VX800
Fra : Anna

Dato : 10-06-04 19:02

Hvad mener i om den? Jeg synes den ser pæn billig ud (brugt) i forhold
til så mange andre maskiner ... hvordan er køreegenskaberne på den?

Jeg er begynner Skal til køreprøve i morgen og har kun begrænset
erfaring. Har prøvet en ER5, XJ 600 og Katana 650. Jeg vil ikke risikere
at købe en begyndercykel som jeg bliver træt af - jeg synes at alle
ovennævnte var ret lette at håndtere. Hvad vil i råde mig til i 600-800
Sport/touring klassen? Jeg skal købe brugt og til max. ca. 50k.
Overvejer at hente fra Tyskland.

mvh
Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Ronni Jensen

Dato : 10-06-04 19:30

Hej Anna..

Jeg har næsten lige selv købt en Suzuki GSX600F '95 .. de ligger pænt der i
ca 50.000,- klassen og jeg synes det er en rigtig nice cykel - kan sagtens
anbefales

Selvom det er en 600ccm, er der (især for os begyndere hehe) rigelig med
spark i den så snart den kommer over de 5000rpm.

/Ronni

Fra : Michael Hansen

Dato : 10-06-04 19:43

Hej Anna,

Jeg har selv haft min vx800 i en 3 års tid og startede også ud med den som
min cykel. Og jeg har været rigtig glad for den, den er meget godmodig i
kørerstil, men hvis man vil kører lidt frisk er den også fint med. Den har
et super bundtræk som virkelig gør det til en glæde at kører på, den er
udstyret med 5 gear, men man kunne fint klarer sig med 3. Jeg har stort set
ikke haft meget lidt bøvl med min, og den har rullet omkring 70k.

Her er nolge links til nogle sites med vx800 materiale:

http://vx800.dk
http://www.vx800.net/
http://www.motorbyte.com/mmm/pages/reviews/vx8004_97.htm

Held og lykke med kørerprøven og du er selvfølgelig velkommen til at
yderligere spørgsmål.

mvh

Michael
Suzuki VX-800

Fra : Peter 8850

Dato : 10-06-04 20:37

Michael Hansen wrote:
> [...]
> http://www.motorbyte.com/mmm/pages/reviews/vx8004_97.htm
>
> Held og lykke med kørerprøven og du er selvfølgelig velkommen til at

Ja, jeg kan sådan set sige det samme.

Og husk at tilmelde den lille danske klub

Peter 8850

Fra : Soren Lindholt

Dato : 11-06-04 09:35

> [...]
> ovennævnte var ret lette at håndtere. Hvad vil i råde mig til i 600-800
> Sport/touring klassen? Jeg skal købe brugt og til max. ca. 50k.

Huhej Anna... du sku hellere købe en offrowder og velkommen herovre i
dfm, i øvrigt...
Jeg ville mene det er en stor klods at starte på, men sådan er der jo så
meget.
Kan du komme til at prøve en før du sender sedlerne af sted?
Ang. begyndercykel man bliver træt af, sådan ER det bare, man køber en ting,
den er det bedste i verden, og et halvt år efter, bum... skiftes ud...

Og så skal vi ha dig mobbet dig med på kørekursus hvor man lærere at styre,
bremse og undvige (så vidt jeg har forstået), det er min trommeplager PerP
der koordinerer dem, så skynd dig at melde til http://www.dmc-org.dk/

Hvordan gik køreprøven ?? Jo, sig det nu....

mvh Søren

Fra : Anna

Dato : 11-06-04 16:32

Soren Lindholt <lindholt@NOJUNKperson.dk> wrote:

> [...]
> der koordinerer dem, så skynd dig at melde til http://www.dmc-org.dk/
>
> Hvordan gik køreprøven ?? Jo, sig det nu....

Hej Bass Søren

Sjovt at se dig i et andet forum oss Jo tak køreprøven gik sku godt
Overhøringen endnu bedre, jeg snakkede bare da jeg først var blevet
spurgt om bremsere. Derefter fik jeg lige et spørgsmål angående kæden -
det var jo oss ganske nemt.

En off roader? Naaaaaaaaa - kæresten har en lille Suzusuki 185 som
da er meget sjov på grusveje, men ligefrem off road? Naaaaaaaa... så
hellere en sport eller touring maskine. Den jeg kommer til at køre på nu
her fra starten er kærestens anden cykel nemlig en katana 650'er - den
synes jeg faktisk godt om, men de laves jo ikke mere så jeg skal finde
noget andet. NU må vi se hvad jeg kommer på

Ja jeg skal gerne på et sving-kursus engang Men det bliver ikke lige
det det første - har sagt jobbet op og flytter tilbage til Jylland igen
Så meget for det "drømmejob"

Snakkes

/Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 14-06-04 09:53

"Anna" <notworking@mail.dk> wrote in message > det det første - har sagt
jobbet op og flytter tilbage til Jylland igen
> Så meget for det "drømmejob"
>
> Snakkes

Til stort lykke med det...
Der er altså også kørekurser i Jylland...
Sig til hvis der skal hentes i Tyskerland, Mads L, Mikkel og mig er
eksperter i hjemfragt...
Og man får sådan nogen gode snitschler dernede...
Søren

Fra : Anna

Dato : 14-06-04 18:41

> [...]

> eksperter i hjemfragt...
> Og man får sådan nogen gode snitschler dernede...

Ja jeg overvejer Tyskland, men ville gerne ud at køre ASAP Så leder
efter en god begynder cykel til max. 45,000 (ej off roader og min 500
ccm) - nu må vi se om jeg finder noget, eller om jeg i stedet skal
anlægge en længere tidshorisont og købe i Tyskland.

/Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Richard

Dato : 14-06-04 22:38

Anna wrote:

> [...]
> ccm) - nu må vi se om jeg finder noget, eller om jeg i stedet skal
> anlægge en længere tidshorisont og købe i Tyskland.

Det behøver nu ikke tage mere end et par dage, fra du har besluttet dig,
til du har plader på. Forudsat at du ikke har noget imod at satse nogle
timer - eller 1&#189; dag - på at tage det kombinerede told- og
registreringssyn på chancen - et af de steder, de accepterer det - og at
du straks derefter betaler depositum på toldkontor - hvor de indvilliger i
at finde det, mens du venter - og henter pladerne straks derefter

Men *sæfullelig* kan din drømme-mc jo allerede stå til salg herhjemme et
sted, og så er der jo ingen grund til at bruge et par dage ekstra på hente
den i udlandet...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK