Motion, hvor tit?
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 09-06-04 18:00

Jeg skal tabe mig ca, 20 kg og det går ikke særlig godt. Er ikke flink til
at overholde min mad-indtagelse. Men prøve samtidig med motion hjemme på
gulvet med div. Charlotte Bircow video'er.
Men hvor tit skal jeg gøre det (er meget ude af for) og hvordan skal
fordelingen være mellem fedtforbrændingsøvelser og styrketrænning??

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : bb

Dato : 09-06-04 22:02

> [...]
>Men hvor tit skal jeg gøre det (er meget ude af for) og hvordan skal
>fordelingen være mellem fedtforbrændingsøvelser og styrketrænning??

30-45 min 5-6 dage om ugen i det tempo du kan klare. Hvis du
motionerer regelmæssigt er der god chance for at du får mindre lyst
til at spise for meget mad

Fra : Nicolai

Dato : 10-06-04 14:00

"bb" <vakseviggoFJERN@DETTEvip.cybercity.dk> wrote in message

> 30-45 min 5-6 dage om ugen i det tempo du kan klare.

Hmm, jeg ville nu mene at for en person, der skriver hun er meget ude af
form, at det er vigtigt hun lige for en dags hvile imellem, også for psykens
skyld, så 3-4 gange om ugen indtil formen bliver bedre.

> Hvis du
> motionerer regelmæssigt er der god chance for at du får mindre lyst
> til at spise for meget mad

Ja, motion virker også appetitregulerende hos mig.

Nic

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 10-06-04 14:22

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
psykens
> skyld, så 3-4 gange om ugen indtil formen bliver bedre.

> Ja, motion virker også appetitregulerende hos mig.

Hejsa igen.

Det med en dags pause er nok lidt nødvendigt til at starte med.
De bånd jeg bruge er på 40 min så det er vel ok?
Men hvor mange dage med fedtforbrændning og hvorm mange dage med
styrketrænning, sådan at det passer sammen og jeg taber mig og får en pænere
krop?

Fra : Nicolai

Dato : 10-06-04 15:03

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> wrote in message

> Hejsa igen.
>
> Det med en dags pause er nok lidt nødvendigt til at starte med.

> De bånd jeg bruge er på 40 min så det er vel ok?

Ja, nu kender jeg ikke de bånd, men 40 min. er da passende. Evt. indbygge at
du måske forlænger tiden lidt ad gangen.

> Men hvor mange dage med fedtforbrændning og hvorm mange dage med
> styrketrænning, sådan at det passer sammen og jeg taber mig og får en
pænere
> krop?

Der er ingen faste løsninger på den slags her. Det er meget individuelt og
det vigtigste er at det skal passe til din psyke, altså hvad kan du bedst
li' at lave af de motionsformer du har mulighed for, for alt er bedre end
ingenting.

Hvis jeg skulle tabe mig meget, ville jeg bruge al min træningstid på cykel,
stairmaster/stepper, løbebånd eller lign. Først når formen på det punkt var
nogenlunde og jeg havde opbygget en god rutine, ville jeg stille og roligt
bygge noget styrketræning ind i det.

Du skal jo også gøre dig klart, hvor meget tid du selv magter at bruge på
det. Så hvis du konditionstræner 4 gange om ugen, skulle du måske skære
konditionstræningen ned til 3 gange og styrketræne 2 gange om ugen, hvoraf
den ene dag godt kunne være en kombinationsdag. Men der er mange måder at
gøre det på.

Træner du kun derhjemme eller også i motionscenter?

> --
> Hilsen
> Heidi B.

Nicolai

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 10-06-04 16:12

> Træner du kun derhjemme eller også i motionscenter?
>

> Nicolai

Jeg træner kun herhjemme. For det første har jeg 2 små børn som jeg går
hjemme og passer og for det andet er pengene ikke rigtigt til et
motionscenter og det tredje jeg er for genert til motionscenter!!

Fra : Nicolai

Dato : 10-06-04 17:06

> Jeg træner kun herhjemme. For det første har jeg 2 små børn som jeg går
> hjemme og passer og for det andet er pengene ikke rigtigt til et
> motionscenter og det tredje jeg er for genert til motionscenter!!

Du behøver nu ikke forklare dig :), spørgsmålet var bare tænkt i forhold til
hvordan man kunne skrue træningen sammen. Når man træner derhjemme har man
ikke samme mulighed for løbebånd, stairmaster eller for den sags skyld at
nyde naturen på en cykeltur. Det gælder jo om at holde liv i gnisten, når
man først er kommet i gang.

> --
> Hilsen
> Heidi B.

Nicolai

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 10-06-04 17:24

> [...]
> nyde naturen på en cykeltur. Det gælder jo om at holde liv i gnisten, når

Det er også bare helt i orden.
Men hvis du har nogen gode ideer modtages de meget gerne.
Men er det ikke ok at bruge f.eks. Charlotte Bircows bånd??

Fra : Nicolai

Dato : 10-06-04 20:07

> Det er også bare helt i orden.
> Men hvis du har nogen gode ideer modtages de meget gerne.

Nej, ikke så mange, når du nu er bundet af hjemmet. Jeg er mest til naturen
og motionscenter, har faktisk aldrig prøvet at træne derhjemme, men hvis jeg
skulle det, så ville jeg nok anskaffe en spinningcykel.

> Men er det ikke ok at bruge f.eks. Charlotte Bircows bånd??

Jeg har slet ingen erfaring med ovenstående. Men generelt, så kunne jeg
aldrig drømme om at købe sådan nogle eller tv-shop produkter. Måske der er
andre med gode erfaringer på det område.

> --
> Hilsen
> Heidi B.

Nicolai

Fra : Samsara

Dato : 11-06-04 22:17

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemme og passer og for det andet er pengene ikke rigtigt til et
> motionscenter og det tredje jeg er for genert til motionscenter!!

Hej Heidi

Dit første og tredie "problem" ved jeg hvordan kan løses; Hard Work Studio.

Hard Work Studio har børnepasning og et fint legerum. Jeg ved fra flere,
at det fungerer rigtig godt.

Jeg er startet på et "Fedtmulehold" hos Hard Work Studio. Det er et lukket
hold for kvinder, som vejer minimum 10 kg. for meget.

Jeg var selv lidt skeptis over at skulle i et motionscenter. Jeg havde et
billede
for mine øjne, som viste små lækre modeller i træningstøj, som viste mere
hud end stof, men jeg blev glædeligt overrasket

I det center jeg går, er ALLE typer repræsenteret og jeg behøver ikke at
"gemme" mig.

Jeg kan kun anbefale det

Venligst
Samsara