/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kawa Z 250 LTD 1984
Fra : Holten


Dato : 11-06-04 16:26

Har sådan en encylindret svend stående.

Starter fint og kører rimelig ok de første par hundrede meter. Derefter kan
den ikke tage gassen ;-(
Tændrøret bliver lynhurtigt sodet til.
Jeg kan absolut ikke se at der er nogen luftskrue til at stille på.
Kører fint i tomgang, men så snart den gasses op dør den ,-(
Den er jo encylindret, så jeg kan selvfølgelig nemt tage og give
karburatoren en tur, men har i andre gode ideer ?

MVH

Holten



 
 
Hekto (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-06-04 17:52

Holten wrote:

> Har sådan en encylindret svend stående.
>
> Starter fint og kører rimelig ok de første par hundrede meter. Derefter kan
> den ikke tage gassen ;-(
> Tændrøret bliver lynhurtigt sodet til.
> Jeg kan absolut ikke se at der er nogen luftskrue til at stille på.
> Kører fint i tomgang, men så snart den gasses op dør den ,-(
> Den er jo encylindret, så jeg kan selvfølgelig nemt tage og give
> karburatoren en tur, men har i andre gode ideer ?
>

Næææh ... det er nok et glimrende sted at starte.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jan Vagle (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 11-06-04 19:22



Holten wrote:

> Har sådan en encylindret svend stående.
>
> Starter fint og kører rimelig ok de første par hundrede meter. Derefter kan
> den ikke tage gassen ;-(
> Tændrøret bliver lynhurtigt sodet til.
> Jeg kan absolut ikke se at der er nogen luftskrue til at stille på.
> Kører fint i tomgang, men så snart den gasses op dør den ,-(
> Den er jo encylindret, så jeg kan selvfølgelig nemt tage og give
> karburatoren en tur, men har i andre gode ideer ?

Punkteret forgassermembran.

--
Jan Vagle
..............................oOo

Holten (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 11-06-04 20:53


"Jan Vagle" <bonesREMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:2iubjdFrcosoU1@uni-berlin.de...
>
>
> Holten wrote:
>
> > Har sådan en encylindret svend stående.
> >
> > Starter fint og kører rimelig ok de første par hundrede meter. Derefter
kan
> > den ikke tage gassen ;-(
> > Tændrøret bliver lynhurtigt sodet til.
> > Jeg kan absolut ikke se at der er nogen luftskrue til at stille på.
> > Kører fint i tomgang, men så snart den gasses op dør den ,-(
> > Den er jo encylindret, så jeg kan selvfølgelig nemt tage og give
> > karburatoren en tur, men har i andre gode ideer ?
>
> Punkteret forgassermembran.

Så blev karburator adskilt, og membran var ikke punkteret, men derimod tror
jeg den er forkert.
Den kunne ikke ligge i rillen mellem selve karburatoren og dækslet, da
diameteren ganske enkelt var for stor.
Jeg rensede alle dele, men kunne ikke på nogen måde få den ned i rillen, så
dæksel blev spændt på selvom membranen stak udenfor rillen )
Den lå også udenfor rillen inden.

Maskinen kører nu rimeligt, do er der ikke det træk i den, som der nok burde
være selvom det er en lille maskine.
Det er bare træls, at maskinen egentlig kørte bedre for ½ år siden med samme
membran ,-(

MVH

Holten



Hekto (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-06-04 21:47

Holten wrote:
> "Jan Vagle" <bonesREMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:2iubjdFrcosoU1@uni-berlin.de...
>
>>
>>Holten wrote:
>>
>>
>>>Har sådan en encylindret svend stående.
>>>
>>>Starter fint og kører rimelig ok de første par hundrede meter. Derefter
>
> kan
>
>>>den ikke tage gassen ;-(
>>>Tændrøret bliver lynhurtigt sodet til.
>>>Jeg kan absolut ikke se at der er nogen luftskrue til at stille på.
>>>Kører fint i tomgang, men så snart den gasses op dør den ,-(
>>>Den er jo encylindret, så jeg kan selvfølgelig nemt tage og give
>>>karburatoren en tur, men har i andre gode ideer ?
>>
>>Punkteret forgassermembran.
>
>
> Så blev karburator adskilt, og membran var ikke punkteret, men derimod tror
> jeg den er forkert.
> Den kunne ikke ligge i rillen mellem selve karburatoren og dækslet, da
> diameteren ganske enkelt var for stor.
> Jeg rensede alle dele, men kunne ikke på nogen måde få den ned i rillen, så
> dæksel blev spændt på selvom membranen stak udenfor rillen )
> Den lå også udenfor rillen inden.
>
> Maskinen kører nu rimeligt, do er der ikke det træk i den, som der nok burde
> være selvom det er en lille maskine.
> Det er bare træls, at maskinen egentlig kørte bedre for ½ år siden med samme
> membran ,-(
>

Du kunne jo prøve at finde en anden kaburator på Ebay?


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-04 21:22


Holten <virker.ikke@mail.dk> skrev i en
news:40c9ce9a$0$198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har sådan en encylindret svend stående.
>
> Starter fint og kører rimelig ok de første par hundrede meter. Derefter
kan
> den ikke tage gassen ;-(
> Tændrøret bliver lynhurtigt sodet til.
> Jeg kan absolut ikke se at der er nogen luftskrue til at stille på.
> Kører fint i tomgang, men så snart den gasses op dør den ,-(
> Den er jo encylindret, så jeg kan selvfølgelig nemt tage og give
> karburatoren en tur, men har i andre gode ideer ?

Bensin har det med at miste boostet hurtigt nu om dage, så det bensin der
befinder sig i karburatoren efter et stykke tids stilstand vil kunne nærme
sig petroleums-kvalitet!
Vand, er også et problem efter stilstand, og vand i bensin er så tykt at det
danner en silikonelignende kugle, der stopper dyserne til. Ved et behersket
vandindhold i svømmerhuset kan det forekomme at "kuglen" først suges med op
og lukker af når der bruges tung gashånd!

Et udbedringsforsøg vil derfor fornuftigst starte med at tømme svømmerhuset
for indhold og sørg i den forbindelse for at du efterfølgende ikke fylder
efter v.h.a. "Res"! "PRI" er i praksis ="Res"(ligesom "Res" suger "PRI" fra
bunden af tanken i
modsætning til "on"!), så gi' den lige en ekstra udtømning hvis det er en
vacuum bensin-hane (á PRI-positionen) der bruges, derved får du også lukket
det skidt/vand ud som kommer med fra bunden af tanken!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408894
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste