Opråb til Scooterfolket
Fra : K

Dato : 09-06-04 23:13

Jeg pakker mine sager og flytter over i nyhedsgruppen "alt.scooter", af
respekt for at denne gruppe kun bør forbeholdes MC' stof, håber at andre
Scooterister flytter med

Håber med tiden at kunne få oprettet en dansk nyhedsgruppe, generelt for
Scootere

PS: jeg vil naturligvis fortsat følge med her i gruppen alligevel ....vi
seeez !

--
V.H K

Fra : Anders Thorup

Dato : 10-06-04 06:45

K wrote:
> [...]
> for Scootere
>
> PS: jeg vil naturligvis fortsat følge med her i gruppen alligevel

Så længe du har stor nummerplade på, er du da yderst velkommen til at snakke
om scooter herinde.

Vi har da også allerede haft en del "hardcore" scooter-kører Anders Majland
f.eks. har så vidt jeg husker kært på en Aprilia Leonardo 150 igennem
længere tid!!.

Men det kan selvfølgelig være at du vil få mere feedback i alt.scooter

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : K

Dato : 10-06-04 07:52

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe du har stor nummerplade på, er du da yderst velkommen til at
snakke
> om scooter herinde.

Jo tak

> Vi har da også allerede haft en del "hardcore" scooter-kører Anders
Majland
> f.eks. har så vidt jeg husker kært på en Aprilia Leonardo 150 igennem
> længere tid!!.

Ja, Hr. Majland er et godt eksempel på det

> Men det kan selvfølgelig være at du vil få mere feedback i alt.scooter

Ja det tror jeg på

Det er mere et forsøg på at holde snot fra skæg, jeg irriteres selv over når
der figurerer emner som ikke har noget med det som grupperne er oprettet til
( det er heldigvis ikke et problem i denne gruppe )

Det ville nu være fedt med en dansk gruppe "dk.fritid.scooter" ....hvordan
får man egentlig oprettet en ny gruppe ....nogen der ved det ?

Fra : MKS - 74

Dato : 10-06-04 07:57

http://www.usenet.dk/otd/

--
-Michael
Faster - DVD (til salg) på:

Fra : K

Dato : 10-06-04 08:56

Hej

Har sendt nedenstående til Usenet, så er det spændende om de giver accept på
ansøgningen !

1. Emne: Scooter

2. Beskrivelse: Stof der er relateret til MC-scootere og EU45-scootere

3. Fundats: Generel diskussion omhandlende Scootere

4. Begrundelse: Der har længe været mangel på en seperat Scootergruppe, det
være sig både MC-scootere og EU45-scootere, disse er malplaceret i eks.
dk.fritid.knallert og dk.fritid.motorcykel, derfor er det på tide med en ny
gruppe kun for disse køretøjer, som faktisk udgør en stor skare af folk.
Hvorfor bruger vi ikke alt.scooter ? svaret er at det gør vi, men det er en
engelsksproget gruppe !

5. Eksisterende trafik: dk.fritid.knallert, dk.fritid.motorcykel og
alt.scooter

6. Forslag til navn(e): dk.fritid.scooter

7. Moderering: nej

8. Forslagsstiller: John Kramme johnkramme@stofanet.dk

9. Debatperiode: 11-06-04 - 11-06-07

Fra : anders majland

Dato : 10-06-04 09:42

> Ja, Hr. Majland er et godt eksempel på det

Og er her stadig - dog er det noget siden scooteren har været ude at
køre men den har stadig den store nummerplade på

Har fulgt den og der er ikke meget at hente - Kig istedet på nogle af de
mange yahoo grupper og lign. Der er stor forskel på maxiscooter
grupperne og hardcore 2takts tuning - men mange kvalificerede indlæg.

