Min næste rejse - Grækenland...hjælp...
Fra : 8700

Dato : 11-06-04 19:24

Hejsa

Så er det vist blevet tid til at planlægge min næste tur ! Jeg har følgende
plan som jeg gerne så at du ville kommentere og hjælpe mig med at udføre...

Flyve til Athen i grækenland, tage ned på havnen og nappe en færge ud til
Mylos. Her vil jeg så satse på at kunne finde overnatning i en 7 dage... Og
så bare bruge tiden sammen med kæresten til at slappe af, nyde den græske
natur, ligge på stranden og måske sejle til en nabo ø en af dagene. Jeg
regner med at det skal være sidst i July - først i August...
Er det mon noget der kan lade sig gøre...sådan lidt købe flybilleter til
Athen og så satse på at resten kan lade sig gøre når man står der nede?

Hvor ville jeg desuden finde billigste billetter til Athen ?

Tak på forhånd

Fra : ole holte

Dato : 11-06-04 20:54

"8700" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det mon noget der kan lade sig gøre...sådan lidt købe flybilleter til
> Athen og så satse på at resten kan lade sig gøre når man står der nede?
JA sagtens - Tag bussen/metroen der går fra lufthavnen ned til Piraeus havn (den er kæmpe
stor)
Køb billet ved de små billethuse på havnen og vær smart og forhandle dig frem til en
pris, det gjorde vi og fik 25 procent rabat !

www.MaerskAir

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 11-06-04 22:52

> [...]
> Athen og så satse på at resten kan lade sig gøre når man står der nede?
>
> Hvor ville jeg desuden finde billigste billetter til Athen ?

Nok næppe i august. Du har vel bemærket, at der er et OL? Billige billetter
og overnatning er nok ikke let tilgængeligt....

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 11-06-04 23:14

> Nok næppe i august. Du har vel bemærket, at der er et OL? Billige
billetter
> og overnatning er nok ikke let tilgængeligt....

Nu begynder OL jo først d. 13. august, så det burde ikke være et problem at
få billige billetter i slutningen af juli.... kig på
http://www.flybillet.dk/

Fra : 8700

Dato : 13-06-04 08:07

Jeg kan finde billige billetter på http://www.flybillet.dk/ men man kan jo
ikke klikke videre efter at disse er fundet....

Knap så smart hjemmeside....

Fra : Pro

Dato : 13-06-04 09:32

du skal finde en flyafgang med plads...tryk på find billigste billet med
plads...eller hvis du finder en så tryk på mere info...så kan du bestille
når du kan se et link med billet + afgifter....jeg undrede mig også over det
i starten, men det virker godt nok...Mvh. Kim

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-06-04 22:02

8700 wrote:

esten kan lade sig gøre når man står der nede?

> Hvor ville jeg desuden finde billigste billetter til Athen ?

Der er ikke meget forskel. Om man vælger det ene eller andet.

Hvis man skal flyve fra Kastrup om morgen med Mærsk, (afg ca. kl. 8:30)
og skal have hotel i Kbh. er det ikke meget ved at spare 300 kr på
billetten hvis det 3-dobbelte bruges på hotel.

Eller man skal stå op kl 4 for at nå flyet.? Er det pengene værd.?

Jeg kan foreslå f. eks. Profil rejser, eller prøv fra Hamburg.
Men husk lige lufthavnsafgifterne når I tæller sammen.!

http://www.mrjet.dk
http://www.ebookers.com/de

Jeg var i Athen (Piræus) i april.
Såvidt jeg kunne se var langt de fleste færgeafgange et stykke hen på
eftermiddagen. Kl. 16 eller noget i den stil.

Min erfaring er, at jo senere man ankommer, jo vanskeligere er det
selvfølgeligt at finde hotel.

Grækenland i august: Det er varmt...

Mvh. Jørgen

Fra : Torben Bech

Dato : 12-06-04 20:42

Vi var på ø-hop i August sidste år. Der går en bus direkte fra Athens nye
lufthavn til havnen, og det er let at finde et sted at købe billet. Vi var
på en del øer, og på de fleste var det relativt let at finde et værelse. Kun
på Mykonos & Milos voldte det kvaler, især Mykonos var vanskelig.
Hvis I ikke har tænkt at rejse rundt hvorfor så ikke finde noget hjemmefra
og booke via nettet ?

med venlig hilsen

Torben

Fra : 8700

Dato : 13-06-04 07:54

Tak for alle svar !

Kan man booke hjemmefra? Jeg syntes det er svært at finde noget på emnet
????

Fra : Torben Bech

Dato : 14-06-04 20:29

http://www.greecetravel.com/islands/

Det er Matt's hjemme-side og det er HJEMMESIDEN hvoropimod alle andre bør
måles !!

happy travelling !

Torben

Fra : ole holte

Dato : 13-06-04 20:42

> [...]
> på Mykonos & Milos voldte det kvaler, især Mykonos var vanskelig.
> Hvis I ikke har tænkt at rejse rundt hvorfor så ikke finde noget hjemmefra

Fordi Mykonos er Bøssernes Paradis !
Så er du ikke bøsse hold dig langt væk