Manglende billede på TV-out efter køb af S~
Fra : Niels

Dato : 10-06-04 12:15

Intro:
====
Hej gruppe!
Jeg står med et vanskeligt problem, som sikkert kun kan løses af nogen, der
virkelig ved, hvad de har med at gøre. Håber en af jer kan hjælpe!

Info:
======
- Jeg har købt et sæt til trådløs audiovideo-overføring (AV) hos Aldi, som
bruges til trådløst at sende lyd og billede fra min PC til mit TV.
- Senderen i A/V-sættet skal modtage signal enten fra en composite indgang
eller via en scartstik. Mit AIT-grafikkort har kun S-video-udgang.

Er forsøgt:
========
- Derfor har jeg brugt en scart-"omformer", der kan tage imod S-video (den
jeg brugte til at slutte S-video direkte til Tv'et med kabel tidligere), så
jeg på den måde kan slutte tv-out til senderens scart-stik. Det giver et
billede i sort-hvid.
Forklaringen skulle eftersigende være, at AV-senderen kun kan tage imod
composite-signal (eller sende composite videre).

- Derfor har jeg købt en S-video-->Composite-adapter (som den her:
"S-video/composite adapter for Hollywood MPEG2 cards etc."
http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=infobox&varenr=800107#448)
Det medfører blot, at det slet ikke kommer noget brugbart frem til TV'et -
skærmen viser bare sort, og man kan heller ike høre lyden. Der er dog lidt
flimmer på skærmen, hvor man godt kan skimte billedet fra PC'en. Jeg har
forsøgt med lav opløsning (800x600) og 50-60 Hz.

Spørgsmål:
========
- Hvad kan grunden til det manglende billede være?
- Hvad kan jeg gøre ved det?
o Eftersom der jo kommer billede (men S/H) når jeg bruger scart-tricket:
Vil problemet kunne løses med ENDNU en investering - nemlig et
s-video-->s-video-colorfix.-kabel som det her:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=780044

Slut:
===
Tak på forhånd, hvis der skulle være en rigtig ekspert i blandt os!
VH Sørensen