Andorra - er det en tur værd?
Fra : schlafen

Dato : 10-06-04 17:04

Jeg skal til Sydfrankrig (nær den spanske grænse) til sommer - jeg overvejer
en tur til Andorra.

Er det turen værd, er der noget at se, købe etc....

Fra : sailor99

Dato : 10-06-04 19:33

Efter min mening er det evt. turen derop, som pga. landskabet er
interessant. Ellers er det een overfyldt plet med en masse butikker, der
sælger de samme ting til priser, som du også efterhånden kan finde andre
steder.

Jeg vil anbefale dig at bruge tiden på noget andet.

Mvh
Georg

Fra : Michael

Dato : 15-06-04 21:06

> Er det turen værd, er der noget at se, købe etc....

Jeg har lige været på ferie i det sydfranske (i Vernet-les-Bains og
omegn).
Vi kørte en del af ruten der går til Andorra og det er utroligt smukt.
Ang. at handle i Andorra: vi snakkede med nogle danskere som mente der
ikke var så meget at komme efter, og om søndagen er der vist MANGE folk.

Vi blev anbefalt at tage til Le Perthus (tror jeg det staves) som ligger
lige omkring den spanske grænse (ved hovedvejen fra Perpignan til
Barcelona).
Vi var dernede, og der var lidt at spare på nogle ting ( cigaretter,
spiritus, SANEX m.m.). Men hold øjnene åbne for der er meget forskel i
på prisen i de forskellige butikker.

Hvor i sydfrankrig skal du på ferie ?

MVH
Michael

Fra : Ejvind Munk Jensen

Dato : 16-06-04 21:58

> [...]
>
> Er det turen værd, er der noget at se, købe etc....
>

>Selvfølgelig skal du tage turen til Andorra - det er en fantastisk flot tur
(regn med en hel dag) Du kan med fordel købe elektronik, tobak, spiritus og
mærkevarer i tøj.m.v. Hvis du har tid, skal du køre ind til byen Andorra(ca.
20-25 km. fra grænsen. Der kan selvfølgelig også handles i
grænsebutikkerne. Man skal bare se sig for, for ALT kan sælges i Andorra.

Jeg har været der en 3-4 gange - et godt råd: medbring lidt varmt tøj,
idet du er højt oppe i bjergene - jeg har prøvet sommertøj og bare tæer(der
var kun 11 grader) Kører man ned i selve byen er temperaturen som regel
højere.

I staten Le Perthus er der ikke så stort et udvalg (mest tobak og spiritus)

Med venlig hilsen
Ejvind Munk

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-06-04 22:20

"Ejvind Munk Jensen" <emunk@vejen-net.dk> wrote in message

> I staten Le Perthus er der ikke så stort et udvalg (mest tobak og
spiritus)

Staten?

mvh
Preben