> Det er mere et forsøg på at holde snot fra skæg, jeg irriteres selv
> over når der figurerer emner som ikke har noget med det som grupperne
> er oprettet til ( det er heldigvis ikke et problem i denne gruppe )

Jeg synes meget godt om opdelingen i *.knallert og *.motorcykel. Der er
i det mindste en psykoligisk forskel i størrelsen af nummerpladen og jeg
finder at jeg som fører af en 150ccm med stor nummerplade har mere
tilfælles med motorcyklister end med knallertkørere.

Måske den otd bare skulle gå ud på at at omdøbe *.knallert til
*.knallert+scooter

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : K

Dato : 10-06-04 10:20

meddelelse

> [...]
> tilfælles med motorcyklister end med knallertkørere.
>
> Måske den otd bare skulle gå ud på at at omdøbe *.knallert til

hej Anders

Nu må vi ikke glemme de mange stakler der kører EU45'ere, ikke nok med at de
ikke er vellidt i trafikken så har de heller ingen tildelt nyhedsgruppe,
derfor håber jeg på at Usenet godkender en forhåbentlig kommende gruppe ved
navn dk.fritid.scooter, så både EU45 og MC-scooter ejere har en gruppe for
sig selv

Fra : anders majland

Dato : 10-06-04 11:53

> Nu må vi ikke glemme de mange stakler der kører EU45'ere, ikke nok
> med at de ikke er vellidt i trafikken så har de heller ingen tildelt
> nyhedsgruppe

Det har de da - den hedder dk.fritid.knallert. Den er både for ikke
registreringspligtige knallerter og for registreringspligtige
knallerter.

Jeg finder også større lighed mellem en 50ccm 30'er og en 45'er end med
en 70+ccm "mc-scooter" indregisteret som motorcykel.

fut dk.admin

Fra : Esther

Dato : 10-06-04 19:16

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40c83df4$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...

> Det har de da - den hedder dk.fritid.knallert. Den er både for ikke
> registreringspligtige knallerter og for registreringspligtige
> knallerter.

__

Føler mig nu ikke som en stakkel, selvom jeg til tider er temmelig forhadt i
trafikken, fordi jeg for det meste kører som jeg skal i følge Færdselsloven,
nemlig midt på vognbanen :) Den lov er der rigtig mange bilister, der ikke
kender :)

Alt andet lige, har jeg nu altid fundet debatten i dk.fritid.motorcykel mere
interessant end i dk.fritid.knallert - men det hænger sikkert også sammen
med at jeg - forhåbentlig inden august (der er VILD trængsel for at komme
til teori- og køreprøve pt. SUK) kommer til at tilhøre den gruppe af
trafikanter, jeg allerhelst vil tilhøre ))) - så har ikke haft et behov
for en decideret scooter-nyhedsgruppe.
--
Esther

***Yamaha XJ600S - når jeg har fået pappet ***

Fra : K

Dato : 10-06-04 20:45

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til teori- og køreprøve pt. SUK) kommer til at tilhøre den gruppe af
> trafikanter, jeg allerhelst vil tilhøre ))) - så har ikke haft et

Lidt ærgeligt så er der sikkert ikke en stemme fra dig, men det ville der
måske have været hvis ikke du stod for at skulle til at køre mc !

Fra : Esther

Dato : 10-06-04 22:51

"K" <krammeFJERNSTOREBOGSTAVER@tiscali.dk> wrote in message

> Lidt ærgeligt så er der sikkert ikke en stemme fra dig, men det ville der
> måske have været hvis ikke du stod for at skulle til at køre mc !

Åhr, du kan godt få en stemme fra mig, er da tilmeldt knallert.dk lige nu og
følger med derinde :) Desuden beholder jeg min 45'er - den er alt andet lige
mere praktisk når man skal handle :)

Fra : K

Dato : 11-06-04 00:11

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Åhr, du kan godt få en stemme fra mig, er da tilmeldt knallert.dk lige nu
og
> følger med derinde :)

Herligt du er en skat

>Desuden beholder jeg min 45'er - den er alt andet lige
> mere praktisk når man skal handle :)

God ide, 45'eren er god til indkøb og vinterkørsel og MC'en er god til
sommerkørsel, den praksis har jeg selv gjort i flere år !

