hvilepuls?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-05-01 09:38

Jeg vil gerne vide hvordan man måler hvilepuls. Der er jo en del forskel på
om man måler i vågen tilstand. Liggende eller siddende morgen aften eller
eftermiddag.

Jeg kan have en hvilepuls på 45 hvis jeg lægger mig 5 min. i sofaen og læser
en bog. Men jeg har haft målt en puls - i næsten sovende tilstand - om
morgenen til under 35!

Jeg træner 4-6 gange om ugen med løb, cykling, golf og styrketræning. Og til
dem som siger at styrketræning ikke kan give kondition samtidig med
muskelmasse: De træner forkert!!!!
Hvad er en god hvilepuls? Fortæller den overhovedet noget om formen? Og
hvordan ligger I andre?

Fra : Karsten Hyttel

Dato : 07-05-01 21:52

Hejsa! )

<klip>
Jeg vil gerne vide hvordan man måler hvilepuls. Der er jo en del forskel på om man måler i vågen tilstand. Liggende eller siddende morgen aften eller eftermiddag.
<klip>

Rejs dig op i siddende position, inden du står ud af sengen om morgenen. Mål din puls. Dette vil være din hvilepuls.

<klip>
Hvad er en god hvilepuls? Fortæller den overhovedet noget om formen?
<klip>

Det det fortæller noget om din form(Med hensyn til puls..) er hvor hurtigt din puls falder fra et højere niveau til et lavere niveau efter et fysisk stykke arbejde.

Med venlig hilsen Karsten Hyttel

Fra : Bo Thomsen

Dato : 09-05-01 21:51

Hvad er en god hvilepuls?
lav...
Fortæller den overhovedet noget om formen? Og
hvordan ligger I andre?
den fortæller hvor godt dit hjerte er til at forsyne din krop med den
mængde ilt og blod som den behøver.
når du sprinter( løb ) bør din puls være 220 minus din alder.
hvis den er lavere er har du problemer med at arbejde ved max belastning af
lunger og hjerte.
min hvile puls er ca. 38
hvis du kun træner, som jeg, muskel og eksplosive men kortvarigt og i
intervaller kan det være svært at få en lav hvile puls.
du træner mest hjerte og lunger ved langvarig mellem præstation som eksv.
cykelryttere, svømmere og langdistance løbere mv.
mvh

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk