Livets huller
Fra : jørgen

Dato : 11-06-04 22:54

I vores liv kan der have været forskellige negative ting og dårlige
oplevelser. For mit eget vedkommende tænker jeg for tiden på at jeg aldrig
fik min studentereksamen men blev gradvist syg og måtte rejse fra kostskolen
hvor jeg ellers havde det nogenlunde, men desværre i midten af 2G fik jeg
flere problemer og mine forældre hjalp mig ikke, tværtimod. Senere har jeg
forgæves forsøgt at afslutte studentereksamen gennem HF eler studenterkursus
men har altid måtte stoppe da angsten blev for stor og det simpelthen var
alt for svært for mig at være sammen med andre grundet min sygdom.

Det er et hul i mit liv. Og tænker man for meget på sådan et hul og fokusere
på det så kan man blive deprimeret, men som kristen kan man vende det og
spørge hvordan man får fyldt hullet. Kristus og alt det fra Gud kan fylde
hullet og jo større hullet er jo mere kan det fyldes med det gode fra Gud.
Det kan eks. være trøst fra Guds ord, håb og løfter fra bibelen, der får en
til at se helt anderledes på det som gik galt. Måske forsvinder smerten ikke
ved mindet om hullet, men det kan balanceres op med alt det gode man får fra
Gud til at fylde dette tomrum og så får man en anden og mere konstruktiv
vinkel på de ting i ens liv som var smertefuld og ødelæggende.

mvh jørgen.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 12-06-04 00:48

I news:40ca29eb$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

[ ... ]
> [...]
> får fra Gud til at fylde dette tomrum og så får man en anden og
> mere konstruktiv vinkel på de ting i ens liv som var smertefuld og

Det var et dejligt indlæg og vidnesbyrd du her skrev Jørgen!

Må Gud rigt velsigne dig, og give dig i rigeligt mål til at fylde
livets huller med.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-06-04 12:00

"jørgen" skrev

> [...]
> men har altid måtte stoppe da angsten blev for stor og det simpelthen var
> alt for svært for mig at være sammen med andre grundet min sygdom.

Ja, det minder slet ikke så "lidt" om Jobs lidelser.

Og derfor ér du et vidnesbyrd, kære ven, fordi du på trods af livets modgang
IKKE har givet op.

Job blev til sidst *belønnet* af Gud for hans trofasthed, og på samme måde
vil du blive *belønnet* af Gud med *evigt liv* hos Ham, og hver tåre som du,
kære lytter, som læser med i det stille på disse linier, måtte have grædt i
smerte, vil Gud tørre bort og hvert skrig af pine vil heller ej være mere
(Åb.7,17; 21,4).

Hold derfor ud indtil enden, kære medlytter, og Gud vil give dig livets
sejrskrans.

Du er skabt til at leve-MED-Ham ...

Har du spørgsmål, da skriv blot til os her på dk.livssyn.kristendom; fordi
du kan allerede i dag hente trøst og hjælp, gennem os, dine brødre i troen,
for hvor 2 eller 3 er forsamlet i Jesu navn, der er Jeg (siger Jesus) midt
iblandt jer (Matt.18,20). Vi er som lemmer på et legeme, hvor Gud selv er
hovedet (1.Kor.12,12), og du hører også med på legemet så sandt, du tror på
Jesus ...

Gud ønsker at fylde dit hjerte med fred og glæde DAGLIG, som en kilde, der
aldrig tørrer ud (John.7,38). Fat derfor håb ...

> ... Og tænker man for meget på sådan et hul og fokusere
> på det så kan man blive deprimeret, ...

Åndens *frugt* er stor i dit liv, Jørgen:

(Livs-)visdom fra Gud ...

Vi må således lære at se på Lyset (Jesus, John.1,5; 8,12) og mørket må vige

> ... men som kristen kan man vende det og
> spørge hvordan man får fyldt hullet. ...

I like Your thinking ...

