Filmkunstnere er præster. Lige så skadelig~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-04 21:29

Filmkunstnere er præster. Lige så skadelige?

Middelalderbonden glædede sig som et lille barn til om søndagen at høre
musik og se farvestrålende kalkmalerier i kirken. Det var underholdning som
al TV, radio, skrift og film tilsammen

Religion af Gud-type er dræbt af ny medie-teknikker, og bl.a. filmkunstnerne
er arvtagere til det præsteskab, som i middelalderen skulle hindre bønder i
at gøre oprør mod herremanden og forlange mindre beskatning.

Film- og TV-kunst idag lyver også, og skader folk ved at lokke rigets
bærende kræfter til at betale skat til at eliten importerer deres
muslimkæledægger til skade for alle.(kun til gavn for de venner af eliten,
der skabes job til)

" Folk siger film burde være mere som livet. Jeg synes livet burde
være mere som filmene." Myrna Loy

"Det bedste publikum er intelligent, højt uddannet - og en smule
beruset. Alben W. Barkley

"Jeg hader TV lige så meget som peanuts, men jeg kan ikke holde op
med at spise peanuts.. Orson Wells

" The work of art may have a moral effect, but to demand moral
purpose from the artist is to make him ruin his work Goethe

TV har ændret det amerikanske barn fra en uimodståelig kraft til
en ubevægelig genstand. Laurence J. Peter

Den, der har kunst og videnskab, han har religion; den, der ikke har
kunst og videnskab, lad ham have religion. Goethe

The world is made by the singer for the dreamer. Oscar Wilde

Hvad er sandhed? I religionen er det simpelthen den mening, der har
overlevet.

Kunsten er menneskehedens samvittighed. Friedrich Hebbel

Kunsten er mere værd end sandheden. Nietzsche

Kunst er stort set et ja til tilværelsen. Friedrich
Nietzsche

Kunst er væsentlig en bejaelse, velsignelse, guddommeliggørelse af
tilværelsen. Nietzsche

Kunsten rejser hovedet, når religionen slipper taget.
Nietzsche

Kunstnerne forherliger menneskets religiøse og filosofiske fejl.
Nietzsche Ku What is art? Nature concentrated. Balzac

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : ib

Dato : 14-06-04 22:43

> [...]
> bærende kræfter til at betale skat til at eliten importerer deres
> muslimkæledægger til skade for alle.(kun til gavn for de venner af eliten,

Spændende, kunne du komme med nogle eksempler?