DOT4 er DOT4...eller ??
Fra : Carsten

Dato : 04-05-01 07:21

Hos Silvan kan jeg købe ½ liter DOT4 bremsevædske for under 30 kr. Hos Q8
kan jeg få omkring 3-400 ml. for omkring 90 kr. Hos min MC pusher skal jeg
vistnok give omkring 70 kr. for omkring 200 ml.

Er jeg for dåm (!) hvis jeg køber hos min MC pusher ?

Carsten
CBR 600 F2 '94

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-05-01 08:01

On Fri, 4 May 2001 08:21:27 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrote:

>Er jeg for dåm (!) hvis jeg køber hos min MC pusher ?

Næh,men du har måske for mange penge.Hvis du lige sikrer dig at den
billige opfylder SAE-S 1703 (det gør den ret sikkert), så brug roligt
den.Iøvrigt har man jo sjældent,(faktisk aldrig) brug for en ½ liter
til en MC,og da bremsevædske ikke bør stå ret længe i en pakning hvor
forseglingen er brudt (hygrofilt),kunne man måske holde en store
bremse-vædske-skifte dag med kammi'erne,der er snildt til 3 cykler og
på den måde kan man skifte bremsevædske til 10 kr./pr. cykel,prøv lige
at spørge på et værksted hvad de vil have for samme opgave

-M

Fra : Janus

Dato : 04-05-01 11:45

Jeg købte en halvliter af billig dot 4 også i silvan. Og faktisk så brugte
jeg det hele, der jeg skiftede væske på alle 3 skiver. Det eneste jeg ellers
har bemærket der var til forskel på dyre og billige væsker var kogepunktet,
den billige var vist på 200 og den dyre på 350 grader C.

Janus

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-05-01 11:48

On Fri, 4 May 2001 12:44:42 +0200, "Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk>
wrote:

>Jeg købte en halvliter af billig dot 4 også i silvan. Og faktisk så brugte
>jeg det hele, der jeg skiftede væske på alle 3 skiver.

Det er skyllet godt igennem så ).

-M

Fra : Janus

Dato : 04-05-01 13:54

De blev tømt totalt for væske, og inden jeg fik dem udluftet helt, var den
halve liter væk

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-05-01 12:11

wrote:

> Det eneste jeg ellers
>har bemærket der var til forskel på dyre og billige væsker var kogepunktet,
>den billige var vist på 200 og den dyre på 350 grader C.

Det er vist ikke 2 DOT4 du der sammenligner så ?? DOT 4 ligger rigtigt
nok på 200-et eller-andet grader.Du kan godt få et højere kogepunkt i
f.eks DOT 5.1 (også glycolesterbaseret),men det er ganske unødvendigt
til gadekørsel og prisen er en kortere holdbarhed da det er mere
hygrofilt.

Fra : Janus

Dato : 04-05-01 13:53

Det er osse forkert det jeg sagde, den dyreste af dem havd 236 og den
billigere 180 det har jeg lige checket ;))) de 350 var et eller andet
nummer