Escape from Sobibor - 49,95 KR
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 12-06-04 13:29

http://www.imdb.com/title/tt0092978/

Ovenstående film koster 49,95 på DVD, fra på mandag, i ALTA.
Jeg skal da ned og ha en.

Hilsen
Lasse

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-06-04 14:21

On Sat, 12 Jun 2004 14:29:03 +0200, "Lasse Nygaard"
<someone@microsoft.com> wrote:

>http://www.imdb.com/title/tt0092978/
>
>Ovenstående film koster 49,95 på DVD, fra på mandag, i ALTA.
>Jeg skal da ned og ha en.

Den har de da haft i TP til den pris i umindelige tider.
Så vidt jeg ved, er det en pan&scan i 4:3-format, så den er ikke værd
at samle på.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper

Dato : 13-06-04 07:56

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Den har de da haft i TP til den pris i umindelige tider.
> Så vidt jeg ved, er det en pan&scan i 4:3-format, så den er ikke værd
> [...]

Da det er en TV film fra 1987 er den 1.33:1, det fremgår også af IMDB:
http://imdb.com/title/tt0092978/technical
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-06-04 11:01

On Sun, 13 Jun 2004 08:56:16 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Da det er en TV film fra 1987 er den 1.33:1, det fremgår også af IMDB:
>http://imdb.com/title/tt0092978/technical

1:33:1 er mig bekendt det samme som 4:3 - velsagtens udtænkt for at
narre dumme dvd-købere. Når jeg køber en dvd, vil jeg naturligvis have
filmen i dens originale format. Jeg er tidligere blevet røvrendt med
"Cabaret" og "Blood In, Blood Out". Klog af skade tjekker jeg altid
formatet før et køb nu. Hvad er det for syge hjerner, der finder på at
udsende mesterværker i skamklippet format? De samme, som ser Tv3 efter
arbejdstid, velsagtens.

Se siden her -

http://imdb.com/title/tt0092978/dvd

- hvor der står både 1:33:1 og Pan&Scan. Hvorfor man skulle (eller
overhovedet kan) panscanne en 4:3-film, fatter jeg altså ikke.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper

Dato : 13-06-04 12:10

> [...]

> - hvor der står både 1:33:1 og Pan&Scan. Hvorfor man skulle (eller
> overhovedet kan) panscanne en 4:3-film, fatter jeg altså ikke.

Ja - Især On-Air Video er så flinke til at tage røven på folk: Jeg er
blevet røvrendt med Hellbound:Hellraiser II og God Forgives...I Don't,
sidstnævnte stod der ovenikøbet at den er i 1.85:1 Widescreen bag på.
Det er den også..under forteksterne. Så går den over i 4:3 pan & scan
format. Jeg kan se at der er brugt nøjagtigt den samme master som til
den oldgamle danske videoudgave. Dertil kommer flere
bredformatudgivelser der ikke er anamorfiske: The Hitcher og Convoy.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-06-04 19:05

Niels Søndergaard escribió / skrev

> 1:33:1 er mig bekendt det samme som 4:3 - velsagtens udtænkt for
> at narre dumme dvd-købere. Når jeg køber en dvd, vil jeg
> naturligvis have filmen i dens originale format.

1:33 /ER/ filmens originale format.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-06-04 19:31

On 18 Jun 2004 18:04:35 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Niels Søndergaard escribió / skrev

>1:33 /ER/ filmens originale format.

Forklar så, hvordan den samtidig kan være pan&scan. Det betyder jo, at
billedet er beskåret, ikke?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-06-04 22:13

Niels Søndergaard escribió / skrev

> Forklar så, hvordan den samtidig kan være pan&scan. Det betyder
> jo, at billedet er beskåret, ikke?

