ham der tager de mest hjernedøde chancer. Han
> slår mig, fordi jeg på et tidspunkt linder på gassen fordi jeg synes
> det bliver for uforsvarligt). Så er man lissom over den fase, og det
> bliver aldrig rigtig sjovt igen, syns jeg.

Det kan du såmænd godt have ret i, det blive også kedeligt med
lagkage hver dag. Det var også mere i min vilde ungdom at det
facinerede mig. KR-1'en som jeg købte som den sidste var da
også sjov at fyrer af de første 30-40 gange, så var det ligesom prøvet.
Men derfor kan jeg da godt idag have en forståelse for det forførende
i at fyrer en kraftig motor af, mere hellig er jeg da ikke.
Nu sidder man bare lidt og tænker på de konsekvenser det kan have
at gører det, og det tager ligesom fornøjelsen, man er blevet gammel ;-(

/Jens



Claus Rittig (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-06-04 17:27

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ccc457$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nu sidder man bare lidt og tænker på de konsekvenser det kan have
> at gører det, og det tager ligesom fornøjelsen, man er blevet gammel ;-(

Jah... De kalder det visdom. Visdom har klart sine ulemper.

Rittig



Ukendt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-04 15:00

> > Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
> > med!

> Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
> man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno

Nej og nå...

> Der er altså noget forførende ved at have en god håndfuld
> Hk i højre hånd, der er da intet forførende ved en lam motor.

Nå...

Hilsen
Lars



Pwh (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-06-04 19:31

Lars T. Thomsen wrote:
>>> Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
>>> med!
>
>> Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
>> man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno
>
> Nej og nå...

Nu ikke sur, så udtaler du dig jo om noget du ikke ved en meter om,
det svare jo til at sige du ikke kan lide maden, inden du har smagt på den.

>> Der er altså noget forførende ved at have en god håndfuld
>> Hk i højre hånd, der er da intet forførende ved en lam motor.
>
> Nå...

Nå nå...

/Jens



Ukendt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-04 20:00

> >>> Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
> >>> med!
> >
> >> Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
> >> man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno
> >
> > Nej og nå...
>
> Nu ikke sur, så udtaler du dig jo om noget du ikke ved en meter om,
> det svare jo til at sige du ikke kan lide maden, inden du har smagt på
den.

Overhovedet ikke sur. Og betragter det ikke som mad jeg ikke kan lide og
ikke har smagt, men mere at jeg ikke vil tvinge mig selv til at ryge
cigaretter!
Og ja, jeg véd ikke en meter om det. Det er ingen hemmelighed og som jeg før
sagde i tråden:
"Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve med!
"

> >> Der er altså noget forførende ved at have en god håndfuld
> >> Hk i højre hånd, der er da intet forførende ved en lam motor.
> >
> > Nå...
>
> Nå nå...

Nemlig'ja!

Hilsen
Lars



Pwh (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-06-04 20:19

>>>>> Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt
>>>>> leve med!
>>>
>>>> Tja, det er nok fordi du ikke har prøvet det adrenalinkick som
>>>> man får ved at skyde en kraftig mc af, det er ren porno
>>>
>>> Nej og nå...
>>
>> Nu ikke sur, så udtaler du dig jo om noget du ikke ved en meter om,
>> det svare jo til at sige du ikke kan lide maden, inden du har smagt
>> på den.
>
> Overhovedet ikke sur. Og betragter det ikke som mad jeg ikke kan lide
> og ikke har smagt, men mere at jeg ikke vil tvinge mig selv til at
> ryge cigaretter!

Man kan da ikke undværer sine cigaretter )
Men hvorfor så ikke helt lade værer med at kører mc,
det må da værer det allersikreste for dig

> Og ja, jeg véd ikke en meter om det. Det er ingen hemmelighed og som
> jeg før sagde i tråden:
> "Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
> med! "

Det kan jo værer at du ændrede mening hvis du prøvede at fyrer en kraftig maskine af.
Og var det ikke Monrad og Rislund der engang udtalte noget i retning af, at eftersom at
uheldene sker mens man er i trafikken så drejer det sig om at kører så hurtigt som muligt
så man ikke skal opholde sig der for længe )

/Jens



Henrik Steen Larsen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 14-06-04 20:26

> Og var det ikke Monrad og Rislund der engang udtalte noget i retning af,
at eftersom at
> uheldene sker mens man er i trafikken så drejer det sig om at kører så
hurtigt som muligt
> så man ikke skal opholde sig der for længe )
>
> /Jens

Nemlig!

Og så må den røv vel være barberet



Martin Sørensen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 14-06-04 20:31

>>> Nu ikke sur, så udtaler du dig jo om noget du ikke ved en meter om,
>>> det svare jo til at sige du ikke kan lide maden, inden du har smagt
>>> på den.
>> Overhovedet ikke sur. Og betragter det ikke som mad jeg ikke kan lide
>> og ikke har smagt, men mere at jeg ikke vil tvinge mig selv til at
>> ryge cigaretter!
> Man kan da ikke undværer sine cigaretter )

Jo, heldigvis.
De tjener alligevel ingen andre formål end at suge penge ud af
pengepungen og forpeste omgivelserne.

