Træls oplevelse
Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-06-04 17:48

Havde en røv dag på arbejdet, men i det mindste havde jeg fået min hel
garage ting med, min sprit nye GS500F ikke blev våd.... men det viste
sig så at være en skidt ting at huske. Vinden havde taget fat i den og
cyklen blev væltet over i en bil . Der skete ikke noget med cyklen,
ud over lidt lak der røg af det ene håndtag (2 kvadratmilimeter eller
noget) + en enkelt ridse eller 2 i det nederste af kåben fra det grus
der er på parkeringspladsen på work. men til gengæld lavede jeg/cyklen
en "pæn" bugle i men kammerats madkasse, hvilket jeg var temmelig træt af.
Jeg går stærkt ud fra at det er mig, der kommer til at stå for skaden.
Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det ikke er 100%
min skyld.

Hygge.
Klaus.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 09-06-04 18:06

"Klaus Kristensen" <joesmokem@stenere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg går stærkt ud fra at det er mig, der kommer til at stå for skaden.
> Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det ikke er 100%

- Et fotografi af en fuld genkendelig stodder der skubber til den, så den
vælter??

Sorry... *SS

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-06-04 19:48

Lars Nielsen wrote:

> "Klaus Kristensen" <joesmokem@stenere.dk> skrev i en meddelelse

> - Et fotografi af en fuld genkendelig stodder der skubber til den, så den
> vælter??
>
> Sorry... *SS

heh, jeg tror det ville være lidt overdrevet for en dør på en gammel golf

Fra : Thomas Makro

Dato : 10-06-04 08:38

On Wed, 9 Jun 2004 19:05:30 +0200, "Lars Nielsen"
<lars_concordia@hotmail.com> wrote:

> - Et fotografi af en fuld genkendelig stodder der skubber til den, så den
>vælter??
>
>Sorry... *SS

Godt forsøgt, men den holder ikke uden en indentificeret
gerningsmand...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 19:18

> [...]
>
> Jeg går stærkt ud fra at det er mig, der kommer til at stå for skaden.
> Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det ikke er 100%

Tjaeh :-/
Jeg tror ikke at meteorologisk instituts forsikring dækker :-/

--
Armand.

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-06-04 19:47

Armand wrote:

> [...]
>

> Tjaeh :-/
> Jeg tror ikke at meteorologisk instituts forsikring dækker :-/

well... sad egentlig også mest og strainede over at jeg skal smide penge
efter hans bil istedet for så mange andre ting, men så har man jo lært
det

Fra : Niels T

Dato : 09-06-04 20:13

"Klaus Kristensen" <joesmokem@stenere.dk> wrote in message
> [...]
> garage ting med, min sprit nye GS500F ikke blev våd.... men det viste
> sig så at være en skidt ting at huske. Vinden havde taget fat i den og
snip

bare nysgerrig.. var det med central eller side-støtteben?

-Niels

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-06-04 21:20

Niels T wrote:

> "Klaus Kristensen" <joesmokem@stenere.dk> wrote in message

> snip
>
> bare nysgerrig.. var det med central eller side-støtteben?
>
> -Niels

central, men på grus. parkerer ikke på side-støttebenet hvis jeg kan
undgå det.

Fra : Joachim Bruun Schmid~

Dato : 09-06-04 21:49

> central, men på grus. parkerer ikke på side-støttebenet hvis jeg kan
> undgå det.

Af erfaring på hærens mc'er, ved jeg at den står betydeligt bedre på
sidestøtte-ben på blødt underlag.

Nok pga. støttepunkterne er større på hjulene.

/Joachim
Yamaha FZR600R

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-06-04 21:55

Joachim Bruun Schmidt wrote:

> [...]
> sidestøtte-ben på blødt underlag.
>
> Nok pga. støttepunkterne er større på hjulene.

hmmm... jeg bliver da ved med at lære noget idag.

