Uenighed om Midtfyn-billetter
Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 09-06-04 18:54

Ekstrabladet d.d.

Uenighed om Midtfyn-billetter

Nogle kan få refunderet deres billetter andre kan ikke - det afgørende
er, hvor de er købt

/Ritzau/ - 16:35 - 9. jun. 2004

Der hersker tilsyneladende forvirring om, hvorvidt de der nåede at
købe billet til den konkursramte Midtfyns Festival, kan få pengene
tilbage.

Ifølge Gaffa.dk kan alle, der har købt billet via E-billetter, få
pengene tilbage, mens den del af publikum, som har erhvervet deres
billetter hos Billetnet eller Billetmaskinen, ikke får en krone
refunderet.

Ifølge Jeppe Jensen fra E-billetter har hans firma lavet en aftale med
Midtfyns Festivalen om, at arrangørerne først fik pengene efter
festivalen. Og da den nu ikke bliver til noget, får billetkøberne i
stedet pengene tilbage.

– Vi vil gerne undgå episoder som ved aflysningen af Wig Wam Tour for
to år siden. Derfor skal man bare sende sine billetter ind til os med
registrerings- og kontonummer, så refunderer vi pengene. Jeg vil dog
ikke afvise, at konkursboets kurator kan finde på at stille spørgsmål
ved aftalen, men jeg mener altså, at den holder, siger Jeppe Jensen
til Gaffa.

Både Billetnet og Billetmaskinen oplyser derimod, at alle henvendelser
vedrørende aflysningen skal rettes direkte til arrangøren, og at
billetudbyderne ikke kan drages til ansvar.

Lars

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-06-04 19:00

<complex-fjernes-@pc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ikke afvise, at konkursboets kurator kan finde på at stille spørgsmål
> ved aftalen, men jeg mener altså, at den holder, siger Jeppe Jensen

Hmmm ... Gad vide om Jeppe Jensen refunderer billetprisen *før* eller efter
en evt. domsafsigelse.....

Hr. Bjørn

Fra : Rune Wold

Dato : 10-06-04 10:12

Bjørn Jørvad wrote:

[klip]

> Hmmm ... Gad vide om Jeppe Jensen refunderer billetprisen *før* eller efter
> en evt. domsafsigelse.....

Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor aftalen ikke skulle holde.

Hvis vi fjerner mellemmanden E-billeter, og forestiller os, at man havde
købt med samme forbehold direkte hos midtfyn, så ville denne aftale
utvivlsomt være uangribelig.

Men det er da klart, at det under alle omstændigheder er klogeligt, at
vente med udbetalinger til efter man har indhentet kurators opfattelse
af forholdet.

/Rune Wold

Fra : Thomas Bjørseth

Dato : 09-06-04 19:16

On Wed, 09 Jun 2004 19:54:09 +0200, complex-fjernes-@pc.dk wrote:

>Ekstrabladet d.d.
>
>Uenighed om Midtfyn-billetter
>
>Nogle kan få refunderet deres billetter andre kan ikke - det afgørende
>er, hvor de er købt

Litt på siden: MTV i Norge viste akkurat nå (kl. 2000, 09.06.2004)
reklame for MF.

Ellers står det følgende på http://www.mf.dk :

"I situationen vil vi alligevel glæde os over en flot håndsrækning fra
en festivalkollega. Roskilde Festival har tilbudt at alle der har købt
en billet til Midtfyns kan indløse denne på Roskilde Festival søndag den
4. juli."

Thomas B
--
Thomas Bjørseth
Mail: thomas-newssig@bjorseth.no

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 23:27

Hej Thomas

"Thomas Bjørseth" <thomas-news@bjorseth.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> en festivalkollega. Roskilde Festival har tilbudt at alle der har købt
> en billet til Midtfyns kan indløse denne på Roskilde Festival søndag den

Sikke da et skod tilbud at få, få den skodeste dag på hele festivalen for en
hel festival på 5 dage, plus man nu skal over broen hvis man ikke bor på
Sjælland, ren nedtur i mine øjne

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Snurrberget

Dato : 10-06-04 01:21

Bevidst wrote:
> [...]
> hel festival på 5 dage, plus man nu skal over broen hvis man ikke bor på

Ih ja. De skulle skamme sig skulle de! Komme her og give folk gratis
adgang bare fordi "konkurrenten" går konkurs....

- cep

Fra : Martin Kofoed

Dato : 10-06-04 11:05

On Thursday 10 June 2004 00:27, "Bevidst" <bevidst[snabel a]mailS-L-E-T.dk>
wrote:

> Sikke da et skod tilbud at få, få den skodeste dag på hele festivalen for
> en hel festival på 5 dage, plus man nu skal over broen hvis man ikke bor
> på Sjælland, ren nedtur i mine øjne

Alternativet er ingenting. Roskilde gør det ud af egen lomme og af respekt
for en kollega, som ikke er mere.

Men du udviser den typiske danske brokke-adfærd, der gør, at Roskilde nok
ikke gider at forsøge sig med den slags hjælpsomhed en anden gang.

--
Martin Kofoed

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-04 21:32

complex-fjernes-@pc.dk wrote in

> Ekstrabladet d.d.

> Uenighed om Midtfyn-billetter

Og nu vi er i en jura gruppe - har du fået lov at gengive deres
artikel her ? :)

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.