Motorer "skraldrer" lidt på Kawasaki?????
Fra : Lars Andersen

Dato : 09-06-04 22:41

Hejsa

Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye model). Har
lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad jeg kunne se ned i
topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den store justering og var
sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke problemet ligger ved ventiler
mv. Problemet er, at motor "skraldrer" lidt når den går imellem tomgang og
op til rimeligt præcist 3000 omdr/min. Jeg har hørt at tomgangsjustering går
til ca 3000 omdr./min, med er det så bare en justering af blanding mv der
skal til??? Det lyder ikke specielt farligt, men blot som en motor der har
lidt tændingsbanken. Den har ikke lyden, hvis jeg motorbremser, men ellers
er lyden der i tomgang og ved alm. kørsel....

Nogen der kan give nogen gode ideer inden jeg kører direkte på værkstedet og
pengene bare ruller :-/

Mvh Lars, Aalborg

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 10-06-04 05:55

Lars Andersen skrev i meddelelsen

> Nogen der kan give nogen gode ideer inden jeg kører direkte på
> værkstedet og pengene bare ruller :-/

Kan det ikke være din knastkæde der skal strammes ?

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-06-04 08:45

"Lars Andersen" <larsea@NOSPAMstofanet.dk> writes:

> [...]
> problemet ligger ved ventiler mv. Problemet er, at motor "skraldrer"
> lidt når den går imellem tomgang og op til rimeligt præcist 3000

Min ZX-R motor gør nøjagtig det samme. Det forsvinder så bare ved
3500 rpm.

Vi havde den også lukket op og konstaterede at der var en enkelt ventil
der skulle stilles. Derefter blev lyden peget ud til at komme fra
knastkæden.

Jeg fik beskeden om at ignorere det og leve med det - 'sådan siger
Skraldesakier jo' Raslen er mest markant når motoren er kold.
Nu vil jeg ikke ubetinget råde dig til at ignorere det indtil næste
gang motoren alligevel skal åbnes, men det behøver ikke være så
farligt.

Din GPZ skulle vel ikke tilfældigvis være grøn? Så er det nemlig dig
jeg har kørt bagefter de sidste par morgener

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Annette Hansen

Dato : 10-06-04 17:34

Det gør Kawaskidtstakier vist nok...
Min kørestes ZX9-R gjorde det også.
Det var knast kæden.
Den var på værksted for at få lavet en del motor arbejde alligevel, og de
tjekkede det.
Det var knast kæde, strammeren er originalt ikke for god.
Han gad ikke gøre noget ved det, og den kørte upåklageligt, lige indtil
salg.
MEN dit kan jo godt være noget andet...
Få lige en mc mekaniker til at kigge på det, og spørg ét sted mere, hvis
han vil have en formue for det.

Fra : Armand

Dato : 10-06-04 22:05

Lars Andersen <larsea@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en

> [...]
> lidt tændingsbanken. Den har ikke lyden, hvis jeg motorbremser, men ellers
> er lyden der i tomgang og ved alm. kørsel....

Først og fremmest, så ér det jo en klappersaki!
Dernæst (uden at jeg skal påstå at dét er en typefejl og kun fordi jeg
personligt har oplevet det!): Prøv at skrue oliepåfyldnings-proppen af og
(med slukket motor!!) stikke en finger ned igennem hullet hvorved du vil
kunne røre ved primærkæden (der vist ligger så "frit" at den kan ses i
åbningen). Med fingeren under primærkæden og så langt fremme som man kan nå,
må man ikke kunne fornemme at den er særskilt løst, og slet ikke at den er
så løs at man kan trykke den op imod indersiden af koblingsdækslet

Ganske enkelt, så ryg bare på og "gi' den fingeren" :-|

--
Armand

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-06-04 07:20

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Ganske enkelt, så ryg bare på og "gi' den fingeren" :-|

Det er sådan lidt perverst...

Men fingeren i hullet var et af diagnoseværktøjerne da "min" raslelyd
blev erklæret harmløs.