Fra : anders majland

Dato : 11-06-04 06:20

> God ide, 45'eren er god til indkøb og vinterkørsel og MC'en er god til
> sommerkørsel, den praksis har jeg selv gjort i flere år !

En 45'er er kun god til lokal transport i bymæssig bebyggelse -
ihvertfald så længe den er lovlig. En hårdt pumpet 70ccm er jo i
princippet nærmest en ikke indregisteret motorcykel - omend en lille af
slagsen. Yamaha har i en periode solgt en 90ccm mc-scooter og der er
også en del på 100-125ccm at vælge imellem ...
(Jeg har også kørt øv'ert i 1,5 år inden jeg så lyset og fik taget mc
kort og købt leonardoen)

En motorcykel er nu stadig bedre end en knallert om vinteren ... Og
manuelt gear er kun en fordel over kilremstrækket når det er glat.

Jeg vil gerne stemme for en ny navngivning af *.knallert men kan ikke se
hvad vi skal med 3 grupper. *.knallert og *.motorcykel svarer jo også
til lovgivningens opdeling.

Fra : N/A

Dato : 10-06-04 08:55

Fra : MKS - 74

Dato : 10-06-04 08:55

On Thu, 10 Jun 2004 09:51:54 +0200, "K" <_K@stofanet.dk> wrote:

>Hej
>
>Har sendt nedenstående til Usenet, så er det spændene om de giver accept

Til Usenet ?? Det var ellers lidt af en opgave....håber du har nøjes
med dk.admin

>9. Debatperiode: 11-06-04 - 11-06-07

Wauv - 3 år, du er en tålmodig mand ....

Fra : K

Dato : 10-06-04 08:58

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Wauv - 3 år, du er en tålmodig mand ....

Ja sgu ...hehehe

Fra : K

Dato : 10-06-04 09:05

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Til Usenet ?? Det var ellers lidt af en opgave....håber du har nøjes
> med dk.admin

Hmm, adressen er styregruppen@usenet.dk og ja, det er vel administratorerne
gætter jeg på.

håber at jeg har gjort det rigtigt

Fra : MKS - 74

Dato : 10-06-04 09:13

On Thu, 10 Jun 2004 10:05:20 +0200, "K" <johnkramme@stofanet.dk>
wrote:

>håber at jeg har gjort det rigtigt

Ikke helt - Du skal _starte_ med at sende det (OTD) til NG'en
news:dk.admin og samtidig gøre opmærksom på at der nu foregår en debat
her i de grupper du mener det kan have relevans for. Når diskussionen
så er færdig sender du det endelige forslag med de rettelser der nu
måtte være til styregruppen, men det er altsammen beskrevet i det link
jeg gav...

Fra : K

Dato : 10-06-04 09:26

> [...]

> så er færdig sender du det endelige forslag med de rettelser der nu
> måtte være til styregruppen, men det er altsammen beskrevet i det link

Arghh newbee ....

tak for hjælpen Michael, det er nu smidt ind i dk.admin

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-06-04 23:44

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> [ OTD ], men det er altsammen beskrevet i det link jeg gav...

Det kunne jeg så ikke lige finde i denne tråd, måske min fejl (?), men
linket omhandlende at skrive en OTD er i hvert fald
<http://usenet.dk/otd/>. Så kan s(t)yregruppen altid læse med ovre i

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 11-06-04 00:11

On Fri, 11 Jun 2004 00:44:05 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det kunne jeg så ikke lige finde i denne tråd, måske min fejl (?), men
>linket omhandlende at skrive en OTD er i hvert fald
><http://usenet.dk/otd/>.

Samme link gav jeg i :

--
-Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-06-04 01:06

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Samme link gav jeg i :

Ohhh, anden tråd, som jeg "kom til" at springe over på grund af
subject.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*