Lige et ? vedr. køb af spiritus og cigare~
Fra : peter

Dato : 09-06-04 19:26

Hvordan er prisniveau'et i tyrkiet, vedr cigaretter, spiritus & parfume?

og kan man i det hele taget købe spiritus? (muslimsk land!)
eller kan det bedre betale sig at bestille til tax-free i flyet?
(Tjæreborg/mytravel)

Peter

Fra : Morten

Dato : 09-06-04 19:54

> [...]
>
> og kan man i det hele taget købe spiritus? (muslimsk land!)
> eller kan det bedre betale sig at bestille til tax-free i flyet?

Jeg har lige været i Antalaya Lufthavn, købte 1liter Whisky for 8 Euro

Fra : Kasper Larsen

Dato : 09-06-04 21:44

"peter" <peternt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og kan man i det hele taget købe spiritus? (muslimsk land!)
> eller kan det bedre betale sig at bestille til tax-free i flyet?

Hvis du kan undvære de danske smøgmærker er smøgerne meget billige i
Tyrkiet, billigere end på flyveren. Sidste år var vi i Cesme og
supermarkederne havde øl og vin ( sprit kiggede jeg ikke efter ). Ølmærket
Efes er glimrende og prisen var ca. 5 kr for en ½ liter Efes ( samme pris
som for en sodavand!! ), og det her er altså restaurantpriser. Den
mandellikør de ofte serverede koster omkring 25 kr for en halv liter.
Parfume var ikke specielt billig.
God tur.

Kasper

Fra : Anja Nielsen

Dato : 09-06-04 22:11

Hvordan er prisniveau'et i tyrkiet, vedr cigaretter, spiritus & parfume?
> Hvis I vil have spiritus at drikke i selve Tyrkiet, og I ikke vil nøjes
med lokale mærker, skal det købes i lufthavnen eller i Flyet på vej derne.
Er det til at tage med hjem, skal I købe det i lufthavnen i Tyrkiet.
og kan man i det hele taget købe spiritus? (muslimsk land!)
Man kan godt købe spiritus, men det er som oftest brygget på licens, og
medmindre I vil have Raki eller lign. er det billigere i Lufthavnen i
Tyrkiet.
> eller kan det bedre betale sig at bestille til tax-free i flyet?
Nej, ikke medmindre I vil have det med til Tyrkiet.

God tur.