Dårlige erfaringer med Daytona Gforce 5600~
Fra : Torben

Dato : 12-06-04 22:06

For godt 1½ måned siden købte jeg gennem Fønix Computer, en ny pc med subj.
installeret.
Efter godt 3 uger begynder det at larme fra kabinettet, som når man sætter
et stykke pap i et cykelhjul, og efter lidt liggen ved siden af maskinen med
øret til, får jeg lokaliseret lyden til at komme fra grafikkortets blæser.
Maskinen bliver indleveret i Århus til RMA (bor selv i Kolding, en lille tur
på knap 100 km - stoler ikke på PostDK), og efter et par dage ved dem,
melder de tilbage at det er et def kugleleje i blæseren - kortet bliver
ombyttet til et nyt af samme mærke.
Dette bliver kun 2 uger gammelt, så er det galt igen - samme lyd - samme
sted fra.
Varer kun ca 2 minutter ved opstart, men det er skide irriterende ved en
helt ny pc, det gamle Gforce MX400 kørte uden problemer hele tiden...

Kortet ligger nu igen ved forhandler...
Og jeg lever igen med MX400 kortet...

Er det mig der har været uheldig med kortet, er det en kendt svaghed eller
hvad pokker kan det skyldes?
PC'eren står ikke i et skab eller aflukke, så det skulle få luft nok.

/Torben

Fra : Chipmand

Dato : 12-06-04 23:41

On Sat, 12 Jun 2004 23:06:29 +0200, "Torben" <torvar@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvad pokker kan det skyldes?
>PC'eren står ikke i et skab eller aflukke, så det skulle få luft nok.

Hej Torben.

Jeg har samme kort som du omtaler. Jeg har efterhånden haft det ligeså
langt tid som du havde dit første kort. Jeg har ikke haft nogle
problemer med kortet endnu. Jeg fjerner støvet fra blæseren når jeg
skal fjerne det støv der ligger andre steder i kabinettet. Jeg havde
et Geforce 3 TI200 kort fra palit før jeg købte dette kort. Der stod
blæseren af efter 19 mdr. altså efter garantien var væk. Dengang købte
jeg en anden blæser og satte den på men det lød som en jetjager når
jeg tændte maskinen så jeg skiftede til dette kort istedet. Men skal
jeg være ærlig så overvejer jeg at skifte igen til et uden blæser.
Dette vil ske når jeg skal igang med at anskaffe en barbone pc.

Kan forresten se på palits hjemmeside at de ikke laver det fx 5600
kort mere.

Med Venlig Hilsen
Chipmand