- Sådan ca. ligesom en motorcykel.

>> "Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
>> med! "
> Det kan jo værer at du ændrede mening hvis du prøvede at fyrer en
> kraftig maskine af.

Det jo nok det han er bange for..

Jeg lever fint med min XS400 Seca i øjeblikket (og de sidste 3 år) og
jeg tænker også på om det er smart at prøve en større MC før jeg har råd
til at skifte den ud.
Umiddelbart har den kræfter nok til mig, men får jeg f.eks. prøvet en
FZ6 el. lign, så er den sikkert noget tam at køre på bagefter. Så er det
bedre at leve i uvidenhed om hvordan de nye cykler kører.

> Og var det ikke Monrad og Rislund der engang udtalte noget i retning
> af, at eftersom at uheldene sker mens man er i trafikken så drejer
> det sig om at kører så hurtigt som muligt så man ikke skal opholde
> sig der for længe )

Jo, statistikken viser at jo længere tid man opholder sig i trafikken,
jo større er sandsynligheden for at blive indblandet i et trafikuheld.
Derfor må det i alle tilfælde gælde om at nedbringe denne tid ved at
køre så stærkt som muligt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Pwh (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-06-04 21:06

>>> "Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt
>>> leve med! "
>> Det kan jo værer at du ændrede mening hvis du prøvede at fyrer en
>> kraftig maskine af.
>
> Det jo nok det han er bange for..
>
> Jeg lever fint med min XS400 Seca i øjeblikket (og de sidste 3 år) og
> jeg tænker også på om det er smart at prøve en større MC før jeg har
> råd til at skifte den ud.
> Umiddelbart har den kræfter nok til mig, men får jeg f.eks. prøvet en
> FZ6 el. lign, så er den sikkert noget tam at køre på bagefter. Så er
> det bedre at leve i uvidenhed om hvordan de nye cykler kører.

Du har helt ret i at det kan værer farligt at prøve en bedre mc, jeg kan stadig
huske dengang hvor jeg lige havde fået min Mini Boldore (CB750'er) og lige skulle
prøve min kammerats nye FZR1000. Der gik faktisk ret lang tid før jeg blev glad
for min Honda igen

/Jens



Ukendt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-04 21:40

> >>> "Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt
> >>> leve med! "
> >> Det kan jo værer at du ændrede mening hvis du prøvede at fyrer en
> >> kraftig maskine af.
> >
> > Det jo nok det han er bange for..
> >
> > Jeg lever fint med min XS400 Seca i øjeblikket (og de sidste 3 år) og
> > jeg tænker også på om det er smart at prøve en større MC før jeg har
> > råd til at skifte den ud.
> > Umiddelbart har den kræfter nok til mig, men får jeg f.eks. prøvet en
> > FZ6 el. lign, så er den sikkert noget tam at køre på bagefter. Så er
> > det bedre at leve i uvidenhed om hvordan de nye cykler kører.
>
> Du har helt ret i at det kan værer farligt at prøve en bedre mc, jeg kan
stadig
> huske dengang hvor jeg lige havde fået min Mini Boldore (CB750'er) og lige
skulle
> prøve min kammerats nye FZR1000. Der gik faktisk ret lang tid før jeg blev
glad
> for min Honda igen

Hæ Hæ, øv trist... mere vil ha' mere. Godt jeg endnu ikke er hoppet på dén
vogn, dét tror jeg ikke, at man bliver et lykkeligere menneske af!

Hilsen
Lars
.... lykkelig uvidende...



Pwh (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-06-04 21:59

>> Du har helt ret i at det kan værer farligt at prøve en bedre mc, jeg
>> kan stadig huske dengang hvor jeg lige havde fået min Mini Boldore
>> (CB750'er) og lige skulle prøve min kammerats nye FZR1000. Der gik
>> faktisk ret lang tid før jeg blev glad for min Honda igen
>
> Hæ Hæ, øv trist... mere vil ha' mere. Godt jeg endnu ikke er hoppet
> på dén vogn, dét tror jeg ikke, at man bliver et lykkeligere menneske
> af!

Det er nok ikke helt forkert at sammenligne mc'er med narkotika

/Jens



Ukendt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-04 23:27

> > Hæ Hæ, øv trist... mere vil ha' mere. Godt jeg endnu ikke er hoppet
> > på dén vogn, dét tror jeg ikke, at man bliver et lykkeligere menneske
> > af!
>
> Det er nok ikke helt forkert at sammenligne mc'er med narkotika

Så kald mig bare pseudo-MC-narkoman, afhængigheden er der, men behovet er
dog ret lavt og er ikke pt. opadgående... Så måske en overdosis engang kan
få mig på andre tanker, hvis den altså ikke bliver dødelig?

