Vaske maskine på loftværelse i andels fore~
Fra : Janner

Dato : 12-06-04 13:48

Må man have en vaske maskine på et loftværelse i en andels lejlighed ? Der
er jo det forhold at hvis den skulle blive utæt m.v. er der utrolig mange
beboerere der får ødelagt lofte + gulv.

Mvh.

Jan

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 12-06-04 14:08

On Sat, 12 Jun 2004 14:48:06 +0200, "Janner" <spamfri@spamfri.spam>
wrote:

>Må man have en vaske maskine på et loftværelse i en andels lejlighed ? Der
>er jo det forhold at hvis den skulle blive utæt m.v. er der utrolig mange
>beboerere der får ødelagt lofte + gulv.

Det er vist kun din bestyrelse, som kan svare på det.

KS

Fra : Janner

Dato : 12-06-04 17:36

Der

> Det er vist kun din bestyrelse, som kan svare på det.
>
> KS

Sidder i bestyrelsen som næstformand .... såååååååå' det vi gerne ville have
belyst var jo reglerne herfor da enkelte andelshavere allerede har en vaske
maskine der ... og en har allerede resulteret i en omfattende vandskade.

/Jan

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-06-04 17:50

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
vaske
> maskine der ... og en har allerede resulteret i en omfattende vandskade.

Hvad siger jeres vedtægter?
Står der f.eks., at ændringer eller forbedringer af boligen skal godkendes
af bestyrelsen?
Står der f.eks. at ændringer eller forbedringer skal anmeldes til
bestyrelsen, og hvis der ikke er svaret inden x antal dage, kan arbejdet
påbegyndes?

Og er installationen anmeldt eller godkendt af tidligere bestyrelser?

Hvem har lavet installationen? Fusk eller blikkenslager? (Jeg undrer mig:
Der plejer vel ikke at være vand og afløb på et loftsværelse?).

Hilsen Inger

Fra : Janner

Dato : 13-06-04 08:44

> [...]
>
> Hvem har lavet installationen? Fusk eller blikkenslager? (Jeg undrer mig:
> Der plejer vel ikke at være vand og afløb på et loftsværelse?).

Der tilhører to stk. loft værrelser til hvert andels mål , disse værelser
har været til stue pigerne i gamle dage .. derfor vand ! Afløb er tilsluttet
et fælles afløb i forbindelse med et fælles badeværelse deroppe.

Det jeg efterlyser er generelle regler for at opsætte en vaske maskine i
etage byggeri hvor der ikke er gulv afløb og hvor en fejl kan udløse en
voldsom vandskade der berører alle beboere i en given opgang.

/Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-06-04 09:01

Janner wrote:

> [...]
> maskine i etage byggeri hvor der ikke er gulv afløb og hvor en fejl
> kan udløse en voldsom vandskade der berører alle beboere i en given

Jeg mener ikke der er krav om gulvafløb. Ellers kunne man ikke
installere opvaske- eller vaskemaskine i et køkken. De fleste nyere
vaskemaskiner er forsynet med "Aquastop" eller tilsvarende af samme
grund, og de fleste opvaskemaskiner har en sikkerhedskontakt i bunden.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen