|
| Køreprøvenerver..... Fra : Anna |
Dato : 10-06-04 15:53 |
|
Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
"overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
hvor "onde" er de?
/Anna
--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)
| |
Thomas Jensen (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 10-06-04 15:55 |
|
Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
>
ved mig for 6 år siden var det:
"hvordan tjekker du en bremseskive ?"
"Mærker om der er en kant"
"Fint, vi kører"
det var det, så nok ikke så slemt
--
mvh
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Henrik Davidsen (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Davidsen |
Dato : 10-06-04 16:28 |
|
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
Da jeg sidste efterår (i Århus) skulle til køreprøve, blev jeg spurgt om jeg
ikke kunne fortælle lidt om bremserne - alt imens han stod og pillede ved
bremsegrebet. Jeg sagde at det højst måtte kunne trykkes så og så langt ind,
og at det ved yderligere pres ikke måtte synke mere. Og så sagde jeg at
grebet ikke måtte sidde løst - og så stoppede han mig og sagde at vi skulle
trille en tur. 10 min senere var vi tilbage, og kørekortet var i hus... en
meget meget kort køretur
--
/Sjang
Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438
| |
Martin Sørensen (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 10-06-04 16:30 |
|
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
Da jeg var til bilkøreprøve spurgte han overhovedet ikke om noget.
Da jeg var til mc-køreprøve sagde han at det kunne vi vente med til vi
var færdige med køreturen. Da vi så var færdige med at køre havde han
åbenbart glemt det, for han spurgte heller ikke om noget dér, jeg fik
bare kortet. Måske ligner jeg én der kender svarene, så han ikke
behøvede at spørge, men det ved jeg ikke.
Mine erfaringer kan du nok ikke bruge til forfærdeligt meget, men jeg
tvivler på at han begynder at krydsforhøre dig med teorien. Efter hvad
jeg har høre fra andre er det oftest kun et enkelt spørgsmål eller to.
Det de fokuserer mest på, er køreturen.
Men derfor er det da altid en god idé at have opfrisket alt mht.
inspektion af bremser, lejer osv. så man kan svare _hvis_ han spørger.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jes Vestervang (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-06-04 20:59 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
> Men derfor er det da altid en god idé at have opfrisket alt mht.
> inspektion af bremser, lejer osv. så man kan svare _hvis_ han spørger.
....og derudover er det jo også ganske relevant viden som mc'ist
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Martin Sørensen (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 10-06-04 22:19 |
|
>> Men derfor er det da altid en god idé at have opfrisket alt mht.
>> inspektion af bremser, lejer osv. så man kan svare _hvis_ han
>> spørger.
> ...og derudover er det jo også ganske relevant viden som mc'ist
Helt klart. Det er jo ikke for sjov at man lærer det.
Nogle har det lidt på samme måde med køreprøven. Når den er overstået,
glemmer de alt hvad de har lært og begynder at køre råddent. Det er jo
slet ikke meningen.
Jeg tror da stadig at jeg kunne svare på de fleste spørgsmål de kunne
finde på at stille, men folk der altid lader værkstedet skrue på sin MC
glemmer det nok hurtigt, og det kan jeg på en måde også godt forstå..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
René Hvid (10-06-2004)
| Kommentar Fra : René Hvid |
Dato : 10-06-04 17:01 |
|
"Anna" skrev
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
>
Da jeg tog mit for nogle år siden, blev der slet ikke spurt, vi kørte bare
en kort tur og så var det det.
Så jeg tror ikke du skal være nervøs.
HELD og LYKKE med det!!!!!!!! skal nok krydse fingre imorgen kl. 11
--
Rene Hvid (der frygter han snart skal til køre prøve igen..... de satans nye
fart regler)
Alias "Benneweis"
www.ulvenemc.dk
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=518
ICQ# 318658501
| |
dsadas (10-06-2004)
| Kommentar Fra : dsadas |
Dato : 10-06-04 17:27 |
|
"Anna" <notworking@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1gf6c4e.1hbbh5ke5p7ysN%notworking@mail.dk...
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
>
> /Anna
>
>
> --
> iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)
Hvis man bliver spurgt om f.eks bærende dele, så er det vigtig at man viser
fysisk at man kan tage fat om tingende. Det er mere hands-on en en teoretisk
lektion. Det samme gælder for bremser o.s.v. tag ved skidtet og hvis det på
den måde.
Jeg læste en bekendtgørelse om køreprøven til motorsagkyndige, der stod
noget med at en køreprøve ikke må bære præg af en teoretisk prøve men mere
det praktiske i at checke en cykel.
Jeg var for 4 uger siden til køreprøven oppe i bremsesystemet, da jeg var
ved at pille sædet af for at tjekke væsken i bag, sagde han dog stop. Og så
spurgte han om udstødningen. Jeg sparkede lidt til den (den var varm) og
sagde den skulle sidde fast og bevirke at cyklen ikke larmer mere end højst
nødvendig.
/tralala
| |
Anders Houmark (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 10-06-04 18:41 |
|
Anna wrote:
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
Hej Anna.. Der er intet at være urolig over for, jeg var oppe i mandags og
det gik strålende
Lige inden køreprøven havde jeg en køretime hvor vi brugte en del af tiden
på at gennemgå hele motorcyklen sådan jeg kunne besvare den motorsagkyndiges
spørgsmål.. Det var bare spørgsmål omkring bremser og styr.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Anna (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Anna |
Dato : 10-06-04 19:02 |
|
Anders Houmark <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:
> Anna wrote:
> > Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> > klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> > "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> > alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> > hvor "onde" er de?
>
> Hej Anna.. Der er intet at være urolig over for, jeg var oppe i mandags og
> det gik strålende
>
> Lige inden køreprøven havde jeg en køretime hvor vi brugte en del af tiden
> på at gennemgå hele motorcyklen sådan jeg kunne besvare den motorsagkyndiges
> spørgsmål.. Det var bare spørgsmål omkring bremser og styr.
Nej hvor er i søde allesammen Nu er jeg meget mere rolig. Jeg har
læst "køreklar" bogen og tror at jeg tilnærmelsesvis har styr på det
meste. Nu må vi se hvad der sker
Takker
Anna
--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)
| |
Esther (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Esther |
Dato : 10-06-04 19:32 |
|
Du ønskes også held og lykke herfra :)
--
Esther
***Yamaha XJ600S - når jeg har fået pappet ***
| |
dots (10-06-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 10-06-04 19:46 |
|
"Anna" <notworking@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1gf6ksj.16ighqweambcwN%notworking@mail.dk...
> Anders Houmark <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:
>
> > Anna wrote:
> > > Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> > > klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på...
Hej Anna.
Held og lykke, og det er slet ikke så slemt - da jeg tog kortet for ca 1½ år
siden, spurgte han også bare lidt til bremser'n. Min kørelærer og jeg havde
forinden været hele lektien igennem på tomandshånd, så der var ikke noget vi
IKKE havde snakket om. Det gav stor selvtillid/rolighed til "eksamen".
dots
| |
Charlotte petersson (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Charlotte petersson |
Dato : 10-06-04 21:19 |
|
ja jeg ved ikke, men jeg mener nu at vores sikkerheds foranstaltninger er
noget af det vigtigste (ja foruden køre teknik), det er stof vi bare SKAL
vide. At folks viden om dette ikke bliver tjekket grundigere fylder mig med
foruroligelse og til deles skræk. Jeg er dybt rystet.
Der er så mange faktorer der gør det farligt på vejene (læs : alle andre
trafikanter), at hvis man ikke kan tjekke det selv, ja så er man ilde stedt
Mange (måske lidt for pissimiske) hilsner
Charlotte (Der for det meste er en ansvarlig MCíst)
| |
Pelle F. S. Liljenda~ (11-06-2004)
| Kommentar Fra : Pelle F. S. Liljenda~ |
Dato : 11-06-04 09:41 |
|
Jeg synes bestemt ikke at du er pissimistisk i din udtalelser, da det er
vigtigt at man kender disse ting (og ikke kun den dag man tager kortet).
Faktisk synes jeg (selv jeg jeg nu ikke bliver populær af den grund) at man
skulle afholde kontrollerende-teori/køreprøver hvert 5-10 år for alle. En
ting er at vi skal vide disse ting når vi tager kortet men vi skal også vide
det hver eneste dag ude i trafiken (og der er trods alt en del der kører så
man ikke skulle tro det - der er selvfølgelig kun de andre <G>).