Hilsen
Lars



Ukendt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-04 21:28

> >> Overhovedet ikke sur. Og betragter det ikke som mad jeg ikke kan lide
> >> og ikke har smagt, men mere at jeg ikke vil tvinge mig selv til at
> >> ryge cigaretter!
> > Man kan da ikke undværer sine cigaretter )
>
> Jo, heldigvis.

> De tjener alligevel ingen andre formål end at suge penge ud af
> pengepungen og forpeste omgivelserne.
>
> - Sådan ca. ligesom en motorcykel.
>
> >> "Det kommer jeg aldrig til at forstå og det kan jeg faktisk godt leve
> >> med! "
> > Det kan jo værer at du ændrede mening hvis du prøvede at fyrer en
> > kraftig maskine af.
>
> Det jo nok det han er bange for..

Ja, ligesom med cigaretterne, så gælder det jo om, at være længst mulig
tilbageholdende. Ellers risikere man jo bare, at hoppe i fælden!
Det kan være at jeg engang finder en grund til at anskaffe en *seriøs
monster-maskine* ... F.eks. hvis samtlige hastighedsbegrænsninger blev sat
op til uendeligt og jeg hermed kunne se formålet ved *seriøs* hurtigkørsel
på de små krogede landeveje!
Så må jeg jo bare håbe, at det ikke er noget, som man senere hen vokser
fra...

Hilsen
Lars



Jacob Larsen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-06-04 21:41

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:cakud7$1ivg$1@news.cybercity.dk
> Jeg lever fint med min XS400 Seca i øjeblikket (og de
> sidste 3 år) og jeg tænker også på om det er smart at
> prøve en større MC før jeg har råd til at skifte den ud.
> Umiddelbart har den kræfter nok til mig, men får jeg
> f.eks. prøvet en FZ6 el. lign, så er den sikkert noget
> tam at køre på bagefter. Så er det bedre at leve i
> uvidenhed om hvordan de nye cykler kører.

Ja, lad for alt i verden være med at prøve en rigtig mc. Jeg ville ønske jeg
aldrig havde gjort det.

Jah, eller næsten måske...
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Claus Rittig (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-06-04 20:09

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc8d07$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon ikke
> alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige over at
deres
> 250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt på, ikke kører mere
end
> 145 på en god dag med vind i ryggen?
> -m0rt3n zrx1100

Sjovt, jeg sad lige og tænkte, at det oprindelige indlæg lidt lignede et af
de der Brian "MIN motorcykel kan da bare køre 220" indlæg. Men okay, der har
behov for den slags...

Selv kører jeg (hvis man kan kalde det det længere) på en GS500 der ikke kan
slæbes over 170, men det er af valg, jeg gider ikke "køre om kap" med
Brian'er på gaden, mit race køres på bane. Okay, det gør jeg så heller ikke
så meget i mere...

Jeg er desværre blevet en af dem der snakker en del mere end jeg kører. Men
jeg håber at komme på racerbanerne igen om et par år, når tiden igen er til
det.

Rittig



Hekto (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-06-04 20:57

Claus Rittig wrote:

> Sjovt, jeg sad lige og tænkte, at det oprindelige indlæg lidt lignede et af
> de der Brian "MIN motorcykel kan da bare køre 220" indlæg. Men okay, der har
> behov for den slags...

Hmmm - Hmmm!

>
> Selv kører jeg (hvis man kan kalde det det længere) på en GS500 der ikke kan
> slæbes over 170, men det er af valg, jeg gider ikke "køre om kap" med
> Brian'er på gaden, mit race køres på bane. Okay, det gør jeg så heller ikke
> så meget i mere...
>

Hmmm - Hmmm igen!!!!

Riitg! - du er lige idømt 4 dages nægtelse af marmelademadder!!!!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Claus Rittig (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-06-04 21:51

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40ccb1ca$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hmmm - Hmmm!

> Hmmm - Hmmm igen!!!!

> Riitg! - du er lige idømt 4 dages nægtelse af marmelademadder!!!!

AAARGH!!!!
Undskyld, undskyld, undskyld! Jeg nåede lige at tænke tanken, men så
trykkede min finger "send".
Undskyld til alle der hedder Brian, men ikke er Brian'er

Rittig
(Marmeladefri i morgen)



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 22:21

Claus Rittig wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:40ccb1ca$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Hmmm - Hmmm!
>
>> Hmmm - Hmmm igen!!!!
>
>> Riitg! - du er lige idømt 4 dages nægtelse af marmelademadder!!!!
>
> AAARGH!!!!
> Undskyld, undskyld, undskyld! Jeg nåede lige at tænke tanken, men så
> trykkede min finger "send".
> Undskyld til alle der hedder Brian, men ikke er Brian'er
>
> Rittig
> (Marmeladefri i morgen)

Men der nogen af Brian'erne her i gruppen der trods alt har haft
både en KR-1'er og en RD350'er og pt kører på en Italiensk racer.
Men det er selvfølgelig kun til kirkekørsel om søndagen

/Jens



Hekto (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-06-04 22:40

Pwh wrote:

>
> Men der nogen af Brian'erne her i gruppen der trods alt har haft
> både en KR-1'er og en RD350'er og pt kører på en Italiensk racer.
> Men det er selvfølgelig kun til kirkekørsel om søndagen
>

Og som seriøst vil fastslå, at de ikke aaaaner hvad deres MC går på
toppen, og at det iøvrigt er lige så uinteressant som Ekstrabladet!!

Til gængæld går spaghetti'en fedt!
Efter 5 min. har man krampe i håndledene, efter 10 min. har man krampe i
venstre ben, og efter 30 min. er ens venstra hånd/arm lammet af
koblingen. Det er som at sidde overskrævs i en vindueskarm!
Lyden er enorm!

Det har været alt besværet værd, og nu kører den bare!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-06-04 19:36

Hekto wrote:
> Pwh wrote:
>
>>
>> Men der nogen af Brian'erne her i gruppen der trods alt har haft
>> både en KR-1'er og en RD350'er og pt kører på en Italiensk racer.
>> Men det er selvfølgelig kun til kirkekørsel om søndagen
>>
>
> Og som seriøst vil fastslå, at de ikke aaaaner hvad deres MC går på
> toppen, og at det iøvrigt er lige så uinteressant som Ekstrabladet!!

Var der ikke noget om at du havde været godt deroppe af på KR-1'en
eller husker jeg meget galt, personligt har jeg ikke kørt mere end 170 på den.

> Til gængæld går spaghetti'en fedt!
> Efter 5 min. har man krampe i håndledene, efter 10 min. har man
> krampe i venstre ben, og efter 30 min. er ens venstra hånd/arm lammet
> af koblingen. Det er som at sidde overskrævs i en vindueskarm!
> Lyden er enorm!

Er det ikke også det man siger, bliver man ikke smadret af at sidde på sin racer,
så sidder man forkert )

> Det har været alt besværet værd, og nu kører den bare!

Godt at hører, jeg er lettere midsundelig

/Jens (der har fået sin SR125 tilbage)



Hekto (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-06-04 22:23

Pwh wrote:

> Var der ikke noget om at du havde været godt deroppe af på KR-1'en
> eller husker jeg meget galt, personligt har jeg ikke kørt mere end 170 på den.

Nååååh DEN! ;0) .... læg bare 20 til! =
>
>
>
> Er det ikke også det man siger, bliver man ikke smadret af at sidde på sin racer,
> så sidder man forkert )
>
>
>>Det har været alt besværet værd, og nu kører den bare!
>
>
> Godt at hører, jeg er lettere midsundelig

Nå, der kommer jo nok en dag, hvor det afsløres hvad sådan en Pantah kan
på toppen. I første omgang er jeg godt tilfreds med at den kører, og gør
det godt.

Du kan jo bare få hevet den KR-1 op af kælderen igen! :0<
Forhåbentlig var løbehjulet ikke helt skamferet?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 15-06-04 15:30

>> Var der ikke noget om at du havde været godt deroppe af på KR-1'en
>> eller husker jeg meget galt, personligt har jeg ikke kørt mere end
>> 170 på den.
>
> Nååååh DEN! ;0) .... læg bare 20 til! =

Eller sagt på en anden måde, den rendte speedometeret ud da du prøvede

>>> Det har været alt besværet værd, og nu kører den bare!
>>
>>
>> Godt at hører, jeg er lettere midsundelig
>
> Nå, der kommer jo nok en dag, hvor det afsløres hvad sådan en Pantah
> kan
> på toppen. I første omgang er jeg godt tilfreds med at den kører, og
> gør
> det godt.
>
> Du kan jo bare få hevet den KR-1 op af kælderen igen! :0<

Tja, i år bliver det ikke, jeg har jo lige fået en ny hundehvalp og vil bruge
det næste års tid på at "kører" hende ordenligt ind. Måske næste år :-?
Det gode ved den KR-1'er er jo at det er lige før at den står og bliver
mere og mere værd, der er ikke mange af dem her i landet, og slet ikke i den stand.

> Forhåbentlig var løbehjulet ikke helt skamferet?

Det var faktisk ikke så galt, tændingslås og saddellås var selvfølgelig ødelagt
og de havde skruet et skjold af fronten for at kortslutte den, så det mangler.
Der var røget sidespejl og knækket et greb, og så havde den fået lidt småridser
efter et styrt i noget græs. Det har simpelthen været nogle knægte der har skullet
morer sig på en mark et eller andet sted i Vanløse omegnen.
Nu er planen bare at sælge den billigt da jeg ikke har brug for den mere, så kan
den næste selv sætte de småting i stand, jeg gider ikke rode med den mere.

