musikken i Fahrenheit 9/11
Fra : keldo

Dato : 09-06-04 18:14

Hej med jer

Ved i hvilken stykke rockmusik der spilles i trailerens sidste halvdel.

rk

Fra : Peter Heide

Dato : 09-06-04 22:50

ihverttifælde noget som 1000vis af amatør-bands
også er istand til.

det er ikke soundtracket den film bliver berømt for.

Fra : keldo

Dato : 10-06-04 09:41

"...ihverttifælde noget som 1000vis af amatør-bands også er istand til."

Mener du ligsom fx. Beatles` musik og alle mulige andre klassiske bands?
Ofte er det det mest simple der er det bedste og mest langtidsholdbare. Alle
kan spille det, men få kan få ideen og komponere den rigtige lyd og feel.
Men det er jo en smags sag.

Hos dk.kultur.musik har jeg fået oplyst at det såmen er Ten Years After" med
"I'd Love to Change the World"

Fra : Peter Heide

Dato : 10-06-04 11:51

Nåh. Ten Years After. Langtidsholdbar, det vil jeg
ikke kalde dem. Kan egentlig kun huske et enkelt
nr , det fra Woodstock filmen.

Var forøvrigt inde KB-Hallen og se dem. Det var den-
gang med sad på gulvet. I starten af 70erne. Syntes
det var "feeedt mand" dengang, men i dag ville jeg ikke
eje en plade med TYA selvom jeg fik kastet den i
nakken.

Soundtracket til "Lost in Translation" : Now we talkin'

Fra : -V-

Dato : 10-06-04 12:30

Peter Heide wrote:
> Nåh. Ten Years After. Langtidsholdbar, det vil jeg
> ikke kalde dem. Kan egentlig kun huske et enkelt
> nr , det fra Woodstock filmen.

'Goin' Home'.

Det nummer alene bragte Alvin Lee til tops på folks indre hitlister over
guitarister. Han gør det skisme også godt på det nummer, omend det er en
smule langtrukkent på Woodstock-albummet.

-V-