Pelle
"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40c8c246$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ja jeg ved ikke, men jeg mener nu at vores sikkerheds foranstaltninger er
> noget af det vigtigste (ja foruden køre teknik), det er stof vi bare SKAL
> vide. At folks viden om dette ikke bliver tjekket grundigere fylder mig
med
> foruroligelse og til deles skræk. Jeg er dybt rystet.
>
> Der er så mange faktorer der gør det farligt på vejene (læs : alle andre
> trafikanter), at hvis man ikke kan tjekke det selv, ja så er man ilde
stedt
>
> Mange (måske lidt for pissimiske) hilsner
>
> Charlotte (Der for det meste er en ansvarlig MCíst)
>
>
>
| |
Anna (11-06-2004)
| Kommentar Fra : Anna |
Dato : 11-06-04 16:32 |
|
Pelle F. S. Liljendal <pelle@liljendxaxl.dk(RemovetheX's)> wrote:
> Jeg synes bestemt ikke at du er pissimistisk i din udtalelser, da det er
> vigtigt at man kender disse ting (og ikke kun den dag man tager kortet).
> Faktisk synes jeg (selv jeg jeg nu ikke bliver populær af den grund) at man
> skulle afholde kontrollerende-teori/køreprøver hvert 5-10 år for alle. En
> ting er at vi skal vide disse ting når vi tager kortet men vi skal også vide
> det hver eneste dag ude i trafiken (og der er trods alt en del der kører så
> man ikke skulle tro det - der er selvfølgelig kun de andre <G>).
>
> Pelle
I har ret - når du nu holder sig til så elementære ting og ikke hvordan
motoren er bygget op. Jeg havde forventet at det var MEGET værre. Synes
at de spørgsmål der kom da jeg tog bilkørekort var meget sværre.
Og ... Jo tak køreprøven gik godt Overhøringen endnu bedre, jeg
snakkede bare da jeg først var blevet spurgt om bremsere. Derefter fik
jeg lige et spørgsmål angående kæden - det var jo oss ganske nemt.
Så jeg er GLAD i dag
Tak for hjælpen gutter og gutinder Så blev vi flere piger på listen
/Anna
--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)
| |
Tony Lorentzen (11-06-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 11-06-04 19:39 |
|
Anna wrote:
> Og ... Jo tak køreprøven gik godt Overhøringen endnu bedre, jeg
> snakkede bare da jeg først var blevet spurgt om bremsere. Derefter fik
> jeg lige et spørgsmål angående kæden - det var jo oss ganske nemt.
>
> Så jeg er GLAD i dag
Stort tillykke! Og kør nu forsigtigt...
> Tak for hjælpen gutter og gutinder Så blev vi flere piger på
> listen
Dejligt!
--
Tony
Kilofazer
| |
Esther (11-06-2004)
| Kommentar Fra : Esther |
Dato : 11-06-04 20:20 |
|
"Anna" <notworking@mail.dk> wrote in message
> Og ... Jo tak køreprøven gik godt Overhøringen endnu bedre, jeg
> snakkede bare da jeg først var blevet spurgt om bremsere. Derefter fik
> jeg lige et spørgsmål angående kæden - det var jo oss ganske nemt.
>
> Så jeg er GLAD i dag
>
> Tak for hjælpen gutter og gutinder Så blev vi flere piger på listen
>
>
> /Anna
Stort til lykke herfra :) Må jeg høre hvor du tog kortet? --
Esther
***Yamaha XJ600S - når jeg har fået pappet ***
| |
Torben Scheel (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-06-04 22:29 |
|
"Anna" <notworking@mail.dk> wrote in message
news:1gf6ksj.16ighqweambcwN%notworking@mail.dk...
>
> Nej hvor er i søde allesammen Nu er jeg meget mere rolig. Jeg har
> læst "køreklar" bogen og tror at jeg tilnærmelsesvis har styr på det
> meste. Nu må vi se hvad der sker
Gu er vi da søde! Men een ting der gør os ekstra søde er at du skriver under
med et pigenavn, og guderne skal vide at der ikke er for mange af jer
herinde eller ude på de tohjulede. Godt at se endnu en med interesse for
MC'er! Velkommen i fællesskabet, og husk at hilse (altså i de situationer du
er tryg ved det).
