Rejseforsikring USA
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 10-06-04 08:55

Hej,

Er der mon nogen der kender et godt sted til Rejseforsikringer udover de
gængse (Europæiske, Gouda)?

Vi skal tre uger til USA, og må hellere ha' orden i sagerne

På forhånd tak

Mikkel Lautrup

Fra : Morten

Dato : 10-06-04 09:07

">

http://www.1worldinsurance.com/USplus6Main.htm

Fra : chr

Dato : 10-06-04 11:29

"Mikkel Lautrup" <tatjingJeghaderspam@sol.dk> wrote in message
> [...]
> gængse (Europæiske, Gouda)?
>
> Vi skal tre uger til USA, og må hellere ha' orden i sagerne

Du da et par optioner du kan gøre derovre...

1. Glemme forsikring,-komme tilskade,-staten vil have din famile stiller
kaution,-ellers kan du råde op...

2. Være terrorist,lave noget kriminelt,-staten vil gøre alt for du kommer
hjem!, måske enddag med forsvarets VIP fly hjem.

3. købe en forsikring gennem www.gosafe.dk

Chr.

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 10-06-04 12:52

chr wrote:
> [...]
>
> 2. Være terrorist,lave noget kriminelt,-staten vil gøre alt for du kommer
> hjem!, måske enddag med forsvarets VIP fly hjem.

Umiddelbart lyder option 3 mest fornuftig...

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-06-04 15:28

> Er der mon nogen der kender et godt sted til Rejseforsikringer udover de
> gængse (Europæiske, Gouda)?
>
> Vi skal tre uger til USA, og må hellere ha' orden i sagerne

Vedr. forsikringer - der er billigere løsninger end de to du nævner. Ved
Gouda kan du fravælge bagagedækningen og forsinket fremmøde. Det sparer du
en del på. Begge selskaber nævner ofte deres dyreste forsikringer første
gang man spørger. Gouda er dermed ofte lige så billig som de billigste
selskaber.

Når det er sagt, så er der ofte også forskelle på dækningen. Personligt har
jeg bemærket, at mange selskaber ikke dækker kroniske lidelser. Det kan være
alt fra høfeber til gigt. Visse selskaber har ikke en toll-free linie, dvs.
du skal betale når du ringer hjem i tilfælde af uheld.

Jeg har undersøgt mulighederne flere gange, og er hver gang endt på Gouda
(europæiske på USA da vi vælger superdækningen og så er Europæiske lige så
billige).

Mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Jörgen

Dato : 11-06-04 08:32

Hej, Jag vet inte hur Ni har det i Danmark men för min del har jag tecknat
en reseförsäkring genom mitt allmindlige (försök till danska)
försäkringsbolag (If) där jag har andra försäkringar (hus bilar mm.) för en
låg summa får man en försäkring som gäller på obegränsat antal resor/år.

M.v.h. Jörgen

Fra : LD

Dato : 13-06-04 20:49

> [...]
en
> låg summa får man en försäkring som gäller på obegränsat antal resor/år.

Men du har också 45 dagars resetäckning på din hemförsäkring från IF?
Når du så köper din reseförsäkring er det bara en billig förlängning av de
första 45 dagar?

I Danmark är det inte vanligt at have resetäckning på sin hemförsäkring,
bara et par bolag har det, så danskarna må ut och se hvem som har den
billigste försäkring och bedste täckning - men klart kan det bliva billigere
når du har flera försäkringer i samma bolag

Fra : LD

Dato : 13-06-04 20:48

> Er der mon nogen der kender et godt sted til Rejseforsikringer udover de
> gængse (Europæiske, Gouda)?
>
> Vi skal tre uger til USA, og må hellere ha' orden i sagerne

Har du prøvet at snakke med det selskab hvor du har resten af dine
forsikringer?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-06-04 21:20

Mikkel Lautrup <tatjingJeghaderspam@sol.dk> skrev....

> Er der mon nogen der kender et godt sted til Rejseforsikringer
> udover de gængse (Europæiske, Gouda)?

Det er værd at tjekke om der måske er noget indbygget i f.eks. dine
creditcards....

--
Kent Oldhøj