Salgstræning -
Fra : Peter Hohnen

Dato : 11-06-04 23:03

Jeg har fået en meget interessant præsentation af et 4 dages
salgstræningsprogram fra "Vækstgruppen v/ Kim Müller."

Han kom troværdigt og overbevisende igennem, men tvivlen nager når jeg
kigger op på reolen med mapper fra FJ, TACK, Mercuri, Danske sælgere,
etc...., der alle lavede gode kurser, men hvor jeg efterfølgende har
sværere ved at forsvare at de var pengene værd.

Jeg vil godt betale for gode salgskurser der rykker - men der ER mange
udebydere og kvaliteten er mildest talt svingende

Er der nogen der kender "Vækstgruppen" og er de/Kim virkelig
outstanding?

/Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-06-04 23:28

"Peter Hohnen" <Peter_nospam_@gurrelundchemdry.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen der kender "Vækstgruppen" og er de/Kim virkelig
> outstanding?

Med de af dig tidligere nævnte udbydere, er der så virkelig noget nyt under
solen..?

Hr. Bjørn

Fra : Peter Hohnen

Dato : 11-06-04 23:43

>Med de af dig tidligere nævnte udbydere, er der så virkelig noget nyt under
>solen..?

med forlov; det er jo netop spørgsmålet

/Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-06-04 23:55

"Peter Hohnen" <Peter_nospam_@gurrelundchemdry.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> med forlov; det er jo netop spørgsmålet

Skal jeg forstå dig således osv. osv.....)

De normalt anvendte "standardfraser" vil jeg ikke mene kan være ret
forskellige (vort sprog er jo ej så righoldigt).

At opnå del-/accepter i det ene eller andet kursus, kan vel heller ikke være
så forskellig.

Om virksomheden anvender en tragt eller en pyramide for anskueliggørelsen,
er vel heller ikke den store forskel.

Det bedste kursus jeg har deltaget i, var et dedikeret kursus ved
ansættelsen gående på virksomhedens produkter.

Det indeholdt behovsanalyse, at vende egenskaberne ved produkterne til
del-accepter (salgsteknik), få så mange af disse delaccepter som mulig og
efterfølgende afslutte salget .... meget kort ridset op.

Jeg har kun deltaget i 2, hvoraf det ene har jeg kunne bruge hele livet
(når det gælder rent salg).

Det var hos henholdsvis Rank Xerox og Siemens A/S (morsomt nok var
underviserne hos Siemens gamle RX-folk, så indholdet var gammelkendt).

Skal du bruge et salgskursus eller en pep talk eller et salgskursus til dine
(eller dig selv) folk..?

Hr. Bjørn

Fra : Peter Hohnen

Dato : 12-06-04 14:45

>Skal du bruge et salgskursus eller en pep talk eller et salgskursus til dine
>(eller dig selv) folk..?

Det er skam mig selv der vil deltage. Jeg har beskæftiget mig med salg
hele livet og været på mange salgskurser både som underviser og som
kursist. Men alligevel mener jeg at kunne lære meget mere om salg, så
derfor læser jeg om salg og deltager gerne i flere kurser.
Spørgsmålet er for mig ikke om man kan lære mere om salg - for det er
jeg overbevist om.

Det jeg søger er nogen der har erfaring med Kim Müller/ Vækstgruppen

/Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-06-04 15:38

"Peter Hohnen" <Peter_nospam_@gurrelundchemdry.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> derfor læser jeg om salg og deltager gerne i flere kurser.
> Spørgsmålet er for mig ikke om man kan lære mere om salg - for det er

Det er jo herligt. Jeg har også beskæftiget mig med salg hele mit
arbejdsliv.

Det er ca. 30 år.

Jeg føler at intet har kunne slå Rank Xerox ABC kursus og det IBM havde
også.

> Det jeg søger er nogen der har erfaring med Kim Müller/ Vækstgruppen

Har jeg ret i at antage, du måske er kørt lidt træt i salgsarbejdet og
derfor søger en sparringspartner/pep talker, da selve salget, menneske,
salgspskykologien og accepterne ikke har ændret sig væsentligt de sidste 20
til 30 år..?

Hr. Bjørn

Fra : Peter Hohnen

Dato : 12-06-04 21:28

>Har jeg ret i at antage, du måske er kørt lidt træt i salgsarbejdet og
>derfor søger en sparringspartner/pep talker,

Nej der tager du fejl, men jeg søger nogen der har erfaringer vedr.
"Vækstgruppen"

/peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-06-04 23:32

"Peter Hohnen" <Peter_nospam_@gurrelundchemdry.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej der tager du fejl, men jeg søger nogen der har erfaringer vedr.
> "Vækstgruppen"

Det lader ikke til, der er nogen i NG´en, der slige erfaringer med den af
dig omtalte person.

Her er dog et link, så man i det mindste ved lidt om gruppen ( i Århus)
eller en lignende:

http://1k.dk/done/vaekstgruppen/

Hr. Bjørn

Fra : Fortz@

Dato : 28-06-04 21:01

Hej.

Jeg har selv oplevet dette - og min HELT klare erfaring viser at der IKKE er
noget nyt under solen. De bruger alle samme termer, nogen tragt nogen sæk
m.m. Jeg selv har brugt mange år i management branchen, og vi underviste
også i salg m.m.. For 2 år siden skulle jeg så have 25 sælgere på kursus,
undersøgte markede (der var trods alt tale om et stort beløb), og kom med
meget tvivl frem til en leverandør af dette kursus - da kurset var forbi,
sad jeg igen med en øv følelse.......der var BESTEMT intet sket på 10 år.
Igen en smart knægt som kom direkte fra handelshøjskolen, og som bare læste
op fra sit indøvede materiale.......havde du en indvending, blev man fejet
af banen uden svar på sit spørgsmål.........det materiale de afleverede
efterfølgende til mine sælger var under alt kritik. Så igen, der er INTET
nyt under solen. Gå ned på bibloteket, lån en bog.....og er du rigtig skarp,
så kan du selv sammensætte et kursus..........og så lidt øvelse i power
point - så er du godt på vej. Det er gammel vin på nye flasker.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-06-04 21:10

"Fortz@" <fortza@despammed.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er gammel vin på nye flasker.

Salgstræningsbiksen har da formået ét salg...)

Hr. Bjørn