/Jens (der nok snart har en lettere skadet SR125'er i markedsgruppen)



Flemming Kold (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Kold


Dato : 13-06-04 21:51

>
> Sjovt, jeg sad lige og tænkte, at det oprindelige indlæg lidt lignede et
af
> de der Brian "MIN motorcykel kan da bare køre 220" indlæg. Men okay, der
har
> behov for den slags...
>


Og ha ha, min kan ikke kun kører de 220 km/t. Databladet opgiver det til 285
km/t
(Har dog kun prøvet de 270 km/t)

Er det BRIAN nok?



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 22:22

Flemming Kold wrote:
>> Sjovt, jeg sad lige og tænkte, at det oprindelige indlæg lidt
>> lignede et af de der Brian "MIN motorcykel kan da bare køre 220"
>> indlæg. Men okay, der har behov for den slags...
>>
>
>
> Og ha ha, min kan ikke kun kører de 220 km/t. Databladet opgiver det
> til 285 km/t
> (Har dog kun prøvet de 270 km/t)

Tøsedreng

> Er det BRIAN nok?

Nej

/Jens



Biker Mike (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 14-06-04 15:09

Faktisk ikke, Enhver kan køre 220 km/t, det er der ikke noget specielt i,
Når jag læser et indlæg som det der startede tråden her så tænker jeg på en
mand på ca 24 år uden for meget erfaring eller hjerne, og som lige ville
blære sig lidt med at han er så dygtig at han kan køre rigtigt stærkt på sin
MC, og så er det jeg tænker nar !

For der er lige nøjagtigt sådanne nar hoveder der gør at reglerne endnu
engang bliver skærpet for at få folk til at tænke sig om, og det giver ingen
respekt fra mig.

Michael Sørensen



"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40cc8d07$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40cc77ef$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Der er nok ikke mange herinde der ikke har prøvet det hvis de
> > har haft maskiner der kunne komme derop.
>
> JAAA nu er denne tråd endelig inde og røre ved noget væsenligt. Mon ikke
> alle de små tudeprinsesser i virkeligheden er lidt misundelige over at
deres
> 250 Virago eller GS500 eller hvad de nu tøffer rundt på, ikke kører mere
end
> 145 på en god dag med vind i ryggen?
> -m0rt3n zrx1100
>
>



Carl Dragert (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 14-06-04 17:20

Biker Mike wrote:
> så tænker jeg på en mand på ca 24 år uden for meget erfaring eller
> hjerne, og som lige ville blære sig lidt med at han er så dygtig at
> han kan køre rigtigt stærkt på sin MC, og så er det jeg tænker nar !

Tja, hvordan måler man erfaring? Efter hvor gammel man er? Eller efter hvor
mange timer man har kørt?
En mand på (kun) 24 som har været limet til sadlen 9 måneder om året i 6 år,
kan have ret mange timers erfaring!

Og lad nu være med den der med "erfaring er noget der kommer med alderen".
Min barber er nybagt mc'ist og har lige købt en af de der træstammer på hjul
fra Yamaha, han er 60 år (erfaring), og kører aldrig hurtigere end
hastighedsgrænserne angiver, har kommer altid med formaninger til mig - og
jeg tør ikke sige ham imod, men jeg vil nok hellere køre med Flemming.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Biker Mike (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 14-06-04 20:21

Fakta er at langt størstedelen af ulykkerne er med mænd under 25 år
involveret, erfaring kommer ved at at prøve sig frem og gøre sig sine
"erfaringer" det er et spørgsmål om tid før man har lært sig selv at kende
og ved hvor ens grænse går, og den blanding af hurtige motorcykler og
uerfarne kører samt det faktum at man de unge år har en ret stor tiltro til
hvad man kan klare uden at have noget at have det i, fører desværre alt for
mange ulykker med sig.

220 km/t selv på motorvej er alt for meget her i DK, tag dog sydpå og prøv
jer selv af på en ordentlig tur på autobahn i stedet for det fis her hjemme.

Men mit gæt var vel ikke helt ved siden af ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.


"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:40cdd026$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Biker Mike wrote:
> > så tænker jeg på en mand på ca 24 år uden for meget erfaring eller
> > hjerne, og som lige ville blære sig lidt med at han er så dygtig at
> > han kan køre rigtigt stærkt på sin MC, og så er det jeg tænker nar !
>
> Tja, hvordan måler man erfaring? Efter hvor gammel man er? Eller efter
hvor
> mange timer man har kørt?
> En mand på (kun) 24 som har været limet til sadlen 9 måneder om året i 6
år,
> kan have ret mange timers erfaring!
>
> Og lad nu være med den der med "erfaring er noget der kommer med alderen".
> Min barber er nybagt mc'ist og har lige købt en af de der træstammer på
hjul
> fra Yamaha, han er 60 år (erfaring), og kører aldrig hurtigere end
> hastighedsgrænserne angiver, har kommer altid med formaninger til mig - og
> jeg tør ikke sige ham imod, men jeg vil nok hellere køre med Flemming.
>
> --
> mvh Carl Dragert
> FZR 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531
>
>



Henrik Steen Larsen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 14-06-04 20:30

"Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:caktqj$1i46$1@news.cybercity.dk...

