Camping i Østrig, Italien, Schweiz eller F~
Fra : Pro

Dato : 11-06-04 13:32

Hejsa...

Er der nogle der har gode links til camping pladser i Østrig, Italien,
Scweiz eller Frankrig.

Vi er på udkig efter campingpladser i alperne med naturskøn beliggenhed,
gerne højt...vi campere kun med telt, så det betyder ikke noget om pladsen
er egnet for campingvogne mv.

Desuden må der gerne være:

1. Gode bade/toilet facilieter
2. Evt. Svimmingpool eller anden bademulighed
3. Mulighed for indkøb og spisning i by i nærheden.

Håber der er nogle der har et par gode forslag.

Mvh. Kim

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-06-04 13:42

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> writes:

> [...]
> 2. Evt. Svimmingpool eller anden bademulighed
> 3. Mulighed for indkøb og spisning i by i nærheden.
>
> Håber der er nogle der har et par gode forslag.

Brigerbad i Vallisdalen i Schweiz. Ganske tæt på den Italienske
grænse, og få kilometer fra Brig, en ret stor by. Der er et kæmpe
termalbad sammen med campingpladsen. Den er mest for campingvogne, men
man sover udemærket i telt der, det gjorde vi i hvert fald sidste
sommer.

Der fine faciliteter, men det er lidt mærkeligt at skulle betale 10
rappen for 14 liter varmt vand. Man har jo ikke engang noget man kan
have 14 liter i.

http://www.brigerbad.ch/

Den ligger godt nok nede i dalen, men 10 minutters kørsel derfra går
der en tovbane op til Belalp, som efter min mening er et at de
smukkeste steder i verden. Det er ikke overrendt af turister, og der
er nogle rigtig gode gåture, der er bl.a. mulighed for at gå 10
kilometer uden at det går specielt meget op og ned, men der er også
mulighed for at gå op på nogle af topperne. Der er små søer og en
fantastisk udsigt over Aletch. Køerne går frit og der er en herlig
duft. Da man mere eller mindre kun kan komme derop med tovbane, er der
ingen biler, kun to lastbiler.

Lige nu ser der sådan ud: http://www.belalp.ch/live/

Jeg håber I får en god tur. Brig og Belalp kan i hvert fald anbefales.
Jeg har selv været der 5 gange nu.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Pro

Dato : 11-06-04 14:50

Hej Trine...

Tusind tak for dit link...det er præcis sådanne campingpladser jeg søger i
natur, bjerge og med gode faciliteter og vist det kan lade sig gøre med
bademuligheder, swimmingpool....

Det kan være svært at finde nogle der er gode for os der kun campere i telt
og hvor naturen har første prioritet.

Sig til, hvis du selv har brug for et par links...eller hvis du har flere
gode eksempler.

Mvh. Kim

Fra : Pro

Dato : 12-06-04 07:35

Er der ikke flere der har nogle gode campingplads links?

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 12-06-04 07:57

Prøv her, det er en kanon camping-plads.

Har været der flere gange for flere år siden.

http://www.laquercia.it

Mvh.
Knud Erik Mortensen

Fra : Pro

Dato : 12-06-04 13:43

Tak for et kanont link...håber at se flere af den slags, gerne i naturflotte
omgivelser...Kim