Array af en klasse
Fra : Michael

Dato : 20-12-00 14:31

Hvis jeg laver et array af min egen klasse (TGroupe) sådan her

myArray: array[0..9] of TGroupe;

skal jeg så lave en instans for hvert element jeg ønsker at smide i det,
eller er der en smartere måde at lave det på?

myArray[0] := TGroupe.create;
myArray[0].add('Something');

myArray[1] := TGroupe.create;
myArray[1].add('Something else');

/md

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-12-00 16:26

On Wed, 20 Dec 2000 14:30:31 +0100, "Michael"
<michael@danwebportal.com> wrote:

>Hvis jeg laver et array af min egen klasse (TGroupe) sådan her
>myArray: array[0..9] of TGroupe;

>skal jeg så lave en instans for hvert element jeg ønsker at smide i det,
>eller er der en smartere måde at lave det på?

Det smarteste jeg lige kan komme i tanke om, er

for I := 0 to 9 do
myArray[I] := TGroupe.Create;

> myArray[0].add('Something');
> myArray[1].add('Something else');

Ja, der gør du bare sådan.

Tilsvarende når de skal nedlægges:

for I := 0 to 9 do
myArray[I] := TGroupe.Free;

- Nicolai
--
Custom development of Novell & GroupWise extensions
Need overview of your employees calendar at once?