Hvor de får fra at den er P&S ved jeg ikke, men ifølge
http://www.imdb.com/title/tt0092978/ er 1.33 filmens originale format
(hvilket også er det mest almindelige for tv-film)
Mvh
Lars hoffmann

Fra : ML-78

Dato : 20-06-04 12:58

Niels Søndergaard skrev:

> Forklar så, hvordan den samtidig kan være pan&scan. Det betyder jo, at
> billedet er beskåret, ikke?

Der må være tale om en fejl, hvadenten det så er formatet eller pan &
scan, der er fejlen. Udtrykket pan & scan bruges ofte i flæng om film i
4:3, hviket jo er forkert i de tilfælde, hvor der er tale om en film der
er filmet open matte. Så ser man mere af billedet, end det var meningen.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 20-06-04 13:01

Jeg skrev:

> [...]
der
> er filmet open matte. Så ser man mere af billedet, end det var

Det skal lige tilføjes at dette var en generel kommentar og ikke har
noget med "Escape from Sobibor" at gøre.

ML-78

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-06-04 19:46

ML-78 wrote:

> [...]
> 4:3, hviket jo er forkert i de tilfælde, hvor der er tale om en film der
> er filmet open matte. Så ser man mere af billedet, end det var meningen.

Det er også forkert i de tilfælde, hvor man bare uden at panne skærer
siderne af, således at man kun ser midten af billedet.

-Rune

Fra : ML-78

Dato : 21-06-04 20:03

Rune Zedeler skrev:

> Det er også forkert i de tilfælde, hvor man bare uden at panne skærer
> siderne af, således at man kun ser midten af billedet.

Jep. Hvad hedder denne metode egentlig? Scan?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-06-04 21:18

On Mon, 21 Jun 2004 21:02:40 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Jep. Hvad hedder denne metode egentlig? Scan?

Crop, tror jeg.

Det er i hvert fald grotesk at se to næsetippe snakke med hinanden som
fx dengang TV3 sendte Flatliners i cropped udgave.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 13-06-04 12:59

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Den har de da haft i TP til den pris i umindelige tider.
> Så vidt jeg ved, er det en pan&scan i 4:3-format, så den er ikke værd
> at samle på.

Hvor finder jeg så en ordenlig version? Med danske undertekster. Vil meget
gerne se denne film.

Hilsen
Lasse

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-06-04 13:49

On Sun, 13 Jun 2004 13:58:34 +0200, "Lasse Nygaard"

Du må nok nøjes med den, der er.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-06-04 15:50

Niels Søndergaard wrote:

> Den har de da haft i TP til den pris i umindelige tider.
> Så vidt jeg ved, er det en pan&scan i 4:3-format, så den er ikke værd
> at samle på.

Hvorfor ikke?
Hvad er der i vejen med film i 4:3?
Hvis bare det er filmens originale format, så er det vel ok?

-Rune (der ikke fatter, hvad du mener)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-06-04 19:12

On Fri, 18 Jun 2004 16:49:59 +0200, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

>Hvorfor ikke?
>Hvad er der i vejen med film i 4:3?
>Hvis bare det er filmens originale format, så er det vel ok?
>
>-Rune (der ikke fatter, hvad du mener)

Jeg mener, at filmens originale format ikke kan være 4:3, hvis det er
en pan&scan-film. Det giver simpelthen ingen mening.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-06-04 21:03

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg mener, at filmens originale format ikke kan være 4:3, hvis det er
> en pan&scan-film. Det giver simpelthen ingen mening.

Det er nok en fejl, når der står Pan&scan.
Jeg mener ikke, at man i 1987 lavede TV-film i andet end 4:3.
IMDB angiver jo også filmens originale format til at være 4:3, så een af
de to oplysninger MÅ være forkert. Jeg finder det mest sandsynligt, at
det er Pan&scan-oplysningen.

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-06-04 21:22

Jeg fandt lige min skive frem. Der står ikke noget om "Pan&Scan" på den.
Der står

4:3 | Full Frame | DOLBY DIGITAL | STEREO PAL

-Rune