Fra : Hekto

Dato : 09-06-04 20:33

Klaus Kristensen wrote:
> [...]
> Jeg går stærkt ud fra at det er mig, der kommer til at stå for skaden.
> Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det ikke er 100%

Nogle forsikringer dækker for 'nedstyrtende genstande', uden tab af bonus.
Han kan jo prøve at snakke med forsikringen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Soren Lindholt

Dato : 14-06-04 10:01

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message > Nogle forsikringer dækker
for 'nedstyrtende genstande', uden tab af bonus.
> Han kan jo prøve at snakke med forsikringen.

I min police står der nogenlunde ordret "VÆltende cykler og brændestabler er
ikke nedstyrtende genstande"
Hehe... de har hørt lidt af hvert...

S.

Fra : Hekto

Dato : 14-06-04 10:20

Soren Lindholt wrote:

> [...]
> for 'nedstyrtende genstande', uden tab af bonus.

> I min police står der nogenlunde ordret "VÆltende cykler og brændestabler er

I min (bil-) police, er det stort set alt der hænder, når bilen står
stille. Parkeringsskader, hætværk o.s.v. Skader på glas er dækket, også
under kørsel.

Fra : Cykellapper

Dato : 09-06-04 23:50

Klaus Kristensen wrote:
> [...]
> træt af. Jeg går stærkt ud fra at det er mig, der kommer til at stå
> for skaden. Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det

Er det egentlig ikke din ansvarsforsikring, der skal dække den skade? I så fald
er der vel ingen problemer.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Thomas Makro

Dato : 10-06-04 08:36

On Thu, 10 Jun 2004 00:50:21 +0200, "Cykellapper"
<ng@FJeRnDEtTEcykellapper.dk> wrote:

>Er det egentlig ikke din ansvarsforsikring, der skal dække den skade? I så fald
>er der vel ingen problemer.
Jo, for så stiger hans præmie, altså kommer han indirekte til at
betale.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Klynder

Dato : 10-06-04 02:43

> Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det ikke er 100%
> min skyld.
>
> Hygge.
> Klaus.

Jahmen nu ved jeg ikke, jeg har sådan en forsikring som f.eks. dækker
hvis jeg snubler og smadrer nogens fine glas-sofabord... (tænkt eksempel
:)) Tror det er noget indbo-/ansvar-noget... Det er vist noget mange
har, måske dig?

Så hvis man nu forestillede sig, at du parkerede din mc, og på et eller
andet tidspunkt snublede du så og væltede motorcyklen over i
nabobilen... Det kan da ikke være din mc-forsikringspræmie det skal gå
ud over så, for så må det vel køre over den anden forsikring...?! Du
behøver jo i og for sig ikke engang gøre opmærksom på, at det er DIN mc
der har været indblandet...

Hvis det er en andens mc, kan det ikke gå ud over din mc-forsikring...
Bare en tanke.

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N

Fra : Thomas Makro

Dato : 10-06-04 08:39

On Wed, 09 Jun 2004 18:48:22 +0200, Klaus Kristensen
<joesmokem@stenere.dk> wrote:

>Jeg går stærkt ud fra at det er mig, der kommer til at stå for skaden.
>Men ville lige høre om der er noget, der kan gøre at det ikke er 100%
>min skyld.
Du kan altid ringe til forsikringsoplysningen, og der få uvildig
rådgivning.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 16:45

Jeg var ude for det samme.

Efter jeg havde anmeldt sagen til min egen ansvarsforsikring fik jeg
følgende besked:

Hvis bilen er kasko forsikret er det pr. definition den forsikring der skal
dække skaden på bilen. Så hvad enten det er rimeligt eller ej, så er det bil
ejeren der kommer til at betale (altså hvis bilen er kasko forsikret).

Men i min sag væltede en 3. parts motorcykel ind i en 3. parts bil, så det
kan muligvis være at din MC forsikring kommer til at dække. Det må vel svare
til at du har kørt ind i bilen på motorcyklen.

Under alle omstændigheder stod jeg tilbage med en følelse af at have været
uretfærdigt behandlet. Det må vel være rimeligt hvis motorcyklens
ansvarsforsikring dækker sådanne skader.

Mvh.
Jesper