Andet multimedie
bentjuul 3670
sølvgrå og farver
Fra : Mythos

Dato : 10-06-04 21:37

Hej i gruppen

Jeg vil lave et logo som skal side på sølvgrå biler, men hvilke farver vil
egne sig godt til det.
Det er bogstaver jeg bruger til logoet, dem har jeg så delt vandret i 3
dele, så er det jeg vil give hver del sin farve, men de skal kunne ses
tydeligt på den sølvgrå baggrund.
Er der nogen der har nogle forslag ?

Kim Larsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-06-04 08:57

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er bogstaver jeg bruger til logoet, dem har jeg så delt vandret i 3
> dele, så er det jeg vil give hver del sin farve, men de skal kunne ses

Det er lidt svært at sige, - det kommer jo også meget an på hvilket
firma/organisation logoet hører til

Og hvor mørk den sølvgrå egentlig er.

Jeg kan da mindes at ahve set mange forskellige måder at gøre det på:
Hvid
Sort
Blå feks.

Jeg er lidt mere i tvivl om dit udgangspunkt med at dele bogstaverne i tre.
Det vil have en tendens til at slå formen i stykker, og da du i forvejen er
i en lidt presset visuel situation, er faren for at logoet falder fra
hinanden stor.

Hvis du gerne vil have tre-delingen af en eller anden grund, så vil jeg
anbefale dig i første omgang at arbejde med forskellige toner af den samme
farve.

Photoshop er oplagt til at lave manipulationer, der simulere det færdige
resultat.

/Per

Fra : Mythos

Dato : 11-06-04 10:57

> [...]
> farve.
>
> Photoshop er oplagt til at lave manipulationer, der simulere det færdige

Hej igen

Jeg sidder med den nye Photoshop og "leger" med det, men det med den sølvgrå
farve, den er godt nok umulig at få oplysninger på. Jeg har ringet til
"maleren" der står for at male bilerne, men han vil ikke ud med noget og
farvekoder eller noget, så det bliver kun til et gæt fra mig.
Det med at dele bogstaverne i 3 dele, det er slet ikke så slemt som det
måske lyder, jeg har postet en lille bid i dk. binaer som du kan se der, det
er i tråden 3 dele.
Som du kan se, så har jeg forsøgt mig med sort og rød, men, der er noget ved
den sorte og grå kombination jeg ikke rigtig bryder mig om, om det så er
fordi det ikke sidder på en bil og kun på en kedelig grå baggrund, det er
svært at vide.
Jeg kunne så også prøve med 3 forskellige toner, sådan som du skrev, det
kunne også give en god effekt tror jeg.

Kim Larsen