til le mans i frankrig???
Fra : bj

Dato : 09-06-04 19:20

Hvilken vej skal jeg køre, er der nogen steder jeg kan søge? Antal km osv.

bj

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-06-04 20:17

bj wrote:

> Hvilken vej skal jeg køre, er der nogen steder jeg kan søge? Antal km osv.
>
> bj

Den "normale vej" vil sikkert være sydpå i Tyskland, og stik vest gennem
det sydlige Belgien, derefter mod Paris osv.
Hvor langt du skal ned i Tyskland husker jeg ikke.!
Jeg kan anbefale betalingsmotorvejene.

Det tager ca. 7-8 timer fra Kruså til du er 100km nord for Paris. Såvidt
jeg husker.

En anden gang har jeg kørt forbi Køln, mod vest gennem Luxemburg, og
brugte god tid på "småveje" at komme derover.
(I Luxemburg havde de iøvrigt billig benzin. Jeg ved ikke om det stadig
gælder)

Søg på nettet for at finde kort. Såvidt jeg ved har Shell's hjemmeside
et kort.

Eller kig her:
http://www.autosport.com/newrlm/whereislemans/index.asp

En tur til Le Mans er ikke nogen større videnskab.!
Køb et kort over Europa, og find ud af hvordan du kommer til Paris.

Mvh. Jørgen

Fra : bj

Dato : 09-06-04 20:39

tak for svaret, desværre er det ikke mig der skal ned for at følge
24timers motorløbet Le Man, men min bror og et par kammerater, hvor intet,
absolut intet skal overlades til tilfældighederne angående vejvisning idet
ingen af dem før har været afsted på egen hånd i bil sydpå....og vejvisning
for dem er som for mig, når jeg skal hænge billeder op i hjemmet....ikke
godt, desværre kunne jeg ikke komme med da jeg er konkurrence-rytter og skal
kører løb i weekenden(cykelrytter :) jeg må have le man tilgode.....

bj

Fra : Søren R

Dato : 10-06-04 08:54

Et andet godt site til kort og vejvisning i Europa er www.map24.com
--
Søren R

¤ Hader DU en reklame? Besøg http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-06-04 19:28

bj wrote:
> [...]
> for dem er som for mig, når jeg skal hænge billeder op i hjemmet....ikke

Hvis man ikke kan finde derned skulle man overveje at blive hjemme..

Der er vejnumre hele vejen, så der er ikke meget at tage fejl af.

Hvordan skulle en instruktion da kunne bruges.?
Hvis de skal følge en detaljeret beskrivelse konstant, og bare laver
fejl en eneste gang er de jo fortabt.
Nej, lær dem at følge et kort, og find ud af hvilke vejnumre der skal
følges. _Inden_ de tager hjemmefra.
(Men det er vist for sent at komme med gode råd nu.)

Med fare for at gøre noget galt: (Det er tæt på at være OT (off-topic) i
gruppen)
Spørg i gruppen der hedder dk.sport.motorsport

Der har ikke været mange indlæg i år, men måske kan du finde noget der
der kan bruges.

NB, forsøg at svar under det du kommenterer. Det er det normale, og den
"korrekte" måde.

Mvh. Jørgen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 20:08

> [...]

>godt, desværre kunne jeg ikke komme med da jeg er konkurrence-rytter og skal
>kører løb i weekenden(cykelrytter :) jeg må have le man tilgode.....

Køb en PDA med navigation til 2.999 kr - så kan det ikke gå helt galt
www.jokerprice.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=463

/Mogens
Le Mans live:
www.autosport.com/newrlm/home/index.asp

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 10-06-04 13:57

On Wed, 9 Jun 2004 20:19:33 +0200, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote:

>Hvilken vej skal jeg køre, er der nogen steder jeg kan søge? Antal km osv.

http://www.viamichelin.com/

Med venlig hilsen

Hans-Henrik