> 220 km/t selv på motorvej er alt for meget her i DK, tag dog sydpå og prøv
> jer selv af på en ordentlig tur på autobahn i stedet for det fis her
hjemme.

Hvad er der nu galt med en (tom) dansk motorvej?

Er den tyske asfalt så meget bedre?

Jeg mindes noget med nogle betonplader, der er lappet sammen i tyskernes
land...



Claus Rittig (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-06-04 22:15

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.slettes.dk> skrev i en meddelelse
news:40cdfca9$0$246$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > 220 km/t selv på motorvej er alt for meget her i DK, tag dog sydpå og
prøv
> > jer selv af på en ordentlig tur på autobahn i stedet for det fis her
> hjemme.

Enig.

> Hvad er der nu galt med en (tom) dansk motorvej?

Nåh, helt tom var den da ikke... (Der var da minimum en politibil)

> Er den tyske asfalt så meget bedre?

Nej, men trafikanterne dernede er bedre forberedt på hurtig trafik. Noget af
det der gør det uforsvarligt at køre _meget_ hurtigt i DK, er at ingen
forventer trafikanter med 220.

Rittig



Carl Dragert (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 14-06-04 21:17

Biker Mike wrote:
> Fakta er at langt størstedelen af ulykkerne er med mænd under 25 år
> involveret, erfaring kommer ved at at prøve sig frem og gøre sig sine
> "erfaringer" det er et spørgsmål om tid før man har lært sig selv at
> kende og ved hvor ens grænse går, og den blanding af hurtige
> motorcykler og uerfarne kører samt det faktum at man de unge år har
> en ret stor tiltro til hvad man kan klare uden at have noget at have
> det i, fører desværre alt for mange ulykker med sig.

Tja, når man bliver lidt grå i toppen og ikke kan yde de samme præstationer
som da man var i tyverne, så taler man hele tiden om hvor vigtigt det er at
have erfaring

Det er rigtigt at en af de vigtige faktorer er at kende sine grænser, men
når man som 24 årig har kørt en hel del kilometer i op til seks år, har man
vel opnået en vis viden om disse grænser.

Og ja - fakta er at der desværre er en hel del unge som opdager grænsen på
en meget ubehaglig måde... men det gælder jo ikke kun ved brug af
motorkøretøjer.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Oros (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 14-06-04 22:45

Biker Mike wrote:
> Fakta er at langt størstedelen af ulykkerne er med mænd under 25 år
> involveret,

Er der så en lignende optælling af antallet af trafikanter i disse
aldersgrupper? Hvis der nu er dobbelt så mange trafikanter på mc i
aldersgruppen <24år som i nogen af alle de efterfølgende grupper så kan den
jo ligesom ikke bruges.

Nej har ikke haft fat i en google selv hvis nogen nu skulle vide noget
desangående, men statistikker har altid mere end en side, og de fleste
hopper til konklusionen ud fra den ene som den pågældende statistik viser.

Eller er det en statistik der angiver antal uheld pr. 100 kørere i pånævnte
aldersgrupper, eller pr. kørt kilometer osv. Eller er der overhovedet noget
du hentyder til andet end "sådan plejer det da at være, og sådan har det
altid været?" :D

I øvrigt, nu vi snakker erfaring, hvis du ikke allerede nu kan indse det, så
vil du med lidt erfaring indse følgende... citatteknik!

Læs mere om citatteknik på følgende links:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
<http://kommunalbastards.org/oe/citat.html>

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222



Flemming Kold (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Kold


Dato : 15-06-04 06:26



> 220 km/t selv på motorvej er alt for meget her i DK, tag dog sydpå og prøv
> jer selv af på en ordentlig tur på autobahn i stedet for det fis her
hjemme.
>

Det er sq lidt af en omvej, hvis man skal "hurtigt" fra Horsens til
Svendborg....



m0rt3n (15-06-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 15-06-04 14:47

Hvor gammel er Valentino Rossi egentlig?

Han bliver da sindsyg go' når han bliver 50 ^^

-m0rt3n zrx1100



Carl Dragert (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 15-06-04 15:00

m0rt3n wrote:
> Hvor gammel er Valentino Rossi egentlig?
>
> Han bliver da sindsyg go' når han bliver 50 ^^
>
> -m0rt3n zrx1100

Men så siger hans erfaring ham jo, at det er alt for farligt at køre over 40
kmt. så....

--
mvh Carl Dragert
FZR 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Claus Rittig (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-06-04 20:27

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:40cf00f0$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> m0rt3n wrote:
> > Hvor gammel er Valentino Rossi egentlig?
> >
> > Han bliver da sindsyg go' når han bliver 50 ^^
> >
> > -m0rt3n zrx1100
>
> Men så siger hans erfaring ham jo, at det er alt for farligt at køre over
40
> kmt. så....

