Facade-renovering
Fra : Søren Boysen

Dato : 12-06-04 22:36

Hej

Jeg påtænker at renovere facaden på vores hus.
Væggene er pudsedes murstensvægge og er igennem tiden blevet kalket nogle
gange.

Er der nogen som har nogen gode råd i den forbindelse ?

Feks. er der nogen bestemt fremgangsmåde eller hvilken type
overfladebehandling skal jeg vælge eller bør man helt lade være og få
professionelle til det ? .

På forhånd tak

Søren

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-06-04 08:20

Søren Boysen wrote:

> [...]
>
>Feks. er der nogen bestemt fremgangsmåde eller hvilken type
>overfladebehandling skal jeg vælge eller bør man helt lade være og få

Er du sikker på at du må, er ruinen ikke fredet?

Er du sikker på at det ikke er bedre at flytte?

Du kunne og så bruge pengene på en lang rejse.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 16-06-04 22:00

"Søren Boysen" <sboysen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Feks. er der nogen bestemt fremgangsmåde eller hvilken type
> overfladebehandling skal jeg vælge eller bør man helt lade være og få

Det vil altid være billigt at kalke, denne behandling holder 1-2 år.

Du kan også anven cementpulver-maling som f.eks. cempexo lidt dyrere og lidt
mere holdbart, ca. 1 år mere.

Der findes mange andre løsninger med maling, dette er typisk meget dyrt og
kan skalle, men rigtigt behandlet holder de meget længere tid.

Maling tager meget længere tid at udføre, desuden ånder det ikke lige så
godt som kalk.

Malermester
John Vedsegaard

www.taform.dk