> ... Kristus og alt det fra Gud kan fylde
> hullet og jo større hullet er jo mere kan det fyldes med det gode fra Gud.

Amen.

Folk, som ikke på helt samme måde er nær så *magtesløse*, har ikke behov for
Guds hjælp. De kan selv. Derfor går de ofte forbi den vidunderlige tilstand
et menneske kan komme i, når Guds *kraft* udfolder sig helt (2.Kor.12,9).

Heaven-Break:
(2004-06-12, CET 11:31)
- "Amen."

> Det kan eks. være trøst fra Guds ord, håb og løfter fra bibelen, der får
> en til at se helt anderledes på det som gik galt. ...

Jesus ér vor læge (Luk.5,31) ...

> [...]
> Gud til at fylde dette tomrum og så får man en anden og mere konstruktiv
> vinkel på de ting i ens liv som var smertefuld og ødelæggende.

Amen, kære broder. Amen

Hav' en god dag, Jørgen ...

Til de af jer som læste med og tumler med disse problemer. Skriv til os.
Alene dét at få sat ord på din smerte, er en del af helbredelsesprocessen,

Heaven-Break:
(2004-06-12, CET 11:50)
- "Amen."

.... fordi du herigennem søger sandheden, og Jesus har sagt:

"Sandheden skal frigøre jer."
(John.8,32)

"Jeg er ... sandheden ..."
(John 14,6)

Gud ELSKER dig (John.15,13).

Søg ly ind under Hans vingers skygge og få sjælefred (Matt.11,28).

Må Gud velsigne dig i rigt mål ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2475 news:iBLxc.10366$Vf.570870@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 22-06-04 11:01

"jørgen" skrev

> [...]
> Gud til at fylde dette tomrum og så får man en anden og mere konstruktiv
> vinkel på de ting i ens liv som var smertefuld og ødelæggende.

Her en lille opfølgning på dit indlæg, Jørgen, fra www.ucb.dk

=== citat start ===

TIRSDAG DEN 22. JUNI 2004 - URETFÆRDIGT BEHANDLET

"Men hvis I tåler lidelser, når I gør det gode, så er det tak værd
for Gud." 1.Peter 2:20

Næsten alle de personer, du beundrer i Bibelen, blev uretfærdigt behandlet.
Og yderligere tillod Gud det at ske. Tænk på Daniel, som smides for
løverne, eller Joseph, som kastes i fængsel. Hvad havde de gjort, at de
fortjente en sådan skæbne? Ingenting! Hør! "Hvis I tåler lidelser, når I
gør det gode, så er det tak værd; det blev I kaldet til." (1.Peter 2:20-21).
Tænk lige! "Det blev I kaldet til!"

Der er et formål med din smerte. Intet kan røre dig i dag, som ikke
først har været gennem hans hænder. Han forudså det og godkendte det. Alt,
du går igennem for tiden, er blot din forberedelse til en mere effektiv
tjeneste for ham. Paulus sagde: "Under mit første forsvar kom ingen mig til
hjælp. Alle svigtede mig. Gid det ikke må blive tilregnet dem! Men Herren
stod mig bi og gav mig kraft til at fuldføre min forkyndelse af budskabet."
(2.'Fim 4:16-17). Han så det ikke som noget, han skulle holde ud, men som
fremgang!

I dag vokser du i nåden (du bliver mere og mere nådig), og du vokser også
i dit kendskab til Herren. (2. Peter 3:18). Du er i den forberedende
proces. Du siger måske: "Jamen, jeg forstår det ikke"; men så skal du blot
lytte til Joni Erickson Tada: "Hvis Guds forstand var lille nok til, at jeg
kunne forstå den, ville han jo ikke være Gud. Nogle gange kan Jeg ikke
holde ud at sidde i denne kørestol, men så tager Guds nåde over. Selv i mit
handicap har Gud en plan med mit liv." Hvad enten Gud fører dig ud af det
eller lige igennem, så stol på ham. Han arbejder for dit bedste.

=== citat slut ====

File-number: 2648