Denne verdens Rossi'er kører race på bane. Det er da kun kyllinger og
halvhjerner der kører race på en motorvej?!? Men okay, hvis man føler det er
udfordring nok, så...

Rittig



Carl Dragert (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 15-06-04 21:29

Claus Rittig wrote:
> Denne verdens Rossi'er kører race på bane. Det er da kun kyllinger og
> halvhjerner der kører race på en motorvej?!? Men okay, hvis man føler
> det er udfordring nok, så...

Ja det er bestemt ikke smart at lege race på en motorvej hvor de øvrige
trafikanter ikke forventer dette og i bedste fald ikke ved hvordan de skal
reagere. Derfor er det jo også fremragende at der er banedage hvor man kan
afprøve sine talenter.

Det var sjovt at se hvor stor en tråd der kunne komme ud af Flemmings lille
sætning

--
mvh Carl Dragert
FZR 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



MKS - 74 (15-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-06-04 22:06

On Tue, 15 Jun 2004 21:27:20 +0200, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Denne verdens Rossi'er kører race på bane. Det er da kun kyllinger og
>halvhjerner der kører race på en motorvej?!? Men okay, hvis man føler det er
>udfordring nok, så...

Som end-credits til MotoGP-filmen Faster (så DVD'en idaw - rigtig
interessant film) viser de flere af kørernes syn på gade-ræs - giver
mest mening når man har set hele filmen, men anyway.... kan ses i kort
tid på :

http://home.tiscali.dk/isl21043/sample.avi

(12 megs i DivX 5.1 format - ca 3 min)

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Ukendt (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-04 22:13

Jeg har lige bladret ALLE indlæggene igennem og ikke ét roser politiet for
at være flinke en gang i mellem.
Jeg synes at ros ville være på sin plads her.
Vi er jo hurtige nok til at brokke os over politiet, selv når vi har
vitterligt har overtrådt færdselsloven; så skal de sgu' også have blomster
når de fortjener det.

Poul B-H

"Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> wrote in message
news:40cc2c46$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Så er jeg omsider blevet stoppet af politiet på min Kawasaki ZZR 1100.
>
> Egentlig havde jeg regnet men noget mere konsekvens når jeg nu engang
skulle
> stoppes.
>
> Efter en overhaling i forholdsvis lav gear, kommer jeg lige op i røven på
en
> flot politibil... Kan se manden inde i bilen peger mig over til siden. Han
> stiger ud, og jeg slukker cyklen. "Hvaaaa" siger han "kom du ikke lidt
> hurtigt rundt om de blier?". "Jo" siger jeg "jeg vil jo ikke genere den
> modkørende trafik". Så snakkede vi lidt om cyklen og så ville han se mit
> kørerkort. Sagen afsluttet, UDEN BØDE og jeg har stadig mit kørekort.....
> Farvel og tak.
>
> Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
sagtens
> kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var det
> ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......
>
> F. Kold
>
> --
> Everything goes wrong...
>
>



Hekto (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-06-04 22:43

svar_i_gruppen wrote:

> Jeg har lige bladret ALLE indlæggene igennem og ikke ét roser politiet for
> at være flinke en gang i mellem.
> Jeg synes at ros ville være på sin plads her.
> Vi er jo hurtige nok til at brokke os over politiet, selv når vi har
> vitterligt har overtrådt færdselsloven; så skal de sgu' også have blomster
> når de fortjener det.
>
> Poul B-H
>

Det var sådan set det jeg mente, i mit første indlæg!
Bøder, hjul og stejle hjælper ikke altid lige så godt som en venlig
henstilling.
Den får éen til at huske det næste gang, man bliver fristet.

--
/Hekto - der selv engang klarede den med en venlig henstilling ... og
som faktisk husker den endnu!

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-04 07:25

Jamen som sagt, så gjort.

Jeg blev stoppet for en lille måneds tid siden meget tæt på, hvor jeg bor.
Farten var nok lige til den rigtig dyre side, men jeg slap.
Derfor vil jeg gerne rose den flinke mc-betjent for at have glemt at tænde
for laseren, computeren, radaren eller hvad faen det er for noget lort, de
måler med.
Han havde kun set min fart på sin egen klokke, hvilket ikke kan danne
grundlag for en bøde.
Hans humør skal han dog ikke roses for!

Når jeg nu har rost strømeren, vil jeg også rose mig selv. Jeg er ret
overbevist om, jeg ikke gentager min succes i fremtiden. SU og fartbøder er
en skidt kombination + det ganske simpelt er for tåbeligt.



<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:40ccc308$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har lige bladret ALLE indlæggene igennem og ikke ét roser politiet for
> at være flinke en gang i mellem.
> Jeg synes at ros ville være på sin plads her.
> Vi er jo hurtige nok til at brokke os over politiet, selv når vi har
> vitterligt har overtrådt færdselsloven; så skal de sgu' også have blomster
> når de fortjener det.



