D4 : Program- dataplacering (sti)
Fra : Jens Jespersen

Dato : 04-05-01 08:49

Hej !

Når man opretter en genvej på f.eks. skrivebordet har man mulighed for at
angive stien til henholdsvis programmet og til eventuelle datafiler (feltet
'Start i:').

Hvordan finder jeg disse værdier når mit program starter op ?

--
Jens Jespersen

Fra : Thomas P

Dato : 04-05-01 10:36

Programmets sti er extractfilepath(application.exename) - jeg aner til
gengæld ikke hvor dine datafiler ligger ;)

--
- Thomas
~~~~~~~~

Jens Jespersen <jens_jespersen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ctn0m$2d4m$1@news.cybercity.dk...

Fra : Niels

Dato : 04-05-01 11:02

Just as I expected, Jens Jespersen came up with this:

> [...]
>'Start i:').
>
>Hvordan finder jeg disse værdier når mit program starter op ?

Ja, programmets placering har Thomas P jo allerede svaret på. Det du
angiver i "Start i" er den mappe Windows skal skifte til før programmet
starter. (Det der svarer til CD kommandoen i dos.)

Eksempel:
Du angiver "c:\mitprogram\" i "Start i" boksen.
I starten af programmet har du koden:

AssignFile(f, "datafil.txt");

Fordi du har angivet "c:\mitprogram\" som default-folder så vil
AssignFile() faldet assigne filen "c:\mitprogram\datafil.txt" til 'f'
variablen.

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Jens Jespersen

Dato : 04-05-01 11:14

Niels <nmartin@ispam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3af27d53.4449142@news.12move.dk...
> [...]
>
> Fordi du har angivet "c:\mitprogram\" som default-folder så vil
> AssignFile() faldet assigne filen "c:\mitprogram\datafil.txt" til 'f'

Dvs. jeg burde kunne bruge GetCurrentDir til at finde drev og sti ?
Datafilerne er ikke nødvendigvis oprettet når programmet startes.....

Tak for hjælpen (også til Thomas P)

--
Jens Jespersen

Fra : Niels

Dato : 04-05-01 11:55

Just as I expected, Jens Jespersen came up with this:

>Dvs. jeg burde kunne bruge GetCurrentDir til at finde drev og sti ?

Nemli'!

>Datafilerne er ikke nødvendigvis oprettet når programmet startes.....

Nå ja, det var jo også bare for illustrationens skyld!!

Niels

Fra : Jeppe Haugstrup

Dato : 06-05-01 08:24

nmartin@ispam.com (Niels) wrote in <3af27d53.4449142@news.12move.dk>:

> [...]
>angiver i "Start i" er den mappe Windows skal skifte til før programmet
>starter. (Det der svarer til CD kommandoen i dos.)

Application.ExeName er altså 100% ligeglad med hvad der står i "start i"
boksen i genvejen !... Application.ExeName angiver hviket dir din ExeFil
ligger i, og ikke hviket der er aktivt.

Jeppe