Hvor forestiller du dig, at Midgård ligger~
Fra : ChristianTC

Dato : 10-06-04 23:12

Jeg synes dette lyder rigtig spændende. Håber i andre vil være med også:

"Velkommen til Ringenes Herre-forskningsprojektet - den største
internationale undersøgelse af et biografpublikum, der nogensinde er sat i
gang. Formålet er at finde ud af, hvordan biografgængere i hele verden har
oplevet sidste del af trilogien om Ringenes Herre - Ringenes Herre - kongen
vender tilbage.

Det er ikke ofte, man får biografgængerne selv i tale. Vi er forskere verden
over, der prøver at råde bod på dette.

Vi er særligt interesserede i fantasy. Politikere, moralens vogtere og andre
kritikere stiller ofte spørgsmålstegn ved, om det nu er sundt at være
optaget af fantasy. Det vil vi gerne have jeres syn på. Vi vil gerne have at
vide, hvordan disse film betyder noget for dig. Der er ingen præmier eller
belønninger forbundet med at udfylde spørgeskemaet. Men ved at udfylde det,
er du med til at forøge vores viden om filmoplevelser og om fascinationen af
Ringenes Herre. Hvad gjorde Ringenes Herre ved dig? Hvorfor betyder denne
slags film noget for dig? Hvordan ønskede du det ville gå i dem?"

http://www.lordoftheringsresearch.net/indexdanish.html

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-04 06:57

ChristianTC wrote:
> Jeg synes dette lyder rigtig spændende. Håber i andre vil være med
> også:

Jeg synes det er utroværdigt, at "forskerne" ikke vil give sig til
kende. Det vil jeg ikke medvirke i.

Mikkel

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-06-04 08:38

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Jeg synes det er utroværdigt, at "forskerne" ikke vil give sig til
> kende. Det vil jeg ikke medvirke i.

Den danske gren af undersøgelsen varetages af de pænt anerkendte Anne
Jerslev og Dan Pedersen fra film- og medievidenskab i København. Det er
selvfølgelig kedeligt, at det ikke fremgår af hjemmesiden.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-06-04 08:41

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Den danske gren af undersøgelsen varetages af de pænt anerkendte Anne
> Jerslev og Dan Pedersen fra film- og medievidenskab i København. Det
> er selvfølgelig kedeligt, at det ikke fremgår af hjemmesiden.

D'oh. Det kunne være, jeg skulle have kigget hjemmesiden igennem, før
jeg udtalte mig. Det fremgår nemlig ganske tydeligt af linket i bunden
til følgende side:
http://www.lordoftheringsresearch.net/explanationdanish.html

--
Mvh. Peter

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-04 10:22

Peter Bjerre Rosa wrote:

> D'oh. Det kunne være, jeg skulle have kigget hjemmesiden igennem, før
> jeg udtalte mig. Det fremgår nemlig ganske tydeligt af linket i bunden
> [...]

Hm... ja, ok, dét link var godt nok ualmindeligt godt gemt. Et minus til
webredaktøren!

Mikkel

Fra : Old Son

Dato : 11-06-04 11:32

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote in message news:<40c94997$0$3049$14726298@news.sunsite.dk>...
> Jeg synes det er utroværdigt, at "forskerne" ikke vil give sig til
> kende.

Det vil de faktisk godt:

http://www.lordoftheringsresearch.net/explanation.html

Der er godt nok ikke mange personlige oplysninger om initiativtagerne,
men altså, hvor slemt kan det være? Du behøver jo ikke oplyse navn og
adresse. Og hvis det ER seriøst ment, så er det da et fedt projekt :)

Mvh

Old Son

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:36

In article <9e6dd451.0406110232.3fdca3fd@posting.google.com>,
old_son@hotmail.com says...

> [...]
> men altså, hvor slemt kan det være? Du behøver jo ikke oplyse navn og
> adresse. Og hvis det ER seriøst ment, så er det da et fedt projekt :)

Jeg læste om det i avisen, det er et som kører i mange lande samtidigt.
Og det er jo ikke fordi de vil have nummeret på din bankkonto ;)