/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
den hacker lidt
Fra : Dennis Bo Jensen


Dato : 12-06-04 10:00

Hejsa

er igang med at lave en kawasaki z400 fra 76.

Jeg har fået samlet det hele, og den starter perfekt, og køre såment også
perfekt med halv gas eller hvis man stille og rolig kører den ud i gearne,
men hvis man vil give fuld gas, eller den skal sejtrække , hacker den lidt.
(mister ligesom alle kræfterne og kan kun holde farten)

troede først at det var tændingen men jeg har haft den stillet på alle mulig
(og umulig) måder, så det må vel næsten være et kaburator problem eller hva
???

der er et par revner i det gummei som går fra luftfilterkassen over i
kaburatorene, men har fået at vide at dette ikke skulle være problemet når
det var på den side af kaburatorene.

Nogen som har haft et lignene problem ???

Dennis




 
 
Palle Clausen (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Palle Clausen


Dato : 12-06-04 11:47

On Sat, 12 Jun 2004 10:59:40 +0200, Dennis Bo Jensen wrote:
>
> Jeg har fået samlet det hele, og den starter perfekt, og køre såment også
> perfekt med halv gas eller hvis man stille og rolig kører den ud i gearne,
> men hvis man vil give fuld gas, eller den skal sejtrække , hacker den lidt.
> (mister ligesom alle kræfterne og kan kun holde farten)
>
> troede først at det var tændingen men jeg har haft den stillet på alle mulig
> (og umulig) måder, så det må vel næsten være et kaburator problem eller hva
> ???
>
> der er et par revner i det gummei som går fra luftfilterkassen over i
> kaburatorene, men har fået at vide at dette ikke skulle være problemet når
> det var på den side af kaburatorene.
****************'

Har selv haft en Z400 fra 77, som jeg har renoveret fra A-Z.

Først og fremmest skal karburatorerne selvfølgelig være rensede, men
derudover skal du også checke gummimembranerne i karburatorerne. Hiv
forsigtigt i dem, og check for revner/huller. Selve "stemplet" som
membranerne sidder på, skal også køre let op/ned.


Hvordan ser tændrørne ud? De skal være svagt brun/grå. Må ikke være
kridhvide, eller sorte.

Har du checket at tændingsforskyderen (tror jeg nok det hedder) virker? Det
er de små fjerderbelastede vægtklodser, som sidder inde bag pladen med
platiner. Med en tændingspistol, kan du se om tændingstidspunket forskydes
når du kommer op over ca. 3000 rpm (så vidt jeg husker).

Revnerne i gummistudserne fra luftfilterkasserne kan du bare lappe med tape
eller silikone/fugemasse.

Held og lukke med fejlfindingen.

/Palle.
GPZ550 (til salg).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408894
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste