Skadet R6.
Fra : Annette Hansen

Dato : 10-06-04 12:50

Hej gruppe.
Jeg kigger på en R6 der har været skadet.
Den blev vist "smidt" med 75-100 km/t, ca. Ingen sammenstød.
Derfor, kun kåbe skader, udstødning færdig, og et motor dæksel revet itu.
MEN jeg frygter mere for stellet...
Kan det være slået skævt, eller fået grimme skader?
Jeg får den uden kåbe, men han har fået stellet pulver lakeret siden
uheldet...
Jeg spurgte om det var for at dække skader, men han siger at det kunne han
lige så godt da hele cyklen alligevel var skilt af, og han havde altid
ønsket sig et sort stel....
Jeg syntes ikke jeg kan mærke noget på styre egenskaberne, men jeg har
heller ikke presset den endnu.

Tror i der er sket skade på stellet???

Og hvordan kan man tjekke alderen på en R6 motor?
Bare så jeg ikke får en ældre motor i et nyere stel. Igen...

Hurtige svar bliver taget med i mine bønner da han skal have svar fredag...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-06-04 13:32

Annette Hansen wrote:

> Tror i der er sket skade på stellet???

Hvad med at have med som betingelse, at du skal have en skriftlig
dokumentation fra et autoriseret værksted om, at stellet ikke er slået
skævt? Du kan måske også lave en aftale med sælger om, at du selv kører den
til tjek hos et værksted, inden du smider pengene på bordet?

Om den er skæv eller ej er jo svært at sidde og gætte på her bag en skærm.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : MKS - 74

Dato : 10-06-04 13:47

On Thu, 10 Jun 2004 14:32:00 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>Om den er skæv eller ej er jo svært at sidde og gætte på her bag en skærm.

Næh, det er da nemt, jeg gætter på at den er vind og skæv......or
not...as it were .

Jeg siger som den psykotiske kodreng, la' købet afhænge af en
værkstedsudtalelse/udmåling hvis du er nervøs...Hvis du betaler for
udmålingen og lover et køb hvis den er okay, kan sælger umuligt ha'
noget imod det, hvis altså ikke...

--
-Michael
Faster - DVD (til salg) på:

Fra : Annette Hansen

Dato : 10-06-04 14:05

Quote:
> [...]
> værkstedsudtalelse/udmåling hvis du er nervøs...Hvis du betaler for
> udmålingen og lover et køb hvis den er okay, kan sælger umuligt ha'

Intet jeg hellere ville, men han har en anden køber linet op, én som er
mindre kritisk med den slags...
Da min kæreste smed sin forrige år, kurede han -langt-, og havde nøjagtig
de samme skader som denne...
Der skete intet med stellet, og den havde godt af nye kåbe stykker
Men det var på en større Suzuki, hvem ved hvad der er sket med en lille
skrøbelig R6´er...
Jeg snakker med ham om det, men er der slet ingen der har erfaringer med
smide-skader?
Wow, jeg snakker med de bedste kørere i DK

Fra : Palle

Dato : 10-06-04 14:19

Jeg købte engang en Yamaha ThunderAce, som havde været lagt ned. Jeg gad
ikke engang tjekke den, selvom den havde en bule i rammen.
Moderne mc'ere er så stabile og konstrueret så godt, at hjulene nærmest
skal vrides modsat før der sker noget, og så er det normalt forgaflen det
går ud over.
Husk, at stellet ikke er ret stort på sådan en moderne bandit (nej, ikke
suzuki, bare et udtryk).... Hvis stellet har slået sig, så er motoren
sikkert revnet et-eller-andet sted

Palle - Daytona

Fra : MKS - 74

Dato : 10-06-04 14:45

On Thu, 10 Jun 2004 13:19:06 +0000 (UTC),
hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) wrote:

>Moderne mc'ere er så stabile og konstrueret så godt, at hjulene nærmest
>skal vrides modsat før der sker noget, og så er det normalt forgaflen det
>går ud over.

Pas på med den slags udtalelser, jeg kender en R6 af de tidlige
årgange der flækkede ved kronrøret i et lowspeed-crash...

>Husk, at stellet ikke er ret stort på sådan en moderne bandit (nej, ikke
>suzuki, bare et udtryk).... Hvis stellet har slået sig, så er motoren
>sikkert revnet et-eller-andet sted

Det behøver ikke være skævt men kan være flækket/revnet hvilket
malingen _kan_ skjule - igen jeg vil anse det for mindre sandsynligt
men kategorisk skal man nok ikke afvise det

--
-Michael
Faster - DVD (til salg) på:

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 10-06-04 18:57

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> Pas på med den slags udtalelser, jeg kender en R6 af de tidlige
> årgange der flækkede ved kronrøret i et lowspeed-crash...

Jeg kender en der har hørt om en SV650 der blev skæv af at vælte ned på sin
frameslider. Under parkering!
Lyder vildt, men så alligevel: Den er jo faldet længere end hvis den var
lowsided, og uden baghjulets gyrovirkning til at holde igen (sorry, der
skulle bare stå noget teknisk).

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : MKS - 74

Dato : 10-06-04 14:38

On Thu, 10 Jun 2004 15:04:45 +0200, "Annette Hansen"
<annettegh@jubiipost.dk> wrote:

> Intet jeg hellere ville, men han har en anden køber linet op, én som er
>mindre kritisk med den slags...

Og så er det du må gøre op med dig selv, hvad der betyder mest
sikkerhed og hvor meget du vil betale for det...med risikoen for at du
må ud at lede igen eller at løbe en relativt beskeden (IMO) risiko og
tro på hans ord og din egen fornemmelse.

> Da min kæreste smed sin forrige år, kurede han -langt-, og havde nøjagtig
>de samme skader som denne...

Og jeg har ejet en Aprilia RS250 der kurede, tiltede, brændte og en
masse andet et antal gange uden at rammen blev skæv af det, andre
gange har folk på det nærmeste væltet fra stilstand og det var
nok..ganske enkelt umuligt at sige

> Der skete intet med stellet, og den havde godt af nye kåbe stykker
> Men det var på en større Suzuki, hvem ved hvad der er sket med en lille
>skrøbelig R6´er..

Har intet at sige, umiddelbart vil jeg sige at risikoen for at rammen
er skæv eller at malingen skjuler revner er meget mindre end for at
den ikke er, men noget der bare minder om en garanti...nope...
..
> Jeg snakker med ham om det, men er der slet ingen der har erfaringer med
>smide-skader?

Ork jow masser, spørgsmålet er bare hvad du kan bruge det til...

--
-Michael
Faster - DVD (til salg) på:

Fra : Annette Hansen

Dato : 10-06-04 17:20

> [...]
> masse andet et antal gange uden at rammen blev skæv af det, andre
> gange har folk på det nærmeste væltet fra stilstand og det var

Selvfølgelig, MEN det kunne være nogen havde erfaring med det problem på
R6.

> Har intet at sige, umiddelbart vil jeg sige at risikoen for at rammen
> er skæv eller at malingen skjuler revner er meget mindre end for at
> den ikke er, men noget der bare minder om en garanti...nope...

Nej, men jeg snakker med ham. Håber da han er rimelig.

> Ork jow masser, spørgsmålet er bare hvad du kan bruge det til...

Lige præcis det her! At få bare lidt svar, og en smule ro i sindet... Har
ikke lyst til at den smider forgaflen første gang jeg sætter den ned hårdt.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-06-04 21:09

"Annette Hansen" <annettegh@jubiipost.dk> writes:

> [...]
> ikke lyst til at den smider forgaflen første gang jeg sætter den ned hårdt.

HVis cykelen kun er lowsidet, er der lille risiko for at stellet er
slået skævt. Min gamle-gamle ThunderCat gik sidelængs efter en tur i
en sandkasse, og der knækkede stellet i svejsningen mellem hovedstel
og bagstellet. Min R6-tracktool startede livet som en
alm. indregistreret R6'er i Danmark, indtil ejeren klippede et
vejskilt med bagenden. Så var den pludselig totalskadet. Den har
fået ny forgaffel, gaffelbro, samt bagstel, og så kører sgisme helt
fint, selv med 240km/t ned af Anderstorp's langside.

Jeg ville nok tro på det, måske efter at have kørt en tur hvor jeg
prøver at slippe styret og mærke om den kan styres med vægtforskydning.

--Kai

Fra : F.Sander

Dato : 10-06-04 19:42

Jeg har fået pulver lakkert stel+bagsvinger ( sammen med ca.5-6 andre ) og
jeg vil sige lakken skjuler ikke noget.. dvs. er der noget 'lusk' så er det
der også bagefter- bare sort

FS-

Fra : Carl Dragert

Dato : 10-06-04 20:01

Annette Hansen wrote:
> [...]
> Derfor, kun kåbe skader, udstødning færdig, og et motor dæksel revet
> itu. MEN jeg frygter mere for stellet...

Jeg har læst alle svarene til nu, og er enig i synspunkterne. Men tag en
anden synsvinkel på dit "skal / skal ikke".

Der kommer altid et nyt tilbud, som er fair for både køber og sælger, du
skal blot vente lidt længere.
Hvis en handel er ensidigt til fordel for dig, er der ofte problemer hos
sælger eller med det solgte.
Mange fejlkøb sker fordi "der er en anden køber som står på spring"
Stå aldrig med julelys i øjnene, så bliver du lidt blind for evt. mangler.
Er en skadet R6 uden kåbe også DIN drømmecykel?

Noget helt andet er - din nuværende tvivl vil ikke forsvinde efter købet, du
vil i lang tid fremover være opmærksom på om der er noget galt, og det kan
tage lidt af glæden over en ellers fremragende cykel.

p.s. alt dette er jo nemt nok for mig at skrive noget andet er at
handle fornuftigt.

(rigtige mænd - og quinder - køber køretøjer med hjertet, og bruger hjernen
til at forklarer at det var et fornuftigt køb)

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Hekto

Dato : 10-06-04 23:11

Annette Hansen wrote:

> [...]
> ønsket sig et sort stel....
> Jeg syntes ikke jeg kan mærke noget på styre egenskaberne, men jeg har

Trækker den til en af siderne når du bremser eller kører uden hænder?

Læg en 'retteskinne' (kan bare være et bræt) op til for og baghjul, og
se om den 'skræver'.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Moi Self

Dato : 10-06-04 23:40

Hm. Jeg skal lige prøve trickene med "rettebræt", og køre uden hænder i
morgen.
Og jeg VED der er en anden køber, fordi han var med sidste gang jeg så på
den...

Tror sælger er reel nok, men når man smider 125.000 er man vel altid bare
lidt forsigtig.
Eller er det kun os fattige?
Hm, jeg får at se i morgen... Så må vi håbe natten og arbejds dagen går
schnell forbi.

Tak for de mange indput, og gode råd, altid rart med et andet syn på sagen!

Fra : Hekto

Dato : 10-06-04 23:47

Moi Self wrote:

> Tror sælger er reel nok, men når man smider 125.000 er man vel altid bare
> lidt forsigtig.
> Eller er det kun os fattige?
Ja! Når man har arbejdet for pengene, ved man hvad de er værd!

--
/Hekto ... de nok også ville være MEGET forsigtig, hvis jeg havde
125.000 at smide efer sådan een!