Herregårdsfliser
Fra : T.K

Dato : 12-06-04 19:37

Hej hej
Håber en eller anden ligger inde med et bud på mit spørgsmål. Jeg skal til
at lægge en ny terrasse. Jeg vil grave den ud som en slags "gryde". Rundt om
vil jeg lave en støttemur på 60-70 cm. Jeg vil lave muren af
herregårdsfliser/blokke der måler 14x14x21. Jeg regner med at vibrere noget
stabilgrus og så selvfølgelig lidt afrettesand. Kan jeg nøjes med at stampe
godt, på bagsiden, efter hvert lag jeg laver af muren eller er det
nødvendigt at støbe lidt bagved? Har set en tegning, hvor man havde lavet en
slags kile bagved muren. Jord i de øverste 30 cm. Derunder sand, nok en
40-50 cm ud fra bagsiden af muren og en kile ned til murens nederste sten
(nærmest det halve af en V med jord i det øverste lag) - vil det være en
bedre løsning? Sandet vil selvfølgelig ikke få de store frostpåvirkninger.
Jeg skal også lige have mikset nogen trappetrin ned til gryden. Regner med
at lave trinene 14 cm høje og dybden på trinene vil jeg lave 30-35 cm. Vil
det være passende eller hvad?

Mvh "den maskuline kvinde"

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-06-04 20:26