For at komme tilbage til topic, så kan jeg faktisk ikke huske hvad jeg blev
spurgt om - men jeg var ikke selv imponeret over mit svar, så meget kan jeg
huske. Men efter det og en lille rundtur i Søborg, så var kortet i hus. Det
er efterhånden 16 år siden *gys*
Jeg krydser fingre i morgen - held og lykke. Og husk at skrive hvordan det
gik.
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425
| |
Esther (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Esther |
Dato : 10-06-04 22:58 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:40c8d431$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Gu er vi da søde! Men een ting der gør os ekstra søde er at du skriver
under
> med et pigenavn, og guderne skal vide at der ikke er for mange af jer
> herinde eller ude på de tohjulede. Godt at se endnu en med interesse for
> MC'er!
Forhåbentlig bliver vi snart et par stykker mere, er i hvert fald 5-6 piger
på mit mchold foruden 2 mænd :)
Vi er allerede begyndt at snakke om at lave fællesture når vi har pappet i
hus - det glæder jeg mig til :)
--
Esther
***Yamaha XJ600S - når jeg har fået pappet ***
| |
Ukendt (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-04 20:50 |
|
Hej Anna,
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik
Lær de tal, som skal læres. Svar kort og præcist på de stilte spørgsmål og
undgå derved, at bevæge dig ud på et fagligt område, hvor du måske ikke kan
bunde.
> - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
Det tager ganske få sekunder. Da jeg tog bil-kørekort (1998) der blev jeg
udsat for lidt lygteteori. Til MC køreprøven, der fik jeg et par spørgsmål,
hvor jeg først skulle redegøre for antallet af bremser MC'en havde, hvordan
man undersøger dem og hvordan man sporer slør i kronrørslejerne (hvilket jeg
ikke skulle vise, men blot skulle forklare med hjælp fra min pegefinger).
> hvor "onde" er de?
Jeg syntes, at det virkede som ganske fin ting. Selvfølgelig skal der nok
terbes nogle ting, men man har en kærkommen lejlighed til, at få afløb på
neverne og møde den prøvesagkyndinge inden selve prøven starter. Men husk nu
på, at hverken din kørelærer eller den prøvesagkyndige er ude på, at knalde
dig.
Held og lykke!
Hilsen
Lars
| |
Sune (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 10-06-04 19:54 |
|
"Anna" <notworking@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1gf6c4e.1hbbh5ke5p7ysN%notworking@mail.dk...
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
Det varer gerne fra 0 til 5 minutter.
Tag det bare helt roligt. Det vigtigste for en motorsagkyndig er, at de kan
se, at du kører sikkert i trafikken.
Og bliv ikke nervøs, hvis du kommer lidt på glatis og ikke får svaret
rigtigt på alt. Blæs på det og vis, at du kan køre sikkert.
Hvor i landet skal du op ?
Held og lykke.
--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250
Kia Clarus 1.8, Peugeot 406 ST 2.0
| |
Seniorkonsulenten (10-06-2004)
| Kommentar Fra : Seniorkonsulenten |
Dato : 10-06-04 21:54 |
|
Jeg fik 2 spørgsmål, da jeg var oppe sidste år.
Hvordan tjekker man om udstødning er tæt (holder en hånd for, så vil motor
gå ud)
Lidt om kæden (der skal være en vis frigang og den skal være velsmurt)
Du klarer det helt sikkert.
Jens
http://www.dfmc.dk/?id=637
"Anna" <notworking@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1gf6c4e.1hbbh5ke5p7ysN%notworking@mail.dk...
> Så er den ved at være gal Køreprøven står for døren (i morgen
> klokken 11 faktisk) og jeg har lidt nerver på... Specielt mht.
> "overhøring af sikkerhedscheck"... mmmmmmm... ved sku ikk så meget om
> alt det teknik - Hvor lang tid plejer sådan en overhøring at vare og
> hvor "onde" er de?
>
> /Anna
>
>
> --
> iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)
| |
|
|