|
| den hacker lidt Fra : Dennis Bo Jensen |
Dato : 12-06-04 10:00 |
|
Hejsa
er igang med at lave en kawasaki z400 fra 76.
Jeg har fået samlet det hele, og den starter perfekt, og køre såment også
perfekt med halv gas eller hvis man stille og rolig kører den ud i gearne,
men hvis man vil give fuld gas, eller den skal sejtrække , hacker den lidt.
(mister ligesom alle kræfterne og kan kun holde farten)
troede først at det var tændingen men jeg har haft den stillet på alle mulig
(og umulig) måder, så det må vel næsten være et kaburator problem eller hva
???
der er et par revner i det gummei som går fra luftfilterkassen over i
kaburatorene, men har fået at vide at dette ikke skulle være problemet når
det var på den side af kaburatorene.
Nogen som har haft et lignene problem ???
Dennis
| |
Palle Clausen (12-06-2004)
| Kommentar Fra : Palle Clausen |
Dato : 12-06-04 11:47 |
|
On Sat, 12 Jun 2004 10:59:40 +0200, Dennis Bo Jensen wrote:
>
> Jeg har fået samlet det hele, og den starter perfekt, og køre såment også
> perfekt med halv gas eller hvis man stille og rolig kører den ud i gearne,
> men hvis man vil give fuld gas, eller den skal sejtrække , hacker den lidt.
> (mister ligesom alle kræfterne og kan kun holde farten)
>
> troede først at det var tændingen men jeg har haft den stillet på alle mulig
> (og umulig) måder, så det må vel næsten være et kaburator problem eller hva
> ???
>
> der er et par revner i det gummei som går fra luftfilterkassen over i
> kaburatorene, men har fået at vide at dette ikke skulle være problemet når
> det var på den side af kaburatorene.
****************'
Har selv haft en Z400 fra 77, som jeg har renoveret fra A-Z.
Først og fremmest skal karburatorerne selvfølgelig være rensede, men
derudover skal du også checke gummimembranerne i karburatorerne. Hiv
forsigtigt i dem, og check for revner/huller. Selve "stemplet" som
membranerne sidder på, skal også køre let op/ned.
Hvordan ser tændrørne ud? De skal være svagt brun/grå. Må ikke være
kridhvide, eller sorte.
Har du checket at tændingsforskyderen (tror jeg nok det hedder) virker? Det
er de små fjerderbelastede vægtklodser, som sidder inde bag pladen med
platiner. Med en tændingspistol, kan du se om tændingstidspunket forskydes
når du kommer op over ca. 3000 rpm (så vidt jeg husker).
Revnerne i gummistudserne fra luftfilterkasserne kan du bare lappe med tape
eller silikone/fugemasse.
Held og lukke med fejlfindingen.
/Palle.
GPZ550 (til salg).
| |
|
|