Niels T (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels T


Dato : 14-06-04 07:50


"Chris" <.> wrote in message
news:40cd44e3$0$12554$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jamen som sagt, så gjort.
snip

> Når jeg nu har rost strømeren, vil jeg også rose mig selv. Jeg er ret
> overbevist om, jeg ikke gentager min succes i fremtiden. SU og fartbøder
er
> en skidt kombination

Men vi får dem jo til halv pris

>
>+ det ganske simpelt er for tåbeligt.

Yeps!!

Niels T,
-der nok ik kan miste kortet på motorvej, selv hvis jeg prøvede (CB400f)



Kenneth S (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 15-06-04 15:25


<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:40ccc308$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har lige bladret ALLE indlæggene igennem og ikke ét roser politiet for
> at være flinke en gang i mellem.
> Jeg synes at ros ville være på sin plads her.
> Vi er jo hurtige nok til at brokke os over politiet, selv når vi har
> vitterligt har overtrådt færdselsloven; så skal de sgu' også have blomster
> når de fortjener det.
>
> Poul B-H

Staten har haft en god snabel nede i min konto de sidste mange år, og jeg er
sq nok det man kalder "kendt, ikke søgt". Det er er ikke fordi jeg er stolt
af mine bøder, det er jo inderst inde et tegn på umodenhed, utålmodighed
eller blærerøvstrang, at man får disse bøder. Men sandheden skal frem, jeg
har aldrig blevet uretfærdigt behandlet af politiet, jeg har været ganske
skyldig alle gange. Har der været "uregelmæssigheder" i forbindelse med
politiets håndtering af mine sager, har det udelukkende været til min
fordel.

så er det sagt..

Kenneth S
R1



H&M (14-06-2004)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 14-06-04 19:22

> Så er jeg omsider blevet stoppet af politiet på min Kawasaki ZZR 1100.
>
> Egentlig havde jeg regnet men noget mere konsekvens når jeg nu engang
skulle
> stoppes.

Ja det kunne måske have lært dig noget.

> Vil så lige til sidst gøre folk opmærksom på, at en sådan mototcykel
sagtens
> kan kører 220 km/t hele vejen fra Horsens til Odense. Selvfølgelig var det
> ikke mig der gjorde det i går aftes....!!!!!! Hmmmmm.......

Og du er vel den samme som hyler over at det koster 16.000.- at forsikre
biken.
Og efterlyser brugte stumper her i forum efter en lille vælter............

.......Ve ik helt hvad jeg skal mene lige nu.........

Med 220 ville du miste kortet....Vaffor kørte du ikke 280 eller 300 ????
Man kan kun miste kortet 1 gang

Ja jeg er over 30.....

Venste hilsen herfra .... Hvis i når at se den.



Flemming Kold (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Kold


Dato : 15-06-04 06:34


>
> Ja det kunne måske have lært dig noget.

Det har det også. Man skal ikke kører stærkt, når politiet opdager det.


> Og du er vel den samme som hyler over at det koster 16.000.- at forsikre
> biken.
> Og efterlyser brugte stumper her i forum efter en lille vælter............


Den første kan jeg nikke genkendende til. Lidt over 15.000. Den anden, ikke
mig. Har ALDRIG haft den nede at ligge. Endnu!!


> > Med 220 ville du miste kortet....Vaffor kørte du ikke 280 eller 300 ????
> Man kan kun miste kortet 1 gang


Den kan kun kører 285 efter bogen.. Og som skrevet før, har jeg kun prøvet
de 270 km/t. Og iøvrigt mener jeg at det går fra hurtigt til ubehageligt
hurtigt ved 240 km/t.


> Ja jeg er over 30.....


Det er jeg også.


F Kold



Arne Jørgensen (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Arne Jørgensen


Dato : 15-06-04 07:58

"Niels T" <FJERNdetteniels_t79@hotmail.com> writes:

>>SU og fartbøder er en skidt kombination
>
> Men vi får dem jo til halv pris

Det er flere år siden den regel blev afskaffet.

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen
Gammel Kongevej 7, 1.th., 1610 København V
mobil: 21 65 01 13
e-post: arne@arnested.dk, <http://arnested.dk/>

Arne Jørgensen (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Arne Jørgensen


Dato : 15-06-04 09:36

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

>>>> SU og fartbøder er en skidt kombination
>>> Men vi får dem jo til halv pris
>> Det er flere år siden den regel blev afskaffet.
>
> Nå. Hvornår?
>
> Det er ikke flere år siden at en af mine venner fik nedsat en fartbøde
> pga. hans lave indtægt (SU).

Tja ...

I følge <http://www.ret-raad.dk/gladsaxe&art_id=200107111131214700>
har du jo ret.

Har der tidligere været en automatik i halveringen og er det så den
der er blevet afskaffet for nogle år siden?

Der skete i hvert fald et eller andet med studerende og halv pris på
bøder for måske fem år siden?

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen
Gammel Kongevej 7, 1.th., 1610 København V
mobil: 21 65 01 13
e-post: arne@arnested.dk, <http://arnested.dk/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste