Tømning af vandseng
Fra : Steffen Antoniussen

Dato : 12-06-04 20:41

Hej.

Jeg skal desværre have tømt vandsengen. Sidst jeg forsøgte kom det til at
koste en ny madras, fordi jeg ikke kunne få alt vand ud.

Hvordan får man den tømt helt ?

Jeg brugte det gode gamle hævert princip; men når der ikke løber mere vand,
er der stadig meget vand "gemt" i madrassens dæmpningsmateriale. Selvom jeg
maser madrassen sammen i en stor rulle, og suger det ud, er der stadig så
meget tilbage at den ikke kan løftes ud af senge rammen.

Gode forslag påskønnes.

mvh Steffen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-06-04 21:09

> Hvordan får man den tømt helt ?

Jeg mener at kunne huske at vi lånte en pumpe til formålet en gang i den
forretning vi havde købt sengen i - men det var altså mens vi boede i
Finland - men mon ikke noget sådant er muligt her i Danmark ?
Det var en undertrykspumpe til at spænde på vandhanen - den kunne suge
madrassen helt tom og flad.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-06-04 21:13

"Steffen" == Steffen Antoniussen <antoniussen@image.dk> writes:

> [...]

> dæmpningsmateriale. Selvom jeg maser madrassen sammen i en stor
> rulle, og suger det ud, er der stadig så meget tilbage at den ikke

Jeg har engang set en skematisk tegning af en dims der kunne påfylde
(og aftappe) vandballast i traktordæk. Det var 2 rør indeni hinanden,
hvor man kunne blæse luft ind i det ene, og vandet kom så ud af det
andet. Så hvis du er lidt fingersnild og har et hul der er stort nok,
kan du lave sådan en konstruktion. Det rør vandet skal komme ud af,
skal så nå ned i bunden af madrassen.

Alternativt kunne du måske lave noget med en 3-vejsventil, hvor du
kan puste luft ind fra den ene side, og når madrassen er helt spændt
ud, skubber du det samme rør helt ned i bunden af madrassen, og
skifter ventile rundt, så vandet kan blive drevet ud af
overtrykket. Det kommer sikkert til at tage en del tid på den måde,
så hvis du kan få fat på en kompresser er det sikkert noget nemmere.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-06-04 22:11

Steffen Antoniussen wrote:

> [...]
>maser madrassen sammen i en stor rulle, og suger det ud, er der stadig så
>meget tilbage at den ikke kan løftes ud af senge rammen.

Hvofor åbner du ikke den rigtige ventil?

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-06-04 22:13

> Jeg skal desværre have tømt vandsengen. Sidst jeg forsøgte kom det til at
> koste en ny madras, fordi jeg ikke kunne få alt vand ud.
>
> Hvordan får man den tømt helt ?

Jeg købte en pumpe til at sætte på boremaskinen
husk at købe en god kvali, og du kan nok ikke regne med at bruge en batteri
maskine

Hilsen jørgen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-06-04 23:01

Steffen Antoniussen wrote:

Klip

> Selvom jeg maser madrassen sammen i en stor rulle, og suger det ud, er der stadig så
> meget tilbage at den ikke kan løftes ud af senge rammen.

Jeg har brugt samme metode. Med held.

Du giver bare for hurtigt op.

Mvh. Jørgen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-06-04 00:52

Steffen Antoniussen wrote:

> [...]
>maser madrassen sammen i en stor rulle, og suger det ud, er der stadig så
>meget tilbage at den ikke kan løftes ud af senge rammen.

Du ruller den ud, og ind igen 20 gange, og hver gang kan du få noget ud.

Fra : Jultved

Dato : 13-06-04 19:11

> [...]
> maser madrassen sammen i en stor rulle, og suger det ud, er der stadig så
> meget tilbage at den ikke kan løftes ud af senge rammen.

Jeg har prøvet samme hævertmetode med held - måske fordi vandsengen stod på
fjerde sal og vandslangen blev ført fra vandsengen til kloaken nede i
gården..... Madrassen var fulstændigt tømt!

Siden har jeg prøvet med en pumpe til en boremaskine (jeg var flyttet til
en kelderlejlighed og kunne ikke bruge ovenstående princip...) og det
virkede rigtigt godt.

Med venlig hilsen
Claus.

Fra : Per H

Dato : 13-06-04 20:32

On Sat, 12 Jun 2004 21:41:11 +0200, "Steffen Antoniussen"
<antoniussen@image.dk> skrev:

> [...]
>maser madrassen sammen i en stor rulle, og suger det ud, er der stadig så
>meget tilbage at den ikke kan løftes ud af senge rammen.

ring til den foretning du har købt den, de gør det måske.

Der hvor jeg har købt min tager de vist ca 100-200 kr for en tømning,
jeg vil heller ikke selv begynde på det da min har 5 dæmpningsplader
indbygget, og de skal jo ligge rigtigt igen.

--
